Gå til innhold

Alle som vil debattere om cannabis-legalisering!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nr 4. Rus ligger i alle dyrs natur. Slik har det alltid vært og slik vil det alltid være.

Vi har jo faktisk et eget mottagelsessenter i hjernen for akkurat YHC-molekylet.

 

Jeg klipper inn det samme jeg har skrevet på start-debatten:

-------------------------------------------------------------------------

 

Forbudet har ingen effekt, og hva vil skje om det BLIR lovlig? Jo, det skal jeg fortelle dere!

Det som vil skje, er at til å begynne med vil hasj og marihuana-bruk fordobles og kanskje mangedobles. Det er ingen risiko, fordi de som bruker det vil ikke da ha tilgang til andre stoffer.

Og etter hvert vil dette stabilisere seg og forbruket vil kanskje ikke bli mindre enn det det er i dag, men hva har det å si?

Hasj skader deg ikke! Joda, du kan bli litt psykisk avhengig, men ikke mer enn damer blir av sjokolade! Tro meg!

Og man blir ikke avhengig om man er en ansvarlig voksen!

hva er det som er så forferdelig med det?

Hvorfor har ikke JEG lov til å sitte rolig en fredagskveld, nyte litt god mat, se Tande P på NRK og nyte en pipe?! Hvorfor?!!!??!

Er jeg en trussel for samfunnet?

 

Nei, det at barn blir løyet gjennom hele oppveksten, DET er en trussel for samfunnet!

Når jeg fant ut at alt Onkel Politi og lærere hadde sagt om hasj var feil. Hva skjedde da?

Jo, jeg ble forbannet på myndigheter, politikere og jeg stolte ikke lenger på autoriteter!

Er det det vi vil? Og tenk på det at hadde det vært lovlig, ville industriell hamp være lovlig (det vil si flere arbeidsplasser), og vi kunne begynne å exportere hamp til utlandet! Kanskje som råvare eller kanskje som papir, klær,olje etc.

 

Men tilbake på det med avhengighet.

Det som gjør at avhengigheten blir sterkere er jo såklart at det er ulovlig! For da må man gjennom så mye mer for å skaffe den! Og da er det klart av det skriker inni deg at du vil ha hasjen din! Og da blir synet ditt på hasj helt forvrengt.

Hvordan ville det blitt om det hadde vært lovlig?

Jo da hadde jeg sluppet å bekymre meg over at jeg ikke har hasj, for da kunne keg bare ha gått på rommet mitt og plukket et par toppskudd fra plantene mine istedet!

Skal man derimot ut på gata for å skaffe hasj, er det langt flere risikoer enn det å ha et par planter i skapet.

Og skal man ut å skaffe, da kan man også komme borti andre stoffer som Extacy og annet dritt.

 

Hvorfor er hasj ulovlig egentlig?

Jeg kan garantere at ingen kan slå meg når det gjelder å argumentere for hasj!

Jeg kan faktisk med dette si at jeg utfordrer alle dere som tror dere har peiling!

Jg har årevis med erfaring og jeg har peling på dette! Forbudet øker bare narkotikamisbruket!

 

Iallefall nå til dags! Nå vet ale hva hasj er og de fleste står fast ved at det ikke er farlig. Iallefall hører de fleste at det ikke er farlig.

hva resulterer dette i da? Jo, økt forbruk av stoffet! Og når det ulovlig vil økt forbruk øke risikoen for flere som havner på nåla.

 

Dette er ren logikk! Hasj er ikke farlig!

Hvis hasj hadde ført til Heroin, hvorfor finnes det da tusenvis av Jamaicanere? Alle der røyker hasj eller marihuana fordi der er det kultur!

Ingen skal komme til meg å si at hasj er en fare for samfunnet! Helvete heller!

 

-------------jaja dette er en stund siden-----------------------------

 

Glem ikke at dette er en av jordens mest fantastiske plantearter. Det er så mye vi kan gjøre med denne planten.

Det faktum at Cannabis planten gir oss en rus er helt tilfeldig. Og er kun en liten faktor i hele legaliserings politikken.

Og jeg synes ikke vi skal fokusere KUN på dette med den lille uskyldige rusen man får av den.

Det er mange penger å tjene på industriell hamp.

Ihvertfall burde det vært lovlig å dyrke indrustriell hamp! Det er IHVERTFALL tull at DET er ulovlig!

 

Uansett så synes jeg det er åpenbart og rent logisk at denne planten skal få være fri.

 

Prisen ville ikke ha blitt mangedoblet om staten hadde hatt ansvaret. Fordi Cannabis planten er så billig å produsere, og fortjenesten er enorm i forhold til utgiftene. Også vokser den superraskt i tillegg.

 

Men for meg hadde det vært fint om det hadde vært en liten fristad i hver store by i Norge.

Sånn som det var i København. Da blir ihvertfall "svineriet" holdt på en plass istedet for at det oversmømmer hele byen.

Og pripne folk som føler seg støtt av røykere hadde jo ikke trengt å være i nærheten en gang.

Oss røykere er ikke en trussel for samfunnet.

Poenget er at det finnes så mange fredelige rolige og snille mennesker som kun nyter en pipe i ny og ned.

Og vi trives med det, uten å være en "trussel" for samfunnet.

Derfor mener jeg at regjeringen tar fra oss retten til å være oss selv. Hvordan kan de sitte på toppen å bestemme hva JEG har lov til eller ikke. Politiet tar oss inn fordi vi "skader" oss selv. Men vi velger jo selv å "skade" oss, så hvordan kan Politiet ta MEG for at JEG blir skadd? Dette får ingen påvirkning på andre, mens JEG blir straffet for at de skal forhindre at jeg ikke kommer på avveie.

Det er egentlig ganske ironisk når jeg tenker på det:) Men dette er jo det politiske systemet her i Norge.

I grunn fungerer det svært godt. Norge har jo faktisk en regjering som er mye mer solid og stabil enn mange andre land. Og vi har det egentlig veldig bra her i Norge. Men vi syter uansett på alt.

Men om jeg skal kjempe for noe, er det uten tvil Cannabis planten!

 

--------------------------------------------------

 

Hva sier dere til dette?

Lenke til kommentar
Nr 4. Rus ligger i alle dyrs natur. Slik har det alltid vært og slik vil det alltid være.

Vi har jo faktisk et eget mottagelsessenter i hjernen for akkurat YHC-molekylet.

 

Ingen dyr eller mennesker er avhengig av kunstig rus. (Med mindre man allerede er på kjøret naturligvis)

 

Forbudet øker bare narkotikamisbruket!

Feil, du sier det selv:

og hva vil skje om det BLIR lovlig? Jo, det skal jeg fortelle dere!

Det som vil skje, er at til å begynne med vil hasj og marihuana-bruk fordobles og kanskje mangedobles.

 

 

Er forøvrig enig i at det er irriterende å ikke få gjøre som man vil, men mener at ulempene ved å legalisere cannabis veier tyngre enn at du blir indignert av at onkel politi kommer og er sur på deg av og til.

 

Og ja, industriell hamp burde da være lovlig for å lage materialer osv, så lenge man er sikker på at ikke andre planter enn den industrielle hampen blir dyrket burde ikke dette være et stort problem. Er visstnok veldig lett å se forskjell på den industrielle typen og den andre typen.

Lenke til kommentar
Jeg sier fortsatt som Nixon, "they want to destroy us".

Så alle "kommunistjævlene" og sosialistene vil prakke på "gode uskyldige kapitalister" rusmidler og narkotika for å ødelegge dem? :dontgetit:

Da må det være noe jeg ikke har fått med meg, karen som argumenterer for cannabis her er jo tydelig bare interressert i å legalisere det for at han kan nyte pipa si i fred uten at politiet blander seg inn i hva han gjør. Tviler på at han er medlem i en undergrunnskommunistsekt som vil ødelegge den kapitalistiske verden med rusmidler.

Lenke til kommentar

Vi blir styrt av rus. Det meste i vår hverdag er rus. Forelskelse er rus, adrenalkisck er rus, spillemaskiner gir rus.

Dopamin kalles det naturlige dopet som kroppen lager.

Når du gjør noe bra får du en god følelse. En følelse som sier deg at "dette er bra for min eksistens! Dette må jeg gjøre igjen!"

Dette er dopaminet og er en viktig del av et overlevelsesinstinkt.

 

Men saken er at rusen fra cannabis er så liten.

Tenk på det da. En PLANTE som gir oss en liten ufarlig rus og med masse andre gode egenskaper, ja den blir ulovlig!! Fordi en idiot i USA spredte propaganda om å få vekk Cannabis.

Da kom alle disse teite propaganda.greiene. "Weed with roots in hell" osv.

Skikkelig rart at folk i det hele tatt tok det serøst, men folk begynte å tro på det og disse utsagnene som "det fører til andre stoffer" ble sagt så mange ganger at det til slutt ble antatt som "sannheten" Dette er noe alle vet egentlig. At hasj fører til andre stoffer. Dette er et argument som fortsatt blir brukt.

Men argumentet motsier seg jo selv på en måte.

Det hadde jo ikke ført til andre stoffer om det hadde vært lovlig.

Cannabis har jo ingenting å gjøre på narkotikalista, og det kan være et alternativt rusmiddel. Hva har vi å tape? Ingenting.

Men jeg er for at det isåfall burde blitt solgt på spesielle steder og med strenge aldersgrenser.

Lenke til kommentar

Ja hva er så farlig med at jeg sitter hjemme en fredagskveld og røyker en pipe?

Ingenting. Det skader ikke meg og ihvertfall ikke andre!

Men som jeg sa så er jo dette med rusgreiene kun en liten del av legaliseringspolitikken. Det er jo helt feil at en slik vidunderplante skal være ulovlig! Det henger ikke på greip! Ihvertfall ikke industriell hamp!

 

Dessuten skjønner jeg ikke politiske begrep. Jeg sier bare hva jeg mener og hva som kommer fra hjertet mitt. Etter det jeg har erfart, vil ikke legalisering gjøre noe negativt med Norge. Vi vil bli et friere land! Det er MANGE røykere i Norge og røykerne bare øker og øker. Så noe må jo bli gjort! Politikken funker jo ikke!

Det er jo åpenlyst!

Lenke til kommentar
Vi blir styrt av rus. Det meste i vår hverdag er rus. Forelskelse er rus, adrenalkisck er rus, spillemaskiner gir rus.

Dopamin kalles det naturlige dopet som kroppen lager.

Når du gjør noe bra får du en god følelse. En følelse som sier deg at "dette er bra for min eksistens! Dette må jeg gjøre igjen!"

 

 

Rektig, men ingenting som gir meg en naturlig rus gir meg så mange negative effekter som en kunstig.

 

Så sant man er frisk trenger man ikke noen ekstra rus i tillegg til den naturlige. Som sagt før synes jeg det allerede finnes nok rusmidler tilgjengelig, og som sagt før synes jeg ikke det at du (og ikke så altfor mange andre) skal slippe å irritere deg over at du ikke får gjøre som du vil, er grunn god nok til å innføre enda et.

Lenke til kommentar

Que? Opplyst? Om hva?

Det ER KUN EN LITEN RUS!

Om du har erfaring innen narkotikamiljøet i Norge, vet du også at det KUN ER EN LITEN RUS!

 

Jeg har vel nok erfaring når det gjelder dette. Jeg har sett mange som har havna på nåla og det er ikke er fint syn. Og omtrent alle mener at hasjen er i grunn det beste. Og mange jeg kjenner har røkt hasj i 40 år og trives fortsatt med det. Helt vanlige folk.

Jeg mener at uansett bør man ikke misbruke rus. Man bør ikke røke hasj hver dag. Man drikker jo som oftest ikke hver dag heller.

Jeg røyker kun i helgene og trives med det. Det er klart at hasjen har bivirkninger. Det er jo ikke sunt å røyke hvilken som helst plante.

Men et par ganger i uka skader ingen.

Lenke til kommentar

Nei det er ikke på helt lik linje som alkohol!! Vet du egentlig noe som helst om hasj? Virker som om den informasjonen du holder på kommer fra Juvente eller noe sånt. Ren propaganda som desverre mange tror på!

 

Dette er feil!! Ihvertfall undersøk det fra andre kilder enn statlige kilder!

De inneholder den samme bullshiten som vi fikk ilsendt fra USA i forrige århundre.

Lenke til kommentar
Nei det er ikke på helt lik linje som alkohol!! Vet du egentlig noe som helst om hasj? Virker som om den informasjonen du holder på kommer fra Juvente eller noe sånt. Ren propaganda som desverre mange tror på!

Da skal du, min gode mann, få den edle oppgave å informere meg, legge fram fakta, om hasj/marihuana og dets skadevirkninger/ikke-eksisterende skadevirkninger. For det at hasj ikke har skadevirkninger i det hele tatt, ja det er rett og slett oksebæsj.

 

Dette er feil!! Ihvertfall undersøk det fra andre kilder enn statlige kilder!

De inneholder den samme bullshiten som vi fikk ilsendt fra USA i forrige århundre.

 

Jeg har faktisk konsultert en 1. amanuensis i farmasi om, AKKURAT, skadevirkningene etter bruk av hasj og mariuhana. Tro det eller ei, han kan dette bedre enn deg.

Lenke til kommentar

At du kjenner så mange som har røkt hasj som fortsatte med tyngre stoffer fyrer jo bare opp under argumentet om at hasj fører til at man lettere begynner med narkotika.

 

Og hvis hasj blir legalisert vil det føre til at man lettere kan røke det hver dag, noe som du selv ikke anbefaler.

Lenke til kommentar
Det er kun en liten rus, som også har skadelige bi-effekter. Helt på lik linje med alkohol.

 

Er alkohol uskadelig?

Og akkurat som med alkohol, så reagerer folk forskjellig på hasjrøyking.

 

Synes forbudet vi har nå burde opprettholdes... de som er nødt til å røyke dop kan jo _lett_ få tak i det, hvis de vil.

 

T42:

 

Er du helt dum eller? Selvfølgelig er hasj skadelig i store mengder. Jeg vet om en god del folk som har røykt mer eller mindre fast og du merker fint at de har blitt mer og mer svidd (dog noen mer enn andre). Så og si at det er uskadelig er bare løgn. Stoffer i hasj angriper nervecellene i hjernen og gjør deg sløvere, du kan også få en ganske sterk psykisk avhengighet som kan føre til tvangstanker (f.eks. "nattis"... du får ikke sove før du har røykt når du skal legge deg).

 

Dette er mine _første_håndserfaringer, så nå kan du komme med dine rosenrøde eventyr.

 

edit:

 

Og det er uansett lettere å røyke hasj hver dag, enn å drikke, fordi det ikke er noen spesiell bakrus å snakke om.

 

Jeg har heller ingenting til overs for legalisering, vi har nok legaliserte rusmidler som det er.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Leger og folk i helsevesenet vet ikke en dritt om dette.

Jeg kjenner tonnevis av hasjrøykere som vet dette. Det gjør såklart jeg også etter mange års erfaring.

Så jeg tror nok ingen person med fullutdanning innen ditten og datten vet bedre enn noen som kjenner dette fra gata!

 

Og ja man blir avhengig, men ikke om man ikke overdriver det!

Husk at ikke alle røykere røyker hver dag. Dette hadde blitt mer avslappet om det hadde blitt legalisert. Da har vi kunnet ha egne planter, men lover som rus generelt må jo også opperettholdes.

 

Det er jo ikke skadelig for en person å røyke, men ingen vil gjøre det uansett om de har noe viktig å gjøre. Man bør jo ikke kjære bil eller andre ting når man er stein og dette hadde jo blitt fulgt opp.

Derfor tror jeg ikke folk hadde røkt hver dag. Jeg tror vi ville alle ha hatt et avslappet forhold til det og kanskje ville røykingene bli mindre fordi det ikke lenger er "den forbudte frukt".

Lenke til kommentar
Og akkurat som med alkohol, så reagerer folk forskjellig på hasjrøyking.

Nettopp. Men å kalle skadevirkninger for "OMG USA PROPGANDA!!!!11" er rett og slett utrolig ignorant. :)

 

Synes forbudet vi har nå burde opprettholdes... de som er nødt til å røyke dop kan jo _lett_ få tak i det, hvis de vil.

 

Er på mange måter enig med deg.

 

Jeg er enig i prinsippet om at alkohol og hasj kan likestilles rent skademessig. I det idèelle samfunn eksisterer ingen av delene. Nå er det dog slik at vi HAR en kultur for alkoholbruk i Norge, den kan være moderat, eller den kan være utagerende gal, det får være det samme, poenget er at vi HAR en kultur for det. Vi har dog IKKE en kultur for hasj/marihuana. Så til hovedpoenget: Vi kan ikke forby alkohol, jeg vil heller ikke forby alkohol, så skadevirkningene av alkohol kan i stor grad ikke unngås, men kun dempes med forebyggende arbeide etc. Vi KAN dog forby hasj/marihuana, voilà, vi slipper en folkeskare som har problemer grunnet i hasjbruk, slik vi har med alkoholen. Altså, Hvis vi har to potensielle gedigne helse/samfunnsproblemer, og kan unngå det ene, ja da synes jeg det er best å unngå det ene, i stedet for å motta begge med åpne armer.

 

Samtidig er det fullt mulig for den lille skaren som så absolutt vil røyke hasj/raggsokker eller paracet å faktisk GJØRE det. Om du absolutt MÅ røyke hasj, be my guest, break the law.

 

Som dere kanskje skjønner er jeg litt på middelveien her, men rent samfunnsøkonomisk samt helsemessig mener jeg det er riktig å forby bruk av hasj/marihuana samt tyngre stoffer.

Lenke til kommentar
Leger og folk i helsevesenet vet ikke en dritt om dette.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

 

Dagens, absolutt. :lol::lol::lol::lol:

 

Jeg kjenner tonnevis av hasjrøykere som vet dette. Det gjør såklart jeg også etter mange års erfaring.

 

Ja, mange års hasjrøyking har den effekten at du blir medisinsk ekspert.

 

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. :D

 

Så jeg tror nok ingen person med fullutdanning innen ditten og datten vet bedre enn noen som kjenner dette fra gata!

 

Jo, for denne personen har tatt utdanning innen både ditten og datten NETTOPP for å forske på kjemiske stoffer, og virkningene de har på kroppen. De som kjenner det fra gata vet sikkert mer enn nok om å røyke det, og mer enn nok om å ruse seg, men de vet stort sett faen ikke en dritt om hva som EGENTLIG skjer når de "fyrer opp ei bønne".

 

Og ja man blir avhengig, men ikke om man ikke overdriver det!

 

Problemet er: Folk overdriver det.

 

AKKURAT slik vi ser med alkohol.

 

Det er jo ikke skadelig for en person å røyke

 

Jo, det er det.

 

Derfor tror jeg ikke folk hadde røkt hver dag. Jeg tror vi ville alle ha hatt et avslappet forhold til det og kanskje ville røykingene bli mindre fordi det ikke lenger er "den forbudte frukt".

 

Da er du naiv. Vi har på alle måter et avslappet forhold til alkohol. Likevel er flere titusener nordmenn alkoholikere. Og ja, det er skadelig.

Lenke til kommentar

Nei det er ikke riktig å forby marihuana.

Man får ikke problemer av hasjrus. Noen kan få det, men sånn er det også med alkohol. Hasj skader ikke folk! Det er helt sant! Cannabis er ikke en fæl skummel plante som dreper deg! Det er ikke skadelig å ta en blås i blandt. Det sier mange politifolk også. Så hvorfor er ikke det lovlig da?

Å Ha inntil 5 gram eller noe sånt i uka? Hadde vært greit for meg om det hadde gått an å søke om lov til det.

 

Men seriøst, du synes vel industriell hamp bør være lov? Der må vi vel være enige?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...