laukis Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Hei jeg prøver å tillegne en session variabel til en javascript variabel i en echo; echo " function insertSol() { var sol = ' her skal en tekst hentes fra session var'; document.task.sql_query.value = sol; } "; Jeg har prøvd litt av hvert, men får det ikke til. Her er et eksempel: echo " function insertSol() { var sol = ' var sol = ' "$_SESSION['task'];" '; //$_SESSION['task'] er en tekst document.task.sql_query.value = sol; } "; Noen tips? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 (endret) Hva med dette: function insertSol() { var sol = '<?php echo "$_SESSION['task']";?>'; document.task.sql_query.value = sol; } Edit: Feil "fnutt"... Endret 30. juli 2004 av ZoRaC Lenke til kommentar
laukis Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Det fungerte ikke... Får feilmelding: Parse error: parse error, unexpected T_VARIABLE, expecting ',' or ';' Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Hadde brukt feil "fnutt". Prøv den nye koden... Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 (endret) var sol = 'var sol = ' "$_SESSION['task'];" '; Du har tenkt tiktig, men må bruke . for å få med $_SESSION['task']. Slik: var sol = '".$_SESSION['task']."'; km EDIT: Regner med at var sol = kun skal være en gang ;-) Endret 30. juli 2004 av kakkle Lenke til kommentar
laukis Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Tok den Det fungerte som en drøm. Tusen takk Takk til deg og zorac Lenke til kommentar
laukis Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Det oppstod et merkelig lite problem til. var sol ='".nl2br($_SESSION['solution'])."'; document.task.sql_query.value = sol; Variabelen sol skal skrives i et tekstfelt. Dette fungerer fint så lenge strengen i $_SESSION['solution'] er på en linje. Men når strengen er delt opp i flere linjer skrives det ingenting i tekstfeltet. (uavhengig av om jeg bruker nl2br) Jeg kan selvsagt skrive ut alt på en linje, men dette blir svært uoversiktelig. Noen ide om hvorfor dette skjer? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 har du noen gang sett et <input type=text> med flere linjer? 10.000-kr spøsmålet: *trommevirvel* hvilken tag er det som lar deg skrive flere linjer? Lenke til kommentar
laukis Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 (endret) Nei, det har jeg ikke. Men jeg bruker ikke <input type=text>. Jeg har en rekke forhåndsdefinerte strenger (noen med linjeskift) som skal settes i et textarea... Edit: Jeg ser jeg skrev teksfelt, men mente textarea. I og med at det er et textarea kan jeg ikke se en grunn til at dette problemet skal oppstå. Endret 30. juli 2004 av laukis Lenke til kommentar
laukis Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Problemet var mangelen på formateringsmuligheter i textarea.... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 google etter "htmlarea" kanskje du kan bruke det. Lenke til kommentar
laukis Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Har sett litt på det, men jeg går for den enkleste varianten foreløpig og lar textareaet bryte linjene som det føler for. Takk for tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå