XmasB Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 ...det ville bety at om vi øket fartsgrensene i Norge generelt til 300 Km/t ville aldri noen kjøre for fort... Den likte jeg! Ellers skal sies at jeg er veldig klar for å bruke hasjplanten til mange andre ting. Klær, papir og alt annet den kan brukes til. Lenke til kommentar
LordBendtner Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Hvis f.eks. Hasj legaliseres, vil forbruket av hardere rusmidler øke. Siden hasj blir lettere tilgjengelig, vil flere bruke det. Dette vil føre til at flere går videre fra hasj til hardere rusmidler. Mange narkomane begynte en gang med Hasj(svake rusmidler)... Som en her på forumet sa: at cannabis ikke har noe å gjøre på rusmiddellisten, mener derfor jeg er helt feil. Uansett hvor lite farlig stoffet er, det "oppfostrer" til syvende og sist narkomane.. Endret 6. oktober 2004 av Dr3ad Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Jeg tror nok at de fleste her har sett den lista hundre ganger og vi vet at USA vil ha det til at det er farlig, men det som er så rart det er det at vi som har røkt en stund har ikke merket noe som helst av de symptomene. Hvordan hadde du merket at du hadde svakere/mindre effektiv sperm? Og ingen har i verdens historie dødd av hasj. Hvor mange har dødd av at en mann bak rattet har vært høy på hasj? Det er jo faktisk medisin vi snakker om og dermed kan ikke de påstandene være sanne uansett. Smertestillende medisin. Ellers har du noen veldig gode poeng, og jeg setter pris på at du bruker så mye tid på å informere meg. Sannheten er at jeg ikke har alle fakta (det er jo egentlig ingen som har det, med tanke på at det aldri er to vitenskapelige undersøkelser som er like). Det jeg er redd for er at hasj vil føre til værre ting, hvor mange begynner rett på kokain? Er du ikke enig i at de fleste som holder på med hardere dop, begynte med hasj? Det med lavere spermproduksjon er bare tåpelig. Det var en del av skremselspropagandaen fra USA på tidlig 30-tallet og har blitt avvist uttallige ganger av fagfolk. Hvor mange har dødd av at en mann bak rattet har vært dritings på whisky? Det går ikke an å se på det på den måten, dessuten er det en stor forskjell på alkohol og hasj. For eksempel alkohol gjør at du mister alt som heter fornuft. Man tror at alt går bra, men med hasj er det direkte det motsatte. Jeg har en kompis som har bil og han har ofte kjørt i fylla og som stein også, men det som er oppsiktsvekkende er at med den gang han er stein og skal kjøre så er ingenting viktigere enn å bruke bilbelte, ikke kjøre over fartsgrensen og at alle skal holde seg i ro. Cannabis er først og fremst en plante som ikke er særlig skadelig på levende organismer, men den gir oss en viss rus. Denne rusen gjør ikke at man oppfører seg rart eller noe som helst. Det er kun en liten ting som "killer" bevisstheten. Ellers er man helt klar i toppen og det ikke noe problem å gjør ting man vanligvis gjør. I går møtte jeg for eksempel for første gang svigerfar. Og jepp, jeg var stein. Og ja det er smertestillinde medisin. Hva er poenget? Selv om det kan fungere som alt mulig fra medisin til bruk av religiøse hendelser betyr ikke det at det er farlig. Du er redd for at hasj kan føre til verre ting. Meget godt poeng. Jeg holder med deg der selv om mange har påstått at det IKKE er noen sammenheng mellom hasj og sterkere stoffer, men "hallo" da! Det er jo opplagt at hasj fører til andre stoffer. Men det er det som er poenget her. Jeg vil legalisere cannabis på grunn av at det fører til andre stoffer. Hører kanskje rart ut, men tenk over dine unger. Når dine barn er i ungdomsalderen er de ofte nysgjerrig på alt som har med rus å gjøre. Og når hasj er så utbredt er det jo klart at ungdommen snakker. Og noen bestemmer seg for å prøve hasj for første gang. Men hvor skal de få tak i det? Jo, hos en langer som allerede har røttene sine plantet i et kriminelt miljø med masse dop. Og da er det fort gjort. Jeg sier at grunnen til at hasj fører til andre stoffer er fordi det er ulovlig. Det er stor forespørsel på hasj og mange bruker det, derfor er det penger å tjene for langerne. Men det jeg og mange andre tror er at en legalisering vil føre tin mindre narkomane. Fordi hvis en legalisering har lyktes med å skille hasjen (som er nermest harmløs i seg selv)fra de andre FARLIGE narkotiske stoffene, ville ikke like mange prøve hasj fra en langer og dermed ikke få tilgang til andre stoffer. Ingen ville mest sansynligvis kjøpe hasj fra en langer, når de kan få ren hasj som ikke er tukla med til halve prisen. Hasj bli ofte penslet med heroin av langerne for å få folk hekta. Det har jeg selv erfart. Har en venninne som havna på kjører på grunn av akkurat det. Trist, men sant. Hadde hasj blitt solgt på et "cannamonopol" eller lignende ville ikke folk ha fått lettere tilgang til skumle stoffer. Og langerne ville ikke solgt hasj lenger fordi de har aldri kunnet hatt de samme prisene som staten ville ha hatt. Et gram hasj koster i gateverdi 100 Kr. Standard. èn plante cannabis kan bli opp til 500 gram. Den vokser seg voksen og stor på 3-4 måneder og trenger omtrent ikke vann og næring. Og plantefibrene har blitt brukt i århundrer på tau, klær, mat, olje, papir, you name it! Dessuten har planten noe av de sterkeste plantefibrene som finnes på jorda og eksperter mener at hampplanten er den mest ressurssterke planten vi har. Derfor mener jeg og mange andre at det rett og slett er ulogisk og uansvarsfult å kriminalisere en slik fantastisk plante! Kun på grunn av at den gir en liten rus og at mange TROR at den er farlig. Våkn opp sier jeg! Endret 6. oktober 2004 av raziel014 Lenke til kommentar
The President Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Så lenge du røyker med måte selvfølgelig. Ja, og hva er dette? Hvor mye er for mye, hvor lite er "med måte" og når er det misbruk? Missbruk er litt vanskelig å deffinere, som du sikkert allerede har forstått. Men etter min mening så er det ikke missbruk så lenge det ikke går ut over noe, så lenge man ikke får livet ødelagt, blir syk, blir svært avhengig osv osv.... Du tar sikkert poenget. Og det finnes ingen oppskrift på hvor mye man må bruke. Noen kan røyke hver dag og fortsatt fungere like bra i hverdagslivet, mens mange (de fleste tror jeg) vil ikke "tåle" dette. Og da er det missbruk..... Det er også missbruk når politiet konfiskerer gode cannabisplanter og destruerer dem. Sitat Homer: "aaaahh... I could have smoked that pot......." Hallo lille venn... :-) Så lenge ikke du føler deg syk er det ok, og siden du har kontroll hinsides alle andre må det jo være greit? Kjenner mennesker som i utgangspunktet stavet bedre enn deg, som fremdeles tigger om hjelp fra en grøftekant de færreste av oss har kunnskap om... Skal selvsagt ikke påstå de er mer intelligente enn deg, bortsett fra stavingen, men jeg kan si med sikkerhet at de alle er imponert over din kunnskap på området, og skulle ønske de var like smarte som deg.... Unntatt det med stavingen da... Hadde de bare visst hva du vet, ikke sant... Det var da ikke måte på kritikk av stavingen min!?! Men det er greit det Det du sier er altså at de jeg definerer som missbrukere, ikke definerer seg selv som missbrukere, men skriker etter hjelp fra en grøftekant? Henger ikke helt på greip det der synes jeg, men du kan jo godt forklare det litt nærmere, sånn at jeg forstår hva du mener. eller? Og jeg sier ikke at alt hadde vært bedre hvis alle viste hva jeg vet. Jeg sier jo at en definisjon er vanskelig og komme med, men siden SteffyBoy maser om nettop det, så hadde han bare brukt det imot meg (tror jeg) dersom jeg hadde sagt at det var relativt (noe som det jo er, selvsagt). Så derfor definerer jeg missbruk sånn, selv om det jo er langt fra korrekt, og selv om det er relativt. Klarer rett og slett ikke å komme på noen bedre måte å si det på. Dersom jeg røyker hver dag (noe jeg ikke gjør, men la oss ta et eksempel) etter jeg kommer hjem fra skolen. Dvs. 1 Joint/pipe pr.dag. Jeg får greie karraktere, jeg sliter ikke med helsa verken fysisk eller psykisk, jeg har venner av alle slag og jeg er stort sett fornøyd med livet. Senere får jeg en grei jobb, og en grei dame, greie unger osv. Så dør jeg en naturlig død. Har jeg da vært missbruker av cannabis? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Hvis f.eks. Hasj legaliseres, vil forbruket av hardere rusmidler øke. Siden hasj blir lettere tilgjengelig, vil flere bruke det. Dette vil føre til at flere går videre fra hasj til hardere rusmidler.Mange narkomane begynte en gang med Hasj(svake rusmidler)... Som en her på forumet sa: at cannabis ikke har noe å gjøre på rusmiddellisten, mener derfor jeg er helt feil. Uansett hvor lite farlig stoffet er, det "oppfostrer" til syvende og sist narkomane.. Men hallo da! har du ikke lest postene vi har skrevet? Siden hasj vil bli lettere tilgjengelig vil det IKKE føre til flere rusmisbrukere! Ettersom hasjen vil bli solgt i kontrollerte former på enkelte coffeshops eller cannamonopol eller hva det måtte være, så vil jo ikke langerne ha så stort marked! De vil ihvertfall få problemer med å rekruttere folk fordi jeg vet ihvertfall at jeg ikke ville ha begynt direkte på et hardt stoff, så jeg tror at hasjen i dag fører til andre stoffer ettersom alle stoffere er i samme kategori og at alle stoffene er i hendene på kriminelle. Cannabis kan godt være på en rusmiddelliste, men ikke på narkotika-listen! Det har ingenting med "hva narkotika er", men det har med folks reaksjon på det. Narkotika = fysjfysj Og jeg mener at hasjen ikke har noe som helst å gjøre i samme kategori som de farlige stoffene fordi hasjen blir misoppfattet som farlig og fæl. De jeg kjenner som røyker ser ikke på hasjen som narkotika i det hele tatt. Heroin, kokain og dritt er narkotika! Og hasjen vil ikke kunne oppfostre narkomane ettersom hasjen ikke vil bli solgt av narkomane. Det er enkel logisk tenking. Få hasjen bort fra de kriminelle miljøene, så vil ikke like mange bli rekruttert! Det er seriøst helt logisk! Og narkomane vil det jo mest sansynligvis alltid være, men som det er nå så går tallet bare opp og opp. I Nederland gikk det ned. Der finnes det omtrent ikke sprøytenarkomana lenger, og ettersom forbudet her til lands ikke har noen effekt synes jeg vi burde ta sjansen på legalisere "det farlige stoffet hasj" Og hvilken nytte har det uansett at det er ulovlig? Like mange om ikke flere røyker nå enn om det hadde vært lovlig. Og hvilken nytte har det å gi en hasjrøyker en bot? Jeg om noen kompiser satt for oss selv på en leilighet og røyke en liten en. Så kom snuten inn og var skikkelig brutal og la oss i håndjern og slengte oss på glattcelle i 6 timer. Så fikk vi bot! Som om jeg sa til meg selv "virkelig flott at politiet tar vare på meg selv når jeg ikke greier det selv" Det var jo snuten som kom å gjorde det til et problem i det hele tatt! Herreminhatt.. Endret 6. oktober 2004 av raziel014 Lenke til kommentar
Tias Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 trn100: Takk for positiv respons! Jeg skjønner hva du mener, og jeg kan forstå tankegangen, men enig kan jeg bare ikke si meg. Jeg mener igjen at ting ikke er svart / hvit. Det er klart det er folk som missbruker stoffet, det er det også med alkohol og så og si alle andre rusmidler vi har, lovlige eller ulovlige, men er det at enkelte individier bruker stoffet uvettig - til tross for at det bare går ut over de selv - en god nok grunn til å la stoffet være ulovlig? Cannabislovgivingen SKAPER kriminelle. 300KMm/t sier du? Vel, det blir ikke helt det samme. Det første vi må se på er om vi har noen grunn til å gjennomføre dette, er en slik økning i fartsgrensene positive for noen? Er det behov for å kjøre i 300km/t istedet for 80? Det andre vi må se på er farene ved dette, flere trafikkulykker, mer omfattende ulykker osv. Det tredje vi ser etter er om vi har noen som helst mulighet til å gjennomføre noe slikt. Har vi veier der vi kan kjøre i 300km/t? Går de fleste biler så fort? Har vi kompetente sjåfører? Osv. Ser du på de samme spørsmålene når det er snakk om cannabis så tror jeg cannabis kommer en del bedre ut enn økt fartsgrense, men det er selvsagt bare mine meninger og ikke en vitenskapelig analyse av noe slag. Dr3ad: Lenke til kommentar
stout Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Hasj bli ofte penslet med heroin av langerne for å få folk hekta. Det har jeg selv erfart. Har en venninne som havna på kjører på grunn av akkurat det. Trist, men sant. Dette er heldigvis bare en myte. Dessverre blir denne (for lengst avviste) myten fortsatt brukt i skremselspropaganda. Det at det faktisk finnes brukere som fortsatt tror på den, viser hvilken effekt slik propaganda har. I stedet for å lete fram fakta om emnet, går ungdommen rett på sak med en fandenivoldsk holdning. For ordens skyld: - "Pensling"/utblanding er utrolig uøkonomisk for selgeren - Mengden heroin eller andre stoffer som skal til for å gi effekt er alt for stort til å bli et tynt lag på en hasjklump - Varmen i en pipe/joint ville sørget for at det meste brant opp øyeblikkelig - Heroin gir kvalme og ubehag de første gangene man bruker det, dvs. ikke mersmak hvis man tror det bare er snakk om hasj Ellers har jeg en oppfordring til nye deltakere: Les gjennom HELE tråden (sett på 100 poster pr. side, så slipper du å bla så mye). Blir irriterende å se nye folk komme med regelrette kopier av gamle poster. Lenke til kommentar
Delusional Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Kjenner ingen som har røyket mye cannabis uten å få bivirkninger av det. Det sløver hjernen, og gir personlightsforandring ved stort forbruk. Selvfølgelig er det forskjell på folk, og hvor mye man røyker. Men litt av problemet med cannabis er jo at det er så "uskyldig". Ikke verre enn en liten tjall for å roe ned nervene om kvelden, ikke sant?Folk som sier det røyker definivt selv. Selvbedrag kaller jeg det. Røyker man bare helgene, og klarer det... Så flott da! Men siden det er vanskeligere å se det på folk at de har røyket enn bruk av andre stoffer og alkohol, så blir det fort til at man gjør det oftere. Kjenner for mange som røyker nesten hver dag. Prater sjelden med de, fordi de er så jævlig sære når dem røyker. Og den oppførselen tar de til seg ellers og. Også har du selvsagt ting som flashbacks, hukommelsessvikt osv... Men det tar vi det når det kommer, ikke sant? Er du klar over hvor mange som røyker uten at folk vet det? De som selv ikke røyker hasj, vet ikke om de som har et svært avslappet forhold til å ruse seg på hasj, og ruser seg bare ved spessielle anledninger. Vet du hvorfor så folk sier at de ruser seg på hasj, om de kun gjør det ved spessielle anledninger? Det er fordi det er så mange trangsynte folk, som generaliserer og ikke vet noen ting om rusmiddelet. Hva gir dere rett til å heve dere over oss? Er dere så mye bedre? Etter jeg sa at jeg har brukt hasj har folk brukt det mot meg, ting er faktisk slik at jeg må forklare meg. Jeg har etter den tiden hatt diskusjoner med uendelig mange klassekamerater. Og de vinner alltid, i deres øyne selvsagt. Fordi alltid bruker de de samme "argumentene", "se på nn og mm som har havnet på kjøret, se hvor sløve og dumme de er! Jeg har forresten hørt at nn driver på med heroin og nå". På 1800-tallet for eksempel, så drakk de alkohol som vann (satt veldig på spissen). Det var alkoholproblemer over alt, og vi har fortsatt alkoholproblemer. Men folk har blitt opplyst, folk vet mer om rusmiddelet enn at det får tankene vekk fra ting. Hadde rusmiddelet blitt legalisert, og staten kunne sagt, hør her: Dette er et tilsynelatende harmløst rusmiddel, men blir du en missbruker så kan du få bivirkninger som flashbacks, psykoser, schizofreni, apati og hukommelsessvikt. Noen av effektene vil forsvinne ved asvluttet bruk. Men mange ab lidelsene vil vedvare lenge, kanskje resten av livet. Det de sier nå er "Det er farlig, hold dere unna". Husk barn! Ikke gå ut i svømmebasenget, det er farlig... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Dere sier at alle bevis er bevist feil, men de er jo også bevist riktig... Ser jeg på den ene nettsiden er hasj sunt og godt og gjør deg stor og sterk, mens på en annen er roten til alt det onde på jord. Da må jeg nesten gå etter troverdighet... Kan noen vise meg troverdige sider som sier at hasj er ufarlig? (er forresten imot alkohol også, så argumentet "alkohol er farligere enn hasj" støtter bare forslaget mitt om å bannlyse alt av alkohol.) Lenke til kommentar
The President Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Dere sier at alle bevis er bevist feil, men de er jo også bevist riktig... Ser jeg på den ene nettsiden er hasj sunt og godt og gjør deg stor og sterk, mens på en annen er roten til alt det onde på jord. Da må jeg nesten gå etter troverdighet... Kan noen vise meg troverdige sider som sier at hasj er ufarlig? (er forresten imot alkohol også, så argumentet "alkohol er farligere enn hasj" støtter bare forslaget mitt om å bannlyse alt av alkohol.) Det finnes ingen troverdige sider som sier at hasj er ufarlig. Det finnes heller ikke noen legaliseringsforkjempere som diskuterer her som sier at det er ufarlig (ikke de særiøse iallfall). Det er farlig, men det er mindre farlig enn lovlige rusmiddler. Det er poenget. Kikker du litt tidligere i denne tråden så finner du flere linker til sider med nøytral info. Du blir verken stor eller sterk av hasj, og det er heller ikke roten til alt ondt. Som Tias sier: det er ikke bare sorte og hvite sider. Hvis du er imot cannabis legalisering, og samtidig for alkohol forbud. Da er det beste argumentet mitt frihet. Man burde selv bestemme hva man kan og ikke kan gjøre med sin egen kropp. Men det er sagt utallige ganger før i denne tråden! Og bare for å ha sagt det; så står det mer respekt av deg, som er for alkoholforbud og imot cannabislegalisering, enn de som er for å drikke seg drita, og er imot cannabislegalisering. Du er ihvertfall litt logisk Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Hvis du er imot cannabis legalisering, og samtidig for alkohol forbud. Da er det beste argumentet mitt frihet. Man burde selv bestemme hva man kan og ikke kan gjøre med sin egen kropp. Men det er sagt utallige ganger før i denne tråden! Med andre ord, legaliser ALLE rusmidler? Og bare for å ha sagt det; så står det mer respekt av deg, som er for alkoholforbud og imot cannabislegalisering, enn de som er for å drikke seg drita, og er imot cannabislegalisering. Du er ihvertfall litt logisk Det er like logisk å ikke ville legalisere enda ett rusmiddel i tillegg til det vi har i dag, som påfører mer enn nok skade. Lenke til kommentar
stout Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Dere sier at alle bevis er bevist feil, men de er jo også bevist riktig... Ser jeg på den ene nettsiden er hasj sunt og godt og gjør deg stor og sterk, mens på en annen er roten til alt det onde på jord. Da må jeg nesten gå etter troverdighet... Kan noen vise meg troverdige sider som sier at hasj er ufarlig? (er forresten imot alkohol også, så argumentet "alkohol er farligere enn hasj" støtter bare forslaget mitt om å bannlyse alt av alkohol.) Jeg mener ikke at ingenting er ufarlig. MEN HVORFOR SKAL ALT SOM IKKE ER 100% UFARLIG VÆRE FORBUDT? Du er klar over at det betyr å forby alt? Alkoholforbud har vært prøvd, og det gikk galt. Les som sagt gjennom hele tråden, sjekk gjerne ut A Drug War Carol (les gjennom hele). Det er så enkelt å forby ting man gir faen i. Alkohol? "Det er helseskadelig og avhengighetsdannende. Dessuten drikker jeg ikke." Fotball? "Fotballspillere bidrar ikke til samfunnet på en nyttig måte. Dessuten hverken spiller eller ser jeg på. For ikke nevne alle skadene fotballspillere pådrar seg." Biler? "Biler forurenser, bråker og lukter. Dessuten har jeg ikke lappen." Religion? "Brente 'hekser'? Korstog? Hellig krig? Diskriminering? Terrorisme? Generell trangsynthet? Forby religion!" Internett? "På internett finnes massevis av porno, samt informasjon om narkotika og hvordan man lager bomber. IRC og IM tar over for real-life kommunikasjon. Og de Telenor-svina har leverer ikke bredbånd her i dalen enda." Sex? "Største smittekilden til seksuelt overførbare sykdommer (dette inkluderer Livet™). For ikke å nevne at det er avhengighetsdannende! Og ja, jeg er KrF'er." Hasj? "Alle som prøver hasj er dophuer. Dessuten leder det til sterkere stoffer, for det sa UMN/FMR/Politiet. Også synes jeg det er umoralsk. Forresten så tror jeg ikke at mennesker som får fakta i stedet for propaganda er i stand til å bestemme over seg selv, det bør staten gjøre. Frihet er for kriminelle." Heroin? "Det er jo enda verre! Et sniff og du er hekta! Nesten alle som bruker heroin begynte med hasj og ender i rennesteinen. Prisen på heroin og samfunnets stigmatisering, mobbing og utfrysing av mennesker som havner på kjøret har ingenting med saken å gjøre. At disse menneskene ble matet med propaganda på skolen, og sannsynligvis hadde problemer lenge før de smakte sin første pils er også uinteressant. Kriminelle svin! Dødsstraff!" --- umoralsk: som viser dårlig moral mora´l: sett av normer, verdier og holdninger som hevdes og praktiseres av et individ el. en gruppe; oppfatning av rett og galt ^^ It's all in your head... --- Finnes det statistikk over hvor mange som bruker/har brukt heroin rekreasjonelt kanskje 1 gang i måneden? Mennesker som enten har full kontroll over bruken, eller tar kontroll idet de merker at de er i ferd med å utvikle avhengighet? Tror enkelte ville blitt overrasket.. Hvorfor skal faremomentet, som forøvrig er sterkt overdrevet (det er bare de store tragediene, evt. følgende suksessene, som kommer fram i media) være et så viktig argument for kriminalisering? Individet er, tro det eller ei, i stand til å ta rasjonelle avgjørelser basert på fakta. Risiko => Fakta, forsiktighet = RIKTIG Risiko => Forbud = GALT Dessuten: Kunnskap = Makt Propaganda != Kunnskap Frihet, makt og ansvar til individet! --- Håper det ble sånn noenlunde oversiktlig, tilgi generaliseringen min Endret 6. oktober 2004 av fretex Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Dere sier at alle bevis er bevist feil, men de er jo også bevist riktig... Ser jeg på den ene nettsiden er hasj sunt og godt og gjør deg stor og sterk, mens på en annen er roten til alt det onde på jord. Da må jeg nesten gå etter troverdighet... Kan noen vise meg troverdige sider som sier at hasj er ufarlig? En side som sier at hasj er ufarlig lyver. Det samme gjør desverre mange andre ved å overdramatisere faren ved bruk av stoffet. Det mest objektive jeg kan oppdrive av informasjon finnes på denne siden, men desverre er ikke fransk det mest utbredte fremmedspråket her i landet. Cannabis er et narkotisk stoff, og har selvsagt en del virkninger som ikke kan sies å være spesielt bra. Samtidig er det mange myter ute å går, spesielt blant folk som skal informerer om rusbruk, desverre. Det er lite forskning på dens effekter som kan kalles objektive. En forsker som vil avkrefte myter med cannabisbruk gjør det med sin egen karriere som risiko. Lenke til kommentar
The President Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Hvis du er imot cannabis legalisering, og samtidig for alkohol forbud. Da er det beste argumentet mitt frihet. Man burde selv bestemme hva man kan og ikke kan gjøre med sin egen kropp. Men det er sagt utallige ganger før i denne tråden! Med andre ord, legaliser ALLE rusmidler? Og bare for å ha sagt det; så står det mer respekt av deg, som er for alkoholforbud og imot cannabislegalisering, enn de som er for å drikke seg drita, og er imot cannabislegalisering. Du er ihvertfall litt logisk Det er like logisk å ikke ville legalisere enda ett rusmiddel i tillegg til det vi har i dag, som påfører mer enn nok skade. Nei, ikke legaliser alle rusmidler. Det hadde selvfølgelig vært det ideelle, men la oss begynne med cannabis, og se hvordan det går! Og jeg synes faktisk ikke det er så logisk å være imot legalisering, og samtidig en "forkjemper" for alkoholen. Det er faktisk veldig ulogisk i mine øyne. Rusmidlene blir jo ikke borte fra markedet selv om de er ulovlige, det vet jo alle, de gjør tvert imot større skade en om de hadde vært legale!!! Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Det er like logisk å ikke ville legalisere enda ett rusmiddel i tillegg til det vi har i dag, som påfører mer enn nok skade. Altså, tror du siden det blir lovlig, at så utrolig mange fler kommer til å bli storrøykere? Hva med de som røyker hasj nå, altså ulovlig? Er ikke de en trussel for helsen? jeg tror de aller fleste som har potesniale til å bli storforbrukere av Cannabis allerede er det, selv om cannabis er ulovlig. Lenke til kommentar
Delusional Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Ok, nå folkens! Jeg legger ved WHO rapporten fra 1995, jeg har den som pdf dokument som jeg tror er laget av WHO. Dette er en html versjon fordi jeg ikke gidder uploade 15MB når jeg kan laste opp en versjon på 200KB. Les og lær. Who.zip Lenke til kommentar
The President Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Genialt Delusional Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Dette er heldigvis bare en myte. Dessverre blir denne (for lengst avviste) myten fortsatt brukt i skremselspropaganda. Det at det faktisk finnes brukere som fortsatt tror på den, viser hvilken effekt slik propaganda har. I stedet for å lete fram fakta om emnet, går ungdommen rett på sak med en fandenivoldsk holdning. For ordens skyld: - "Pensling"/utblanding er utrolig uøkonomisk for selgeren - Mengden heroin eller andre stoffer som skal til for å gi effekt er alt for stort til å bli et tynt lag på en hasjklump - Varmen i en pipe/joint ville sørget for at det meste brant opp øyeblikkelig - Heroin gir kvalme og ubehag de første gangene man bruker det, dvs. ikke mersmak hvis man tror det bare er snakk om hasj Det visste jeg ikke! Men venninnen min ble hekta på et eller annet som ingen visste hva var. Hun ble bare syk på en annen måte. Jeg røkte også av det og merket at jeg mistet all dybdefølelse og balanse. Veien gikk bare i bølger og rundt meg var alt som et sus. Det var ihvertfall ikke vanlig hasj! Vet du noe om hva dette kan være da? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Dere sier at alle bevis er bevist feil, men de er jo også bevist riktig... Ser jeg på den ene nettsiden er hasj sunt og godt og gjør deg stor og sterk, mens på en annen er roten til alt det onde på jord. Da må jeg nesten gå etter troverdighet... Kan noen vise meg troverdige sider som sier at hasj er ufarlig? (er forresten imot alkohol også, så argumentet "alkohol er farligere enn hasj" støtter bare forslaget mitt om å bannlyse alt av alkohol.) Du kan prøve http://www.home.no/propaganja/ Dette er en webside som forklarer historien til marihuana og hvorfor det ble ulovlig i det hele tatt. (Når det først ble ulovlig visste ikke mange at hamp og marihuana var det samme. Hamp ble jo brukt til dagligdagse ting her i landet også) Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Dere sier at alle bevis er bevist feil, men de er jo også bevist riktig... Ser jeg på den ene nettsiden er hasj sunt og godt og gjør deg stor og sterk, mens på en annen er roten til alt det onde på jord. Da må jeg nesten gå etter troverdighet... Kan noen vise meg troverdige sider som sier at hasj er ufarlig? En side som sier at hasj er ufarlig lyver. Det samme gjør desverre mange andre ved å overdramatisere faren ved bruk av stoffet. Det mest objektive jeg kan oppdrive av informasjon finnes på denne siden, men desverre er ikke fransk det mest utbredte fremmedspråket her i landet. Cannabis er et narkotisk stoff, og har selvsagt en del virkninger som ikke kan sies å være spesielt bra. Samtidig er det mange myter ute å går, spesielt blant folk som skal informerer om rusbruk, desverre. Det er lite forskning på dens effekter som kan kalles objektive. En forsker som vil avkrefte myter med cannabisbruk gjør det med sin egen karriere som risiko. meget MEGET bra sagt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg