Gå til innhold

Meget treg oppstart av winXP

Anbefalte innlegg

Maskina mi bruker nå ca.10min på og starte opp winXP, mot før ca 1.min.

Før det svarte bilde med winXP kommer opp, kommer det en hvit tids inndikator nede på skjermen som skal gå fra venstre til høyre, den var her ikke før.

Jeg har winXP home edition og Norton Internett Security, med alle updates.

Virus scanning av hele maskinen tar nå ca.36min, mot før ca 12min.??

Noen som kan komme med tips om hva dette kan være???

Se profil for hardware

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe...trippelpost! :D

Jeg har vært borti samme problemet. Min mor har en 2,3ghz maskin med en halv gb ram. Denne kjører samme som deg, XP Home + Norton. Fra å bruke ca 45 sek på boote, gikk denne over til å bruke 20 minutter på det verste. Ja, 20 minutter. Jeg tok tiden. Dette skyldtes hovedsakelig enorme mengder Spyware og annen dritt, samt at den aldri har vært reformatert eller defragmentert. Etter en full format og reinstallasjon er den nå som ny. Du trenger kanskje ikke gå så drastisk til verks, men du kan i hvert fall sjekke den for Spyware og liknende. Dersom du ikke har gjort det, da.

Den hvite progressbaren du nevner, skal være der, tror jeg. Det var den i hvert fall da jeg hadde XpHome. Aner ikke hvorfor den ikke har vært der før hos deg, men.. :hmm:

Endret av kns
Lenke til kommentar

Takk for svar kns.

Det er mulig at jeg hadde den hvite tidsinndikatoren nede på skjermen før, men da gikk den kanskje så for at du nesten ikke merket den??

Jeg har defragmentert, med det hjalp ikke.

Noen som har en link / forslag til et ok program for og fjerne Spyware??

Lenke til kommentar

Det kan være at windows har feil harddisk instilling, at den ikke bruker dma, men pcm eller noe slik. Det gjør iallefall pc'en mye tregere.

Du kan fikse det med å gå i enhetsbehandleren og gå igjennom diskkontrollerene sine egenskaper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...