Gå til innhold

Multimediasenter i stua

Anbefalte innlegg

Det finnes også kabler med optisk ut for xbox dersom han vil ha surround.

Edit: En ting til, det er mulig å vise film fra xboxen som streames fra PC. Har dog ikke testet dette selv.

Endret av roolf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når man har en chip i en xbox, går det ann å spille av PC-spill også?

Nei, ikke i utgangspunktet. Det finnes linux og windows CE for xboxen, men ytelsen blir vel så som så om du skal kjøre spill under disse. Husk at xbox bare har en PentiumIII 733MHz prosessor.

Lenke til kommentar

Er dårlig med muligheter til å spille PC-spill. Det ville ikke blitt bra uansett, da PC'en har mye bedre oppløsning enn det du får på din TV.

Du får trøste deg med at mange titler kommer både på PC og Xbox.

Så at det ble nevnt streaming av film fra PC til Xbox, jeg kan bekrefte at det fungerer fint både med film og MP3.

Denne løsningen fungerer så bra at jeg vurderer å kjøpe en Xbox til for å ha en i stuen og en på "gutte-/hjemmekino-rommet".

Lykke til!

Lenke til kommentar

Xbox er enkel å modde, men du trenger litt spesielle "skrujern". I tillegg er det viktig å huske på at du mister all garanti når du åpner Xbox'en. Med litt forsiktighet og en god modchip er det ikke store jobben. Husk bare på å skifte harddisk når du modder, for den originale er alt for liten. Jeg har en 160Gb, men slulle gjerne hatt en større.

Mitt prosjekt nå er å trekke nettverk fra kontoret og til stue og "gutterom" slik at jeg kan streame filmer, musikk og sattelitt-sendinger fra PC til Xbox. Du kan også surfe på nett og lese e-post vha. Xbox.

Håper dette gav deg litt info. Hvis du søker litt på nettet finner du sikkert noen i området der du bor som kan hjelpe deg med modding.

RalliSport Challenge 2 er sjefs-spillet for tiden!

Lenke til kommentar
Xbox er enkel å modde, men du trenger litt spesielle "skrujern".

Du trenger torx 20 for å åpne boxen og torx 10 for å ta ut hovedkortet. Torx 15 for å skifte HD. Hvis jeg skulle ha chippet box i dag ville jeg gått for maks HD av det som er å få tak i / økonomien tilsier. Husk, det går jo også an å streame data som nevnt over.. Bruker xstream selv, med to nettverkskort i PC'n og det fungerer bra.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...