Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

E-post kapasitet - motta store vedlegg

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor store vedlegg som man maksimalt får sendt?

Selv kan jeg motta inntil 3,5 MB var under inntrykket av at dette var ganske romslig i forhold til hva som er vanlig, men er det noen som vet hva som er vanlig?

Noen som kan sin noe mer om begrensinger hos UPC, nextgentel, Telenor, osv..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv kan jeg motta inntil 3,5 MB var under inntrykket av at dette var ganske romslig i forhold til hva som er vanlig, men er det noen som vet hva som er vanlig?

Vi har begrensing på ca. 50MB pr mail ellers så varierer dette veldig fra leverandør til leverandør

Lenke til kommentar

Kjører egen SMTP server og har ingen begrensninger.. :D

Men mail er uansett ikke så veldi godt egnet til å overføre større datamengder. Husker godt da jeg satt med isdn og jeg fikk "digre" vedlegg (1 mb +), tok jo år og dag og få ned, og jeg fikk jo ikke henta mer post før den store mailen var nede. Så spør før du sender store filer i alle fall! :cry:

Lenke til kommentar

På jobben har vi sagt til brukerne at grensen er 50MB mens vi har satt den til 75MB på mailserverne. Er egentlig et problem at folk fra utsiden sender ting som absolutt ikke burde vært sendt på mail (programfiler får virusscannerne til å gå amokk hver gang)

Lenke til kommentar
Men mail er uansett ikke så veldi godt egnet til å overføre større datamengder.

Det er ikke det, skikkelig pine å overføre

Men tilbake til topic.. Hvilken begrensing er vanlig hos de ulike epost-levrandørene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...