Gå til innhold

Nyt skjermkort nå?

Destro

Anbefalte innlegg

Jeg har et Hercules 3D Prophet 4500 64MB

og har kjøpt en Dell UltraScan P992.

og tenker på å kjøpe et nyt skjermkort bør jeg vente noen månder eller kan jeg bare kjøpe et skjerm kort som jeg synes er bra? :grin: GF4 Ti4400/4600 eller ATI Radeon 8500.

ønsker egentlig tv-ut/inn.

"Dual skjerm" er ikke nødvendig men ønskelig.

til en rimelig pris ca 3000+/-

og vis det blir GF4 bør jeg kjøpe TI46 isteden for TI44 eller kan den overklokkes til samme hastiget deneste som blir forskjel da blir vel Båndbredde hastigheten på 10400 mot 8800 eller?

så lenge kortet takler det! :grin:

Har egentlig ikke bruk for nyt skjermkort enda klarer meg fint noen måndet til men kommer prisen på noen av disse å synke i pris eller. :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-26 14:52, Destro skrev:

og vis det blir GF4 bør jeg kjøpe TI46 isteden for TI44 eller kan den overklokkes til samme hastiget deneste som blir forskjel da blir vel Båndbredde hastigheten på 10400 mot 8800 eller?

Båndbredden blir vel høyere også hvis du overklokker minnet på kortet..?

Eller driter jeg meg helt ut her nå?

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg skal vente til juli/august før jeg kjøper meg et GF4Ti. Har brent meg før på å ha null tålmodighet. Da tenker jeg på både pris og "informasjon", dvs høre litt på folks erfaringer med de respektive kort før jeg velger et selv.

Er f.eks skeptisk til å kjøpe et GF4Ti4200 med 64MB RAM, selv om det har lavere ns. Kan jo tenkes at det vil komme et like raskt 4200-kort med 128MB...? Med samme ns-tall, mener jeg.

Heller vel mer mot GF4Ti4400 uansett.

Lenke til kommentar

MÅ du ha 2 skjermsløsning nå så kanskje du finner ati 7500 basert kort til en billig penge et eller annet sted? Så kan du selge kortet når geforce 4 korta synker litt i pris.

Geforce 4 kort med 2 skjermer og litt til koster over 4 lapper for øyeblikket, men kommer sikkert ikke til å synke så sinnsykt i pris siden det er en stund til ati kommer med ny konkurranse. Best ytelse i forhold til pris og mulighet for 2 skjermer er vel 8500.

En god løsning hadde kanskje verdt om det kom geforce 4 4200 med 2 skjermer, men har ikke sett slike til nå.

Jeg har ati 8500 og er veldig godt fornøyd med det kortet. Stabilt system, greie drivere (ingen stabilitetsproblem i hvert fall), god grafikk-kvalitet og klarer de spill som jeg har testa på det.

Lenke til kommentar

Kjøp Dette:

Gainward AGP GeForce4 Ti4200 64MB DDR

"Ultra/650TV/DVI", Retail Ubekreftet

2002-05-10 1.889,-

Kan yberklukkes til TI 4400 nivå :smile:

Sjekk selv:

http://www6.tomshardware.com/graphic/02q2/...4ti4200-04.html

Sjekk også denne:

http://www6.tomshardware.com/graphic/02q2/...acharts-02.html

eyeflash.gif

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: i-am på 2002-04-27 18:17 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: i-am på 2002-04-27 18:22 ]

Lenke til kommentar
Quote:

On 2002-04-26 22:04, zuperMensch skrev:

Jeg tror jeg skal vente til juli/august før jeg kjøper meg et GF4Ti. Har brent meg før på å ha null tålmodighet. Da tenker jeg på både pris og "informasjon", dvs høre litt på folks erfaringer med de respektive kort før jeg velger et selv.

Er f.eks skeptisk til å kjøpe et GF4Ti4200 med 64MB RAM, selv om det har lavere ns. Kan jo tenkes at det vil komme et like raskt 4200-kort med 128MB...? Med samme ns-tall, mener jeg.

Heller vel mer mot GF4Ti4400 uansett.

ja d har du rett i,Men problemet er at da er d kommet et nytt som er raskere,har eg helt feil eller kommer d ikke et nytt ca hvær 6 måned.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...