Samene Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) beklager dobbelt-postingen. Fant ingen delete-knapp Endret 4. august 2005 av Samene Lenke til kommentar
Samene Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) Konsekvensene av denne politikken ser man i dag på flere områder: rusmisbruk, kriminalitet, samlivsbrudd, barn utenfor ekteskapet og andre sosiale problemer øker kraftig i omfang. Alt dette er eksempler på ansvarsløshet, delvis tvunget frem av en politikk som har overført ansvaret fra individ til stat. Hvortid ble, som du pent sa det: rusmisbruk, kriminalitet, samlivsbrudd, barn utenfor ekteskapet og andre sosiale problemer ...ett resultat av en politisk styreform. Endret 5. august 2005 av Samene Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Jeg skrev jo det: Alt dette er eksempler på ansvarsløshet, delvis tvunget frem av en politikk som har overført ansvaret fra individ til stat. Når staten agerer barnepike, vil folk til slutt opptre som barn. Man kan ikke ta fra folk alt ansvar, for så å forvente at de skal ta ansvar. Lenke til kommentar
kag Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Er det en vag odør av autoritetsproblemer her inne, eller er det bare meg? :!: Anyways, On-topic. Psykiatrinytt og National Center for biotechnology information Ser dere har vært inne på det tidligere. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Er det en vag odør av autoritetsproblemer her inne, eller er det bare meg? :!: Du har helt rett i at jeg har problemer med autoriteter. Jeg aksepterer ikke at andre gjør seg til autoriteter over mitt liv; på det området er det skal jeg selv ha eneveldig makt. Lenke til kommentar
kag Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Heh. Så lenge vi er enige, så. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Et av de største problemene med hasj og at det er ulovlig er at det bidrar til misbruk av stoffet. Noe som ikke burde finne sted uansett. Nå kan det virke litt banalt at jeg mener at det faktum at det er ulovlig bidrar til misbruk, men tenk på det da. Om jeg kjøper si 5 gram da (noe jeg faktisk aldri har gjort) så tenker jeg jo selvfølgelig på at det kostet meg 500 Kr. Derfor vil jeg jo også få det meste ut av det. Der begynner en ond sirkel som bare baller på seg fordi da vil jeg kanskje benytte flasker og bøtte osv noe som gir sterkere rusopplevelse. Da blir man vant til dette og vil oppnå det samme. Og når man tar et trekk så varer det i kanskje vanligvis i 3 timer før det begynner å sige av. På dette punktet er det noe i hodet mitt som sier "røyk mer!". Dette er et stort problem for alle som røyker og det er mange som følger denne tanken. Da blir det gjerne at man tar en bøtte når man våkner og røyker deretter hele dagen helt til man legger seg og samme prosess gjentas når man våkner igjen. Dette er ikke nødvendigvis farlig for kroppen eller noe sånt, men det er noe i hjernen som skjer som ikke er særlig bra. Man mister lysten til å finne på noe i nyktern tilstand og blir mer apatisk og mister fantasien. Dette er et faktum og er det største negative med hasj. Ikke at det er særlig negativt i forhold til andre faktorer med alkohol og sterke stoffer. Men uansett så bidrar dette til at gjerne skoleungdom rett og slett ikke gidder å stå opp og gå på skolen. Helst om man er skolelei fra før av da. Det trenge jo ikke å være sånn, men dette skjer ofte. Det er her poenget mitt kommer fram. Om man ikke hadde trengt å skaffe den femmeren for 500 Kr på gata og alt stresset det innebærer, men heller har kunnet røyke av sin egen plante så har ikke denne oppførselen vært sånn. For da gidder man ikke å begynne med bøtte og flaske fordi man har så mye at man ikke gidder. Og en plante dyrket utendørs i rette forhold kan bli opptil 500 gram. Men som oftest fra 100 til 150 gram noe som er masse uansett. Derfor er det småtteri i forhold til på kjøpe ekkel hasj på gata til 100 grammet. Samene: Hvor bor du? Kan jeg også få smake på den jointen? Hadde vært godt i kveld! Lenke til kommentar
The President Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Det er jo valg nå snart, så jeg lurer litt på om noen av partiene i dag er for legalisering/avkriminalisering av cannabis? Ikke at noen har dette som kampsak, men om noen av partiene ville stemt for et slik forslag. Gjelder både generelt, og bare til medisinsk bruk.....! Noen som veit? Lenke til kommentar
Samene Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Dessverre er det bare det 'lille' partiet De Grønne som er for en fullstendig legalisering av cannabis. Selv ble jeg for to dager siden unødvendig og uvillig ledet til unge venstre sin hjemmeside hvor jeg stemte på en 50/50 poll for legalisering, men har ikke turt å vende tilbake pga. skrivefeil. Jeg beklager at de mer 'mainstream' partier ikke tar dette på alvor men interessene deres har tydeligvis motstridende agendaer. De grønne får mine stemme på grunn av en bygutts sunne bondevett. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Det er jo valg nå snart, så jeg lurer litt på om noen av partiene i dag er for legalisering/avkriminalisering av cannabis? Ikke at noen har dette som kampsak, men om noen av partiene ville stemt for et slik forslag. Gjelder både generelt, og bare til medisinsk bruk.....! Noen som veit? Partiene og de forbudte rusmidlene Endret 15. august 2005 av PelsJakob Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Dessverre er det bare det 'lille' partiet De Grønne som er for en fullstendig legalisering av cannabis.. Også Det Liberale Folkepartiet går inn for legalisering av cannabis. Edit: De grønne ønsker kun å legalisere bruk av cannabis. Endret 15. august 2005 av PelsJakob Lenke til kommentar
Samene Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Også Det Liberale Folkepartiet går inn for legalisering av cannabis. Eeey! Takk for tipset, men min stemme går nok til de grønne siden de er mer profilert i selve cannabis debatten. Men jeg ser for meg en fremtid som medlem i Det Liberale Folkeparti. Lykke til med valget. Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Edit: De grønne ønsker kun å legalisere bruk av cannabis. Vist eg ikkje husker heilt feil så vil dei legalisere dyrking til eige bruk. Lenke til kommentar
953 Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Eg er spent på kor lang tid det tar før Unge Venstre går inn for legalisering. Per i dag støttar dei avkriminalisering, og er tydeligvis delt omtrent på midten i legaliseringsspørsmålet. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) Hele verden burde bli som Christiania, hihi. Eller alle som er der er veldig sløve, men det er kult der. Var der her om dagen og alle satt og mekka og røyka, man kunne lukte hasjen over hele stedet, folk sto i sånne kule boder og solgte hasj. Det var nice. Syntes det burde være lovlig, så kunne man velge og gjøre hva man ville, om man ville bruke det eller om man ikke ville bruke det. Endret 7. september 2008 av LesPaulPimp Lenke til kommentar
Runar Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) Gratulerer. Du postet nettopp et meningsløst innlegg i en tre år gammel tråd. Endret 7. september 2008 av Runar Lenke til kommentar
Kasparov Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Det er bevist at cannabis ikke er mer skadelig enn alkohol. Gidder ikke å lete opp linker, men det finnes mange av dem. Ingen grunn til at cannabis skal være forbudt altså. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 All narkotika burde være lovlig. Skadeffektene som kan oppstå ved bruk av de ulike stoffene, har ingenting meg legalisering å gjøre. Folk kan skade seg like mye når det er ulovlig, som når det er lovlig. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=621785 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Denne tråden er utdatert, dykk kan heller ta opp tråden i denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...p;hl=legalisere Stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg