Gå til innhold

Kviser. Hva er løsningen...?

Rubex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har fått en meget bra krem hos legen som jeg ikke husker hva heter. Den er utrolig bra! Smører det på kvisene før jeg legger meg og når jeg våkner er de "overmodne". Og blir borte fort :) Men når de er overmodne pleier jeg å pelle på de :p

Kan du finne ut hva den heter? Basiron eller Panoxyl? Trenger hjelp! ;)

Lenke til kommentar

Bare for å gjøre noen ting klare:

- Kviser kan ikke komme av dårlig hygiene.

- Kviser kan ikke komme av av hva man spiser.

(Men som endrebjorsvik89 sa ovenfor, så kan sol sette en demper på kvisene.)

Kviser kommer av at kroppen produserer mere talg i huden i en liten periode av ungdomsalderen som regel, noe som fører til tilstoppete porer slik at det bygger seg opp bakterier under huden.

Som regel vil ikke ting du kjøper på butikken fungere. Om du er plaget med kviser bør du gå nærmeste apotek og prøve en tube:

- Basiron AC

- Brevxyl

En av de.

Om du har prøvd de en periode, og ingen av de fungerer eller at bivirkningene plager deg for mye kan du gå til en lege å få medisin mot kviser på resept. Da må du være ganske plaget av kviser.

Vet forresten alt dette fordi jeg var plaget med masse kviser for 2-3 år siden. Nå får jeg kanskje 1-2 per uke.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar
Sitt mye inne ved dataen - få kviser.

Ta deg en tur ut en gang i blant - kvisene uteblir i stor grad.

Samtidig er det viktig å være renslig og sånt, som allerede er sagt :)

Har det at man sitter ved pc'en noen innvirkning..?? :ermm:

Nei.

Dataskjermer kan der i mot sørge for at du blir tørrere i huden, og sminken kan begynne å falme på dere jenter :). Dette kommer at av skjermen skal ha en slags svak tiltrekkningskraft.

Hva lærer man ikke i administrasjonsfaget :whistle:

Lenke til kommentar
- Kviser kan ikke komme av dårlig hygiene.

Tullpreik.

Kviser skyldes ikke dårlig hygene, men fet hud kan det skyldes. Det kommer som regel ikke av dårlig hygene.

Akne og hygiene

Akne skyldes ikke urenslighet, og kvisene kan ikke smitte. Daglig stell av aknehud er vask med såpe og vann. Unngå fuktighetskremer og rensekremer med høyt fettinnhold.

Akne er forresten kviser.

Kilde: http://avd.rikshospitalet.no/hps/pasientinformasjon/akne.htm

Legene bekreftet det samme for meg.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar
Sitt mye inne ved dataen - få kviser.

Ta deg en tur ut en gang i blant - kvisene uteblir i stor grad.

Samtidig er det viktig å være renslig og sånt, som allerede er sagt :)

Har det at man sitter ved pc'en noen innvirkning..?? :ermm:

Om man sitter ved PC-en eller ikke var egentlig irrelevant, men jeg vet at flesteparten som loker på dette forumet har en liten (eller stor) forkjærlighet for data ;)

Det å komme seg ut i frisk luft, samt det å bevege seg, har mye å si, ut fra mine erfaringer :)

Lenke til kommentar
Kviser skyldes ikke dårlig hygene, men fet hud kan det skyldes. Det kommer som regel ikke av dårlig hygene.

Akne og hygiene

Akne skyldes ikke urenslighet, og kvisene kan ikke smitte. Daglig stell av aknehud er vask med såpe og vann. Unngå fuktighetskremer og rensekremer med høyt fettinnhold.

Tar jeg ikke helt feil sa du noe slikt som:

Kviser kan IKKE kommer av dårlig hygiene.

Jo, dårlig hygiene (uren hud) kan på alle måter medvirke i å skape kviser.

Lenke til kommentar

Akne og hygiene

Tar jeg ikke helt feil sa du noe slikt som:

Kviser kan IKKE kommer av dårlig hygiene.

Jo, dårlig hygiene (uren hud) kan på alle måter medvirke i å skape kviser.

Skal ikke avnekte det hvis du tenker på at urenheten tilstopper porene.

Lenke til kommentar
Ja, med andre ord HAR hygiene noe å si, og dårlig hygiene KAN forårsake kviser.

Som oftest har ungdom mye mere kviser en f. eks uteliggere, dette kommer av at ungdom har mye fetere hud, selv om han eller henne som er en uteligger stort sett aldri vasker seg.

Lenke til kommentar
Som oftest har ungdom mye mere kviser en f. eks uteliggere, dette kommer av at ungdom har mye fetere hud, selv om han eller henne som er en uteligger stort sett aldri vasker seg.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ! Forbaska kverulant. Du tok utmerket godt poenget mitt! Den posten du skrev om hygiene viste til at hygiene og kviser ikke har en sammenheng, vel, det er FEIL. Om du har anlegg for kviser kan du godt dempe problemet KRAFTIG ved å holde huden ren.

Lenke til kommentar
Eksempel potetgull = fet hud = mange kviser.

jeg sluttet med godter og cola, alle kvisene mine forsvant... får aldri noen lengre

Det varierer vel fra folk til folk. Vet om mange som har prøvd det samme også har det ikke hjulpet noe. De har heller ikke klart å bevise at kosthold skaper kviser, derfor sier leger at kosthold ikke har noe med kviser å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...