Griznah Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Blåtann kan krangla ein del, av og til.....du må vel køyra sånn pearing først. Dette inkluderer at du skriv inn eit passord/ein pin-kode på dataen og stadfestar i telefonen. Då "kjenner" dei til kvarandre, og kan kommunisera. Kvar gong eg skal nytte BT no, går eg inn på ein av aplikasjonane (f.eks. Kontakter og meldinger) og sjekker Innstilling -> Tilkobling. Der trykker eg på Tilkobling-knappen og haker av (og evt. konfigurerer) den eller dei tilkoplingane eg vil nytte. Dette plar hjelpe, men då eg skifter mellom kabel, ir og BT, må eg velga dette nesten kvar gong Takker for tips, meg jeg har prøvd det meste. Oppgraderte telefonen i går, og lastet ned ny versjon av Pc Suite 6.2, norsk, så får prøve, bare reboote maskin først. BTW: etter flashen har jeg bare 3,9MB totalt minne på telefonen (det interne), dette er FRYKTELIG surt, skal ringe og høre om dette. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Flash? Kan du oppgraera firmwaren i n6230 sjølv? Kva versjon er nyast n6230? (eg har v03.15 - 17-08-04) Med PC Suite 6.2 har eg hatt problem med å bla i telefonens filer og mapper. Løysinga vart ein av tre: o Køyr reg-cleaner-program o Re-installer PC Suite o Prøv den engelske utgåva Pluss dette med å namngje minnekortet då, men det hadde du vel gjort.. Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 v 04.28 24-06-04 RH-12 GSM p1.1 . Jeg prøvde å installere den norske, fordi den engelske funka jo ikke. Jeg får rett og slett ikke opp bluetooth som et valg i denne møkkaversjonen av Pc Suite. Nå erre mail til Nokia. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Bruker du connection manager først da . Og enabler blutooth som connection metode for pcsuite . En annen ting er at du må benytte et bluetooth adapter som kjører/støtter en av disse bluetooth stacks: Digianswer Bluetooth Software Suite Microsoft Windows XP Bluetooth WIDCOMM Bluetooth for Windows version 1.4 Endret 5. august 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
hemo Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Kroleis oppgraderer eg firmware på Nokia 6230? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Du leverer den inn til en butikk som forhandler nokia, så fikser de det.. Sun-Lock: bruker du blåtann på noen andre enheter? Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Bruker du connection manager først da . Og enabler blutooth somconnection metode for pcsuite . En annen ting er at du må benytte et bluetooth adapter som kjører/støtter en av disse bluetooth stacks: Digianswer Bluetooth Software Suite Microsoft Windows XP Bluetooth WIDCOMM Bluetooth for Windows version 1.4 Jeg har ikke valg for Bluetooth her, hvor mange ganger skal jeg si det? Og jeg har da "Microsoft Windows XP Bluetooth", i alle fall ettersom jeg forstår. Jeg bruker bluetooth på telefonen hele tida jeg, men ikke i Pc Suite 6.x Sub-Lock: bruker du blåtann på noen andre enheter? Nei, har ikke brukt på andre enheter, men på mobilen flere ganger som sagt, også Pc Suite 5.8. Edit: Bare så det er sagt, med den firmware'n der, så har man bare 3,9MB internt minne! Endret 5. august 2004 av Sub-Lock Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Oioi.. skriveleif.. ikke Sun, men Sub.. huff huff.. solstikk:) Angående minne, du ser vel ikke tilfeldigvis på ledig minne? Jeg har 9 mb internt minne har jeg funnet ut.. Prøv PC Suite 6.2 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Jeg har ikke valg for Bluetooth her, hvor mange ganger skal jeg si det? Og jeg har da "Microsoft Windows XP Bluetooth", i alle fall ettersom jeg forstår. Jeg bruker bluetooth på telefonen hele tida jeg, men ikke i Pc Suite 6.x Xp har ikke native bluetooth støtte før sp2 så du må ha installert noen drivere til PC bluetooth adapteret ditt . Hvilket bluetooth adapter har du i pc'n forresten ? Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Jeg har ikke valg for Bluetooth her, hvor mange ganger skal jeg si det? Og jeg har da "Microsoft Windows XP Bluetooth", i alle fall ettersom jeg forstår. Jeg bruker bluetooth på telefonen hele tida jeg, men ikke i Pc Suite 6.x Xp har ikke native bluetooth støtte før sp2 så du må ha installert noen drivere til PC bluetooth adapteret ditt . Hvilket bluetooth adapter har du i pc'n forresten ? Jeg har akkurat samme problemet med Pc-suite 6.2, får ikke opp bluetooth som tilkoplingsvalg. Har en I8600 med innebygget bluetooth. Det rare er at jeg får bluetooth valget i Pc-suite 5.8. Men fikk også det valget på en annen maskin, også en I8600(identisk maskin), etter at jeg hadde hatt en N 7610 tilkoblet via kabel. Pc suite 6.2 fant forresten ikke 7610en via kabel først, måtte prøve med kabel på 6230, da kom plutselig alle valgene opp, etter litt frem å tilbake da.. Men bruker Pc-suite 5.8 nu da. Fikk du ikke opp bluetooth i versjon 5.8 heller?? Har forresten ikke XP sp2 installert, kun sp1 Forresten, sjekk denne linken, der er det noe om disse problemene.. http://www.expansys.com/forumthread.asp?co...417&thread=1148 Endret 5. august 2004 av sony123 Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Minnet: nei, jeg ser på totalt, hadde 8,xx før, og 3,9 nå. Pc Suite 6.x gir samme valget uansett, både norsk og engelsk versjon. Jeg har en Dell Latitude D505 med Dell TrueMobile Bluetooth module, via USB, integrert. Laget av Cambridge Radio. Pc Suite 5.8 funker med Bluetooth, står her i tråden opptil flere ganger. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Dell TrueMobile 300 module (widcomm) Du må inn med widcomm bt-stack . ftp://ftp.dell.com/network/ Fil : R65891.exe (Bluetooth software pack 18,4MB) Kjører widcomm's stack selv med pcsuite 6.2 . ... Endret 5. august 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Dell TrueMobile 300 module (widcomm)Du må inn med widcomm bt-stack . ftp://ftp.dell.com/network/ Fil : R65891.exe (Bluetooth software pack 18,4MB) Kjører widcomm's stack selv med pcsuite 6.2 . ... Den kjører faktisk jeg på begge maskinene, men 6.2 funker ikke forde med bluetooth. Jeg å sub-Lock har samme bluetooth kortet, kanskje noe med kortet som gjør at Pc-suite 6.2 ikke fungerer? Ble noe klokere av linkene?? Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Jeg skal kjøre Jon's Guide i morra, så et par lure triks der ja. Jeg har flyttet hovedmaskina fra et tårn til et annet pga. diskplass mangle Begynner å bli mange av dem. Nå skal jeg legge meg, skal bli godt Sliten. Natti! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Det finns visst en firmware oppdatering også så jeg . Kanskje det er noe ...? Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Det finns visst en firmware oppdatering også så jeg .Kanskje det er noe ...? Firmwareoppdatering til hva? Til telefonen? For den har jeg allerede tatt, og mistet >4MB med internminne. Lese tråd...lurt triks Hvis det var til noe annet, da beklager jeg min sarkastiske kommentar. Skal forresten gå gjennom Jon's guide til Widcomm 1.4.3.4 elns. Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Jepp jepp, da fungerte det endelig, måtte følge Jon's Guide til punkt å prikke. Fant ut av en ting jeg ikke har gjort tidligere, det var å "pair'e" telefonen før jeg koblet til, men jeg er i allefall i boks nå, tusen takk sony123 som viste meg til forumet som igjen sendte meg til http://www.jonsguides.com/bluetooth/ *happy me* =) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Gratulerer , nei firmware oppgradering til det innebygde bt-kortet i pc'en var det jeg så hos dell. ... Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Gratulerer ,nei firmware oppgradering til det innebygde bt-kortet i pc'en var det jeg så hos dell. ... Okaj, det gikk ikke klart frem i posten din serru. Men nå fungerer det som sagt. Takk for hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå