Gå til innhold

Alle som vil debattere om cannabis-legalisering!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Legaliseringspolitikken omfatter mye. Derfor er det viktig å ta med alle fakta. Ikke bare negative som vi altfor ofte tenker på.

Og jeg mener det. Hasj er ikke farlig om man ikke overdriver.

Men det kan være skadelig å røyke masse.

 

Og jeg har fortsatt aldri sagt at cannabis er HELT ufarlig.

Det KAN skade folk, men jeg tror ikke det er forbannet farlig som alle skal ha det til.

Det som er farligs er at man blir slapp, apatisk og gir faen i alt.

Når man blir altfor opptatt av å røyke, synes man at det greit å ha det kjedelig.

Og det er da man heller bør sette seg ned og lese noe istedet for å sitte over pipa.

 

Sånn er vi Nordmenn. Det samme gjelder drikkekulturen også. Vi drikker altfor mye, men det finnes dem som ikke drikker ofte.

 

Men om Cannabis hadde blitt legalisert, ville ikke helvete og dommedag ha brutt ut. Den er bare en livsform. Slik som oss. Den betyr like mye som oss selv om vi er intelligente. Det gjør alle livsformer. Men JEG er også en livsform slik som alle andre og jeg mener jeg har en rett til å røyke om jeg vil gjøre det.

Jeg har ikke merket noe skadevirkninger på meg selv. Og det funker forskjellig på alle, så selvfølgelig er det jo noen som reagerer annerledes enn meg og de jeg kjenner som røyker. Sånn er det jo også med alkohol og annet dop.

Lenke til kommentar

Det ER jo snakk om livsformer! Vi er alle så inn vårt moderne samfunn at vi blir trangsynte. Naturen betyr nesten ingenting lenger. Det er ingenting som gir deg bedre energi enn naturen. Bare det å stå på et fjell og føle at naturen er rundt deg gir deg masse energi.

Husk at vårt samfunn er laget av mennesker! Og også slik har fordommer pg forskning fra mennesker gjort cannabis ulovlig.

Mennesker har jo røkt denne planten i tusenvis av år! Hvorfor slutte med det?

Det er jo en grunn til at det kalles "fredspipe" av indianerne.

Og i mange land er det kultur. I Norge har vi Alkohol.

Lenke til kommentar

Men hva med oss som ikke liker alkohol, men heller foretrekker en pipe?

Det finnes mange av oss også. Om dere mener hasj er skadelig får d så være.

Jeg er ihvertfall skråsikker på det ikke er farligere enn alkohol.

Og alkohol regnes heller ikke som farlig om man ikke overdriver bruken.

Så jeg mener at vi skal få lov til det. Folk som ikke vil, trenger ikke å røyke heller.

Kanskje ville flere ha gått over til cannabis og mindre ville ha drukket?

Det er ikke sikkert dette er bra heller, men jeg synes vi burde ha fått lov til å ha en kvote med hasj eller marihuana i måneden.

 

Heller er det ikke så skadelig som noen sier her å røyke i stedet for å drikke.

Jeg tror det heller er sunnere å røyke et par ganger i uka, enn å drikke et par ganger uka. Alkohol er jo en gift. Man merker jo at kroppen er skikkelig mørbanka etter ei real fyllekule. Sånn er det med hasj også, bare at man blir bakstein. Men det forsvinner fort og man føler ikke ubehag slik som med akohol.

Jeg synes det er greiere og enklere enn alkohol på alle måter. Ikke trenger man å drikke masse for å kjenne noe, ikke oppfører man seg som en tosk også er det mye enklere. Jeg er for legalisering uansett hva som skjer framover.

Det er flere fordeler med legalisering, enn ulemper med legaliseringen.

Det har ikke utviklet seg i feil retning i andre Europeiske land.

Hvorfor skal vi være et unntak? Jeg tror det vil være positivt å legalisere.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal du alltid være imot alt jeg sier? Jeg drar fram saklige fakta som er viktig å få fram, mens du sitter der og kritiserer. Beklager om jeg ikke er en messias innen politikken som du tror du er!

Hvorfor kan du heller ikke svare saklig på det jeg skriver, uten å ta fram disse saklige faktaene fra vitenskapelig bla bla bla. Dette er jo bare et forum. Jeg deler mine tanker og teorier med dere andre, og forventer å få honest saklig feedback.

På en mindre fiendtlig måte. Ellers så er det ikke hyggelig å besøke dette forumet i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal du alltid være imot alt jeg sier?

Fordi alt du sier er pisspreik?

 

Jeg drar fram saklige fakta som er viktig å få fram, mens du sitter der og kritiserer.

 

Sånn som at hasj er helt harmløst? :roll:

 

Beklager om jeg ikke er en messias innen politikken som du tror du er!

 

Ja, jeg tror jeg har rett. Akkurat som du tror du har rett. Pussig.

 

Hvorfor kan du heller ikke svare saklig på det jeg skriver, uten å ta fram disse saklige faktaene fra vitenskapelig bla bla bla. Dette er jo bare et forum.

 

PRÆHÆHÆHÆHÆ. :ermm:

 

Jeg deler mine tanker og teorier med dere andre, og forventer å få honest saklig feedback.

 

Ja, min ærlige, saklige feedback er at dine tanker er enten waaaaaay out, eller helt skrudde. Noe du kan lese ut av min saklige, ærlige feedback i omtrent alle psoten i denne tråden.

 

På en mindre fiendtlig måte. Ellers så er det ikke hyggelig å besøke dette forumet i det hele tatt.

 

Det er du som gjør debatten til det den er.

Lenke til kommentar

Det synes jeg er en ærlig sak. Man trenger ikke røyke om man ikke vil.

Men jeg synes uansett at vi som vil skal få lov til det.

Men aller mest vil jeg ha industriell hamp lovlig.

Det er ingen grunn til at det skal være ulovlig.

Lenke til kommentar

Sånn som jeg har forstått det så spiste aldri vikingene soppene.

De tvang trellene til å spise dem, fordi da ble trellene syke og ikke vikingene.

Vikingene drakk da ettehvert pisset til trellene. Ble gal i hodet og gikk på tokt.

Heshli!

 

Hva er egentlig flengsopp? Har hørt om fleinsopp, men det er kanskje noe annet...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...