Gå til innhold

Alle som vil debattere om cannabis-legalisering!


Anbefalte innlegg

Om hasjen er nøkkelen til selve helvete....

:D Fin reklame for hasj, slike useriøse artikler vedlikeholder imaget om at cannabis er farlig, og virker faktisk mot sin hensikt.

Hjelpe meg... Mange av dere er bare en gjeng åndsvake mennesker som ikke burde være med her på diskusjonen i det hele tatt!!

---

Det jeg tror vil skje er at om det hadde blitt lovlig, ville mange unge "opprørere" ikke prøvd hasj. Fordi da hadde vært lovlig og dermed hadde det ikke vært "den forbudte frukt"

Vel... jeg er ihvertfall naturlig åndssvak...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan skjelle meg ut for å ha gått OT, men ikke noe annet. Jeg tok ikke stilling til hvorvidt det er sunt eller ikke å røyke hasj(...), jeg kommenterte utelukkende at friheten til å gjøre hva man vil ofte rammer samfunnet unødvengig - på generell basis. Og når jeg betaler for å skrape noen opp av grøfta pga. deres egen idioti, har jeg rett til å bli irritert.

Du har virkelig misforstått dette. Tror du virkelig at jeg ville ha støttet en legalisering hvis det hadde ført til at flere mennesker ville havne i grøfta?

Nei, det er akkurat det som er poenget! Vi vil ha MINDRE folk i grøfta!!

Så du ikke den "fine" illustrasjonen min da?

Ingen havner i grøfta av hasj. INGEN!! Jo, kanskje nå ettrsom det er ulovlig, men hadde det vært lovlig ville MINDRE ha havnet i grøfta!

Det er akkurat det vi vil få dere til å skjønne! "igjen se illustrasjonen min"

Lenke til kommentar

Det er såre enkelt... Se illustrasjonen for svingende! ;)

Det trenger ikke å være vanskeligere enn det.

 

Ps: Jeg er "hippie" og vil absoulutt ta vare på folks helse.

DERFOR støtter jeg en legalisering. Ikke fordi jeg vil røyke på ren samvittighet.

Røyke kan jeg gjøre uansett selv om det er ulovlig fordi snuten kommer ikke å tar deg om du bhare sitter hjemme en fredagskveld og nyter ei pipe.

Nei, jeg vil ha mindre narkiser! Det er poenget!

 

Og du nisje olm? Jeg mente ikke at du er en åndsvak idiot. Jeg mener de andre som ikke helt forstår ideologien.

Takk!

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Og du nisje olm? Jeg mente ikke at du er en åndsvak idiot. Jeg mener de andre som ikke helt forstår ideologien.

Takk!

Ok.

___

 

Over til saken, legalisering er litt utopisk synes jeg, bør heller starte med avkriminalisering av besittelse.

Selvfølgelig. "Rom ble ikke bygd på en dag" osv.

Selv om legalisering er det endelige målet, så er det mange skritt på veien dit.

 

Første fase må jo nødvendigvis være "debatter" (lite motstand her..) slik som denne, for å bringe fakta til folket. Dessverre vender mange det døve øret til, og tviholder på fordommene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Du har virkelig misforstått dette.

Uhm, nei. Du har. Du vil legalisere cannabis, jeg sier at jeg ikke har tatt stilling til det - jeg snakket på generell basis. Som jeg nevnte, ble det noe OT. Må jeg forklare dette èn gang til, blir jeg overbevist om at cannabis ikke er bra for intelligensen. Men jeg likte illustrasjonen. :)

Lenke til kommentar

Fint du liker illustrasjonen! :)

 

Håper flere forstår dette med at kriminaliseringen av Cannabis skaper mer ødeleggelse enn Cannabis i seg selv.

 

Men jeg har ikke misforstått noe som helst.

Di sier at du betaler skatt og dine skattepenger går til bla. behandling av syke.

Men poenget er at man ikke blir syk av hasj.

Så om Cannabis hadde blitt legalisert ville fortsatt dine skattepenger ha gått til syke, men ikke cannabis-relaterte syke.

Dessuten ville mindre penger ha gått til behandling av narkomana på grunn av at det vil bli mindre narkiser.

Lenke til kommentar
Fint du liker illustrasjonen! :)

 

Håper flere forstår dette med at kriminaliseringen av Cannabis skaper mer ødeleggelse enn Cannabis i seg selv.

 

Men jeg har ikke misforstått noe som helst.

Di sier at du betaler skatt og dine skattepenger går til bla. behandling av syke.

Men poenget er at man ikke blir syk av hasj.

Så om Cannabis hadde blitt legalisert ville fortsatt dine skattepenger ha gått til syke, men ikke cannabis-relaterte syke.

Dessuten ville mindre penger ha gått til behandling av narkomana på grunn av at det vil bli mindre narkiser.

Det er jo ikke bevist, og Cannabis er slik sett ikke verre enn sigaretter, men har du noensinne hatt noen som helst kontakt med narkomane?

 

Kjenner mange, og alle har begynt med enten en rev og/eller en dram for den saks skyld....

Lenke til kommentar
Kjenner mange [narkomane], og alle har begynt med enten en rev og/eller en dram for den saks skyld....

Post hoc ergo prompter hoc. Alle kriminelle jeg kjenner har drukket saft i barndommen, men det gjør ikke saft til årsaken til kriminalitet. Dersom det er en sammenheng mellom bruk av lettere narkotiske stoffer (jeg regner med at det er dette du mener med «rev») og bruk av tyngre narkotiske stoffer, hvordan vil du da forklare at det bare er noen tusen mennesker i Norge som bruker tyngre stoffer, mens nærmere en tredjedel av befolkningen har brukt hasj?

Lenke til kommentar

hvordan kan tjall relateres til kriminelle handlinger i det hele tatt?? Man blir jo bare ti ganger mer likegyldig, sløv, glad, opptatt av små "morsomme" ting eller simpelten bare for oppslukt av tv'en man prøver iherdig å følge med på....

Man gidder rett og sett ikke oppfordre til noe som er anstrengende/krevede, man bare smiler og håper/tror det ordner seg....!

Lenke til kommentar
hvordan kan tjall relateres til kriminelle handlinger i det hele tatt?? Man blir jo bare ti ganger mer likegyldig, sløv, glad, opptatt av små "morsomme" ting eller simpelten bare for oppslukt av tv'en man prøver iherdig å følge med på....

Man gidder rett og sett ikke oppfordre til noe som er anstrengende/krevede, man bare smiler og håper/tror det ordner seg....!

øøh.... Å røyke tjall er altså ikke en kriminell handling?

Lenke til kommentar
hvordan kan tjall relateres til kriminelle handlinger i det hele tatt?? Man blir jo bare ti ganger mer likegyldig, sløv, glad, opptatt av små "morsomme" ting eller simpelten bare for oppslukt av tv'en man prøver iherdig å følge med på....

Man gidder rett og sett ikke oppfordre til noe som er anstrengende/krevede, man bare smiler og håper/tror det ordner seg....!

øøh.... Å røyke tjall er altså ikke en kriminell handling?

Usaklig. Følger du den linja, ender du opp med sirkelargumentasjon.

 

Logikken er som følger: En handling som ikke kan skade andre enn deg selv, bør ikke være ulovlig.

 

Ja, "narkotika" er ulovlig, men loven tar FEIL.

Lenke til kommentar
hvordan kan tjall relateres til kriminelle handlinger i det hele tatt?? Man blir jo bare ti ganger mer likegyldig, sløv, glad, opptatt av små "morsomme" ting eller simpelten bare for oppslukt av tv'en man prøver iherdig å følge med på....

Man gidder rett og sett ikke oppfordre til noe som er anstrengende/krevede, man bare smiler og håper/tror det ordner seg....!

øøh.... Å røyke tjall er altså ikke en kriminell handling?

Usaklig. Følger du den linja, ender du opp med sirkelargumentasjon.

 

Logikken er som følger: En handling som ikke kan skade andre enn deg selv, bør ikke være ulovlig.

 

Ja, "narkotika" er ulovlig, men loven tar FEIL.

Jeg er helt enig med deg jeg. Loven tar, etter min mening, feil. Men loven har ikke blitt forandret enda, og da er det enda mer usaklig å si at det ikke er kriminelt, når det jo faktisk er det. Selv om det altså ikke burde være det.......

Lenke til kommentar
Rus gjør deg til en idiot, uansett hva slags rus det er.

Her ser jeg at du ikke har prøvd hasj fordi mange forstår ikke helt hvordan hasjen funker på kroppen.

Av hasj så blir man ikke idiot når man er ruset på det. Det blir man av alkohol og generelt alle andre rusmidler også, men når det gjelder hasj så blir man kun litt sløv og kan godt fungere i dagliglivet.

Men man blir ikke idiot av det.

Lenke til kommentar
Rus gjør deg til en idiot, uansett hva slags rus det er.

Ettersom du sa dette, betyr det at du ikke vet mye om det personlig på et bruk-plan.

har du noengang røkt hasj?

For om du har gjort det, vet du at man ikke blir idiot av det.

 

Og for min del driter jeg i om hvem som vet mer enn den andre.

Jeg vet ihvertfall at jeg har røkt nå i ca. 5 år og har fått en del kunnskap gjennom det.

Om du isåfall vet bedre enn meg, betyr det at du selv har røkt like lenge.

Har du det? :whistle:

 

Ps: "trn100" Jeg har masse kompiser som har havnet i grøfta og på sprøyta og det er ikke flott å se på at det skjer uten at man kan gjøre noe med det..

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...