T42 Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Dere som liker å debattere politisk, burde komme til debatten på start.no! Spre ordet! Jeg vil at mange skal være med på debatten! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Diskusjonene skal holdes på _dette_ forumet. Reklamering for andre fora er vel ikke tillatt? Jeg vil dog gjerne diskutere cannbis-legalisering her. Lenke til kommentar
T42 Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Ja, men det er så mye å skrive... Har skrevet en del på start-debatten da. Om du er seriøs innen debatt om legalisering, anbefaler jeg å sjekke debatten. Det er vel ikke helt forum, men heller en melding-debatt. Kanskje? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Hm.. vi har vel hatt et par slike debatter her på forumet, men de ble av assorterte grunner stengt når det begynte å bli gøy. Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 "You see: homosexuality, dope, immorality in general—these are the enemies of strong societies. That's why the communists and the left-wingers are pushing the stuff; they're trying to destroy us." —Nixon in May 1971 "Look, people get drunk ... People chase girls. And the point is, it's a hell of a lot better for them to get drunk than to take drugs. It's better to chase girls than boys." --Nixon 1972 Lenke til kommentar
mberger Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 "You see: homosexuality, dope, immorality in general—these are the enemies of strong societies. That's why the communists and the left-wingers are pushing the stuff; they're trying to destroy us."—Nixon in May 1971 "Look, people get drunk ... People chase girls. And the point is, it's a hell of a lot better for them to get drunk than to take drugs. It's better to chase girls than boys." --Nixon 1972 Hvorfor er det alltid sånn at høyresiden som påberober seg å være forkjempere for individuell frihet alltid har de mest intolerante, sneversynte og undertrykkende holdningene ovenfor andre personer? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Fordi fri handel og eiendomsrett er den eneste friheten du trenger. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Hvorfor er det alltid sånn at høyresiden som påberober seg å være forkjempere for individuell frihet alltid har de mest intolerante, sneversynte og undertrykkende holdningene ovenfor andre personer? Er frihet og moralsk fordømmelse av andre gjensidig utelukkende? Du bør være fri til å gjøre hva du vil, mene hva du vil, si hva du vil, bruke pengene dine på det du vil, etc., men jeg forbeholder meg retten til å vurdere dine handlinger, disposisjoner og meninger i henhold til min moralkodeks. Du har all rett til å misbruke rusgifter, kjøpe tjenester av prostituerte, forfekte sosialisme eller utføre andre umoralske handlinger, men jeg har ingen plikt til å anerkjenne dine valg. Jeg sier som Ayn Rand: «Døm, og vær forberedt på å bli dømt.» Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Er for legalisering av hasj og visse andre narkotiske stoffer. Det vil sannsynligvis bare være en fordel for alle parter, og vil redusere den kriminelle handelen. Mener også at polprisene burde settes kraftig ned av samme årsak. Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 (endret) Fordi fri handel og eiendomsrett er den eneste friheten du trenger. Frihandel har tradisjonellt vært den amerikanske venstresidens ideal. Neoconsene tok imidlertid denne ideen med når de "konverterte" til høyre. Endret 30. juli 2004 av fjotten Lenke til kommentar
mberger Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Er for legalisering av hasj og visse andre narkotiske stoffer. Det vil sannsynligvis bare være en fordel for alle parter, og vil redusere den kriminelle handelen. Jeg er enig i dette, få hasjen og ungdommen vekk fra heroinlangerne. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Frihandel har tradisjonellt vært den amerikanske venstresidens ideal. Neoconsene tok imidlertid denne ideen med når de "konverterte" til høyre. Mulig dette virker hurpete, men... SO? Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 (endret) Frihandel har tradisjonellt vært den amerikanske venstresidens ideal. Neoconsene tok imidlertid denne ideen med når de "konverterte" til høyre. Mulig dette virker hurpete, men... SO? Fordi du slenger ut fordomsfulle påstander hit og dit. Vil du ha frihandel og globalisering? Go John F. Kennedy, go John F. Kerry. Endret 30. juli 2004 av fjotten Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Men når i alle dager sa jeg at jeg støtter John Kerrys politikk? Eneste grunnen jeg ser til å støtte John Kerry er å avsette det verre onde. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Fjotten: Du vil vel ikke sammenligne de "venstreorienterte" liberalistene i USA med sosialister? Lenke til kommentar
mberger Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Fjotten: Du vil vel ikke sammenligne de "venstreorienterte" liberalistene i USA med sosialister? Hvis du synes det er sjukt, Elyas, så sjekk ut dette: Bush sin big-government politikk innebærer mange sosialistiske prinsipper. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Hm.. vi har vel hatt et par slike debatter her på forumet, men de ble av assorterte grunner stengt når det begynte å bli gøy. .. eller kanskje det var fordi assorterte mongoer begynte å flame hverandre pga politisk standpunkt. *Sukk* Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 (endret) Ser egentlig ikke det store poenget med å legalisere cannabis. ...fordi med en legalisering vil bruken bli mye mer utbredt enn den er nå. Etter min mening ikke en ønskelig situasjon. Jeg er veldig klar over at cannabis er mye mindre farlig enn tobakk, alkohol osv, men at det finnes negative virkninger er det liten tvil om. Bare det at man blir sløv av det synes jeg er grunn nok til å ikke la bruken bli utbredt. Poenget er at et normalt menneske egentlig ikke burde trenge noe rusmiddel for å leve et godt liv, men hvis muligheten for å få tak i et rusmiddel er til stede, og man prøver det, kan man begynne å tro at man "trenger" det allikevel. Ta f.eks. alkohol. Hvis ikke dette rusmiddelet hadde eksistert hadde jeg sikkert levd et like bra liv, og mange andre liv hadde vært spart. Nå som det allikevel finnes føler jeg at det er noe jeg av og til trenger ( ). Dette er i manges øyne ille nok, men hadde jeg hatt tilgang til cannabis hadde jeg kanskje "trengt" det også. Samfunnet hadde definitivt ikke vært tjent med at jeg hadde drukket meg drita, og så blitt høy og gjort mye verre ting enn bare grøftefylla hadde forårsaket. Jeg mener altså at det allerede finnes nok av rusmidler tilgjengelig i form av alkohol og tobakk, og dermed trenger vi ikke mer, samme hvor ufarlig cannabis er i forhold. Hadde jeg prøvd cannabis og likt det osv, hadde jeg sikkert argumentert vilt for legalisering. Men røker man cannabis er det til syvende og sist ikke ønskelig verken for deg selv eller samfunnet. Jeg er fullt klar over at hvis man følger denne tankegangen burde tobakk også vært ulovlig, men røyken er jo såpass utbredt - og har vært det lenge - at et forbud ikke er mulig å innføre nå. Selvfølgelig er det bare å velge å ikke begynne å røke, men hvis tobakk aldri hadde vært lovlig, og kun noen svært få hadde brukt det ville jo utrolig mange vært spart for å dø av kreft f.eks. Men som sagt støtter jeg ikke å gjøre tobakk ulovlig, da den forlengst er etablert og folk har vært vant med den hele livet osv... Endret 30. juli 2004 av nr.4 Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Ser egentlig ikke det store poenget med å legalisere cannabis. ... foooordi at? Argumenter, frøken dings. Det er det som gjør en diskusjon til en diskusjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg