Griznah Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Heisann! Jeg er nå den lykkelige eier av en 6230, og etter litt innkjøring har vi blitt gode venner=) Men jeg har et par spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med. 1. Kan jeg velge å lagre tekstmeldinger rett i telefonen noe sted? 2. Hvor har det blitt av den gamle utboksen som lå på SIM-kortet? Jeg finner den ikke. Jeg har forøvrig klart å legge filer fra pc direkte inn på minnekortet og kan bistå med dette. Men har ikke fått Pc Suite'n til å finne telefonen, får vel titte litt i manualen her. Får bare valg mellom IR og COM1 som tilknytningsmedium. Ole-Magnus Meldingslyder: 1. Worf, fra Star Trek:TNG: "*blip-pip* Captain, Incoming message" 2. HAL: "You have a new message" 3. Dame: "Master? You have mail." 4. Babylon5-data'n: "Transfer of files complete" Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 (endret) . Jeg har forøvrig klart å legge filer fra pc direkte inn på minnekortet og kan bistå med dette. Men har ikke fått Pc Suite'n til å finne telefonen, får vel titte litt i manualen her. Får bare valg mellom IR og COM1 som tilknytningsmedium. Ole-Magnus Meldingslyder: 1. Worf, fra Star Trek:TNG: "*blip-pip* Captain, Incoming message" 2. HAL: "You have a new message" 3. Dame: "Master? You have mail." 4. Babylon5-data'n: "Transfer of files complete" Hei, sitter akkurat her å plages med å prøve å få lagt filene (mp3) rett inn på minnekortet. Har ett 256 mb minnekort å kan bare legge 2 å 2 sanger inn, å så flytte de manuelt til minnekortet. Du har løsningen??;-)) Glemte vel å si at jeg bruker bluetooth da, å ikke PC suite, men sender de direkte ifra maskinen til tlf De mld lydene hørtes tøffe ut, hvor har du fått de ifra? en plass å laste de ned?;-) Endret 30. juli 2004 av sony123 Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Min gamle utboks ligger nå under meny->meldinger->tekstmeldinger->lagrede elementer. Sjekk den mappa Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Hei, sitter akkurat her å plages med å prøve å få lagt filene (mp3) rett inn på minnekortet. Har ett 256 mb minnekort å kan bare legge 2 å 2 sanger inn, å så flytte de manuelt til minnekortet.Du har løsningen??;-)) Glemte vel å si at jeg bruker bluetooth da, å ikke PC suite, men sender de direkte ifra maskinen til tlf De mld lydene hørtes tøffe ut, hvor har du fått de ifra? en plass å laste de ned?;-) Løsningen: Navngi minnekortet (mitt medfølgende kalte jeg bare 32mb), og laget en mappe under der. Så koblet jeg fra alle tilkoblinger som jeg hadde med blåtann til telefonen, restertet mobilen og når jeg connecta igjen da så fant jeg minnekortet=) Meldingslydene: http://wso.williams.edu/~eudora/eudora-alert-sounds.html Men, du må gjøre om til .mp3-filer før dem fungerer på telefonen. HAL og B5-saken funket ikke å gjøre om direkte til mp3 her, da lagde jeg ny .wav av den først. Skrevet 30/07/2004 : 15:08 Min gamle utboks ligger nå under meny->meldinger->tekstmeldinger->lagrede elementer. Sjekk den mappa Dem lå ikke der serru Førvrig: så irriterer pc suite-saken meg, men skal se over manualen som sagt. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Hei, sitter akkurat her å plages med å prøve å få lagt filene (mp3) rett inn på minnekortet. Har ett 256 mb minnekort å kan bare legge 2 å 2 sanger inn, å så flytte de manuelt til minnekortet.Du har løsningen??;-)) Glemte vel å si at jeg bruker bluetooth da, å ikke PC suite, men sender de direkte ifra maskinen til tlf De mld lydene hørtes tøffe ut, hvor har du fått de ifra? en plass å laste de ned?;-) Løsningen: Navngi minnekortet (mitt medfølgende kalte jeg bare 32mb), og laget en mappe under der. Så koblet jeg fra alle tilkoblinger som jeg hadde med blåtann til telefonen, restertet mobilen og når jeg connecta igjen da så fant jeg minnekortet=) Meldingslydene: http://wso.williams.edu/~eudora/eudora-alert-sounds.html Men, du må gjøre om til .mp3-filer før dem fungerer på telefonen. HAL og B5-saken funket ikke å gjøre om direkte til mp3 her, da lagde jeg ny .wav av den først. Skrevet 30/07/2004 : 15:08 Min gamle utboks ligger nå under meny->meldinger->tekstmeldinger->lagrede elementer. Sjekk den mappa Dem lå ikke der serru Førvrig: så irriterer pc suite-saken meg, men skal se over manualen som sagt. Hmm, hadde litt problemer med å benytte MP3 som ringelyd, når de lå i en mappe i minnekortet, måtte legge de direkte på minnekortet. Hvordan er det hos deg? Hvilken Pc Suite versjon bruker du? Bruker 5.8 trur jeg, prøvde å versjon 6 ett el anna, som fulgte med 7610, den var det ikke bare bare å finne bluetooth med. Prøv versjon 5.8 (trur jeg det va), der er bluetooth bedre dekket virker det som Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Vet ikke om dere har digitalt kamera som leser MMC-kort. Det har jeg, så jeg bruker det til overføring av mp3-filer. Litt tungvint kanskje, men jeg gidder ikke kjøpe minnekortleser/BT-adapter når jeg har kamera... Det kunne kanskje vært en ide? btw: jeg legger bare musikken i roten av minnekortet og har ikke problemer med navngivning eller noe annet... Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Jeg bruker pc suite 6.1.012 og der får jeg rett og slett ikke bluetooth som valg, når har jeg prøvd meg frem her. Hvordan overfører du fordi du har digicam? bruker tilkoblingen mellom maskin og kamera til å overføre? Jeg har bærbar med blåtann, så jeg klarer meg fint, kanskje jeg kjøper en minnekortleser, de koster jo nesten ingenting. Jeg lagde en mappe fordi jeg ville ha det, mulig man klarer seg uten. Jeg klarer fint å bruke ringelyder fra minnekort. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Vet ikke om dere har digitalt kamera som leser MMC-kort. Det har jeg, så jeg bruker det til overføring av mp3-filer. Litt tungvint kanskje, men jeg gidder ikke kjøpe minnekortleser/BT-adapter når jeg har kamera... Det kunne kanskje vært en ide? btw: jeg legger bare musikken i roten av minnekortet og har ikke problemer med navngivning eller noe annet... Har minnekortleser for mmc, å bruker det til å legge inn filene, men oppdaget i dag at jeg ikke kunne bruke de mp3 ene som ringe tone. Jeg kan markere den som bruk som ringetone, men når det ringer er det nokiatune som er ringetone, forde om det står at det skal være en av sangene som ligger på minnekortet. Kan du bruke en mp3 sang ifra minnekortet som ringetone?? Derfor jeg prøver få til å overføre via telefonen, for å se om det funker bedre da. Har å lagt sangene i roten av minnekortet. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Jeg bruker pc suite 6.1.012 og der får jeg rett og slett ikke bluetooth som valg, når har jeg prøvd meg frem her. Stemmer det, det fikk ikke jeg heller til å begynne med, med husker jeg holdt på litt frem å tilbake, koblet 6230 til med kabelen som fulgte med 7610, for fikk ikke opp usbtilkobling da jeg prøvde med 7610 en, men da jeg brukte kabelen på 6230en kom plutselig alle tilkoblingene opp. Virker som Pc suite 6 er litt buggete, utrolig mye styr for å få koblet til, btuk heller 5.8 el no sånt, den fulgte med min 6230, virker som den e den mest stabile. Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 (endret) Vel, 6.1 var den som fulgte med min Jeg overførte først sang til telefon så til minnekortet, på den sangen jeg bruker som ringelyd Edit: Får tak i 5.8 nå, skal prøve med den. Endret 30. juli 2004 av Sub-Lock Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Vel, 6.1 var den som fulgte med min Jeg overførte først sang til telefon så til minnekortet, på den sangen jeg bruker som ringelyd oki, så sangen er ikke overført direkte til minnekortet altså.. Trur nok det er der feilen ligger for meg, for husker jeg tidligere brukte pc suite (audio manager) til å overføre sangene, å da kunne jeg bruke de som ringelyd.. Men tar jo en hel evighet å overføre 50 - 60 sanger via bluetooth da.. Huff, huff, men ingen vei utenom da, virker det som.. Pc-suite 5.8 finner du her: http://www.nokia.com/nokia/0,8764,54000,00...19&languageId=6 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Har funnet ut at mp3 som ringelyd kun virker innenfor en viss read delay . Funker fint med alle MMC kort opp til 128MB .(lagt på root nivå) Men med større kort funker ikke alle , avhenger av lese hastigheten på kortet. Ellers er slike småfiler *.MP3 for ringelyd osv greie å ha i telefonminnet da.. Når det gjelder pcsuite benytter jeg 6.2 ikke hatt noe problemer med den (bruker DKU-2+DCV-14 på hjemme pc'n , og epox BT adapter på laptop) . ... Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Har funnet ut at mp3 som ringelyd kun virker innenfor en viss read delay .Funker fint med alle MMC kort opp til 128MB .(lagt på root nivå) Men med større kort funker ikke alle , avhenger av lese hastigheten på kortet. Ellers er slike småfiler *.MP3 for ringelyd osv greie å ha i telefonminnet da.. Når det gjelder pcsuite benytter jeg 6.2 ikke hatt noe problemer med den (bruker DKU-2+DCV-14 på hjemme pc'n , og epox BT adapter på laptop) . ... F***!!! Har ett Twinmos 256 kort, vet du om noen kort ifra andre produsenter der dette er mulig da?? 256 el 512 mb kort? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Så en post et eller annet sted her ( http://www.expansys.com/forum.asp?code=108417 ) hvor de listet opp diverse MMC kort størrelser/produsenter og hvordan det funket. Nå er det jo kommet ny firmware (4.28) i mellomtiden også da.(om det betyr noe ..) Har selv twinmos 128MB ,tror ikke twinmos 256MB var på lista da jeg sjekket. Sjekket grundig selv før jeg kjøpte nytt kort , og tok ett som var bankers.(selv om det ble 128) Dessuten sier nokia jo selv max 128 (det må jo bety noe "128MB fat" ? ) Skal du ha stort kort bør du nok gå for det med den laveste aksesstiden du finner. Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Kan du bruke en mp3 sang ifra minnekortet som ringetone?? Ja, ikkeno problem for meg.... Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 31. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2004 (endret) Etter å ha lest på Nokia sine sider nå, så er det 5.8 og 6.2 som er versjonene av PC Suite for 6230, blæh, skal legge inn 6.2 etterpå, før 5.8. Edit: Hmm, Nokia Connection Manager ? Kanskje jeg burde finne ut om den før jeg klager meg Skal uansett bytte versjon, føler meg litt driti ut nå.. Endret 31. juli 2004 av Sub-Lock Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 Jada, jeg måtte legge inn Pc Suite 5.8 jeg, takk for tipset. Ang. mp3-ringelyder fra minnekort, jeg la inn sanger direkte til kortet, og kan bruke disse. Er nok den 128/256MB grensa som har noe å si der ja. Jeg får sende mail til Nokia og klage på det med de nyeste Pc Suite'ene som ikke klarer blåtann. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Bruker selv pcsuite 6.2 med bluetooth , funker fint hos meg . Har et epox Dg-03 . Slik en: Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 Sært.. For jeg får ikke opp noe med blåtann i det hele tatt i 6.1 og 6.2 Lenke til kommentar
hemo Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Blåtann kan krangla ein del, av og til... ..du må vel køyra sånn pearing først. Dette inkluderer at du skriv inn eit passord/ein pin-kode på dataen og stadfestar i telefonen. Då "kjenner" dei til kvarandre, og kan kommunisera. Kvar gong eg skal nytte BT no, går eg inn på ein av aplikasjonane (f.eks. Kontakter og meldinger) og sjekker Innstilling -> Tilkobling. Der trykker eg på Tilkobling-knappen og haker av (og evt. konfigurerer) den eller dei tilkoplingane eg vil nytte. Dette plar hjelpe, men då eg skifter mellom kabel, ir og BT, må eg velga dette nesten kvar gong Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå