Gå til innhold

Bærbar PC til 7-8000,-

K..

Anbefalte innlegg

Hei!

Som topic sier, er jeg på jakt etter en bærbar PC... Skal i all hovedsak brukes til internett og office... Skal IKKE brukes til spill o.l, så grafikkkort er ikke så viktig.

Bør være høvelig stille av seg i og med at jeg planlegger å bruke den på skolen.

Er 7-8000 en helt urealistisk pris for en slik bærbar?

Noen som i så fall kan hjelpe meg litt på rett vei?

Takker for alle svar! :)

*Edit*

Emnetittel... :blush:

Endret av Knut Erik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til 8000,- og oppover så kan du få en bærbar med AMD XP-m prosessor. De støyer litt, men om det er lavt nok til å kunne brukes på skolen vet jeg ikke. Elkjøp hadde en slik kampanje, da kostet det 6995,- for en bærbar med XP-m prosessor. Noe som er billig syns jeg. Men tror ikke de selger den lenger. Hadde jeg vært deg så hadde jeg kjøpt meg en ECS G553 fra multicom. Det er en Centrino basert pc, og det vil si at den er ganske stillegående. Men ulempen er at den koster mer enn 8000,-. Prisen ligger på 9995,-

Lenke til kommentar

Takk takk for gode forslag! :)

Ja, nå har jeg i allefall fått et utgangspungt! :yes:

Nå gjenstår det bare å grave under alle sofaputer og sprette opp alle sengemadrasser på jakt etter penger :tease:

Men, Filla, du sier at det er "gammel" celeron... Hva er hovedforsjellene på de gamle og de nye celeronprosessorne? :)

Lenke til kommentar

En av forskjellene er vel at celeron mobile nesten ikke lager støy slik som vanlig celeron. Ja, den Acer maskinen ser ganske bra ut. Hadde jeg valgt ut et par av de som er nevnt her så må det være ECS G553 og den Acer maskinen med Celeron M prosessor.

Lenke til kommentar

Det filla kaller den "nye" er en mobile CPU med centrino teknologi. Mye ytelse per MHz og lav varmeutvikling - ergo mindre støy fra vifta.

Standard celeron CPU er etter min mening ikke noe særlig da den har lav ytelse og utvikler mye varme.

edit; forresten! Hos it24 kan du konfigurere ECS PC'ene selv! I tillegg er de billigere der!

Endret av erikindre
Lenke til kommentar

for 8800,- får du en bærbar på it24.no...

Specs:

ECS G551 Barebone CDRW+DVD (u/CPU/RAM/HDD)

1 x Intel 1500 MHz Pentium M 1MB cache BOX for Centrino Notebook

1 x Toshiba 2,5" IDE 40GB (4200rpm) HDD (40GAS) for notebook

2 x SO-DIMM 256MB DDR (266MHz) 200pin for notebook

Jeg ville i allefall kjøpt meg 512 Ram, for jeg synes 256 er for lite til Win XP..

:w00t:

Lenke til kommentar
for 8800,- får du en bærbar på it24.no...

Specs:

ECS G551 Barebone CDRW+DVD (u/CPU/RAM/HDD)

1 x Intel 1500 MHz Pentium M 1MB cache BOX for Centrino Notebook

1 x Toshiba 2,5" IDE 40GB (4200rpm) HDD (40GAS) for notebook

2 x SO-DIMM 256MB DDR (266MHz) 200pin for notebook

Jeg ville i allefall kjøpt meg 512 Ram, for jeg synes 256 er for lite til Win XP..

:w00t:

hmm.. er det noe bra service der da? og må du selv sette in harddisken, CPU`en og RAMen? er ikke det vanskelig?

EDIT: de setter de inn for deg ser jeg nå... men hva med skjermkort og sånn?

Endret av LasseB
Lenke til kommentar

Lefdal har en Medion til 7K om dagen. Til tross for at det er en 'gammel' Celeron virker den ikke så ille for prisen. Har selv vært i markedet for et par grisebillige bærbare til kontor og filmbruk og denne har TV-ut (noe den forrige syvtusenkroners maskinen på Elkjøp ikke hadde).

Den bruker et SIS chipsett, og man kan lete fram en del informasjon i manualen (3 USB er bra), men siden dette er Medion er det rimelig umulig å finne noe om vekt, støy, og batteritid.

Noen som vet noe om denne? Evt. kjenner igjen maskinen fra manualen, og vet om noen litt mere kjente modeller baser på samme platform?

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...