Proidiv Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Ok, jeg skal gjøre mitt beste for å forklare hva jeg vil ha. Hjemme skal cd-spilleren byttes, og vi skal ha en dvdspiller i stua. Jeg fikk dermed ideen å lage et slags multimedia-senter i stua. Det er vel et vanlig spørsmål i denne kategorien, men det komemr mer. Vi får koaksial-kablen inn i stua, og har bredbåndsmodemet kobla opp til en wlan basestasjon. Vi har også et digert stereoanlegg (iallefall høytalerne). Så da lurer jeg på: om det er noen som kan gi meg et oppsett som vil virke godt som trådløs basestasjon, filserver for det trådløse nettverket, dvd/cd-spiller for tv og mulighet til å bruke de digre tandberg-høytalerne våre. Ville også vært kjekt om noen viste om en måte å fjernstyre denne makina på (over trådløst nettverk), til config(siden mus/tastatur er "uønsket" i stua) Håper jeg gjorde meg klar nok, og at noen der ute har en god løsning Lenke til kommentar
Proidiv Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 glemte forresten å si at jeg skal ah fjernkontroll også. *ergre seg over at det bare er 28 som har lest treaden min* Lenke til kommentar
kim Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 (endret) En gjennomsnittlig DVD spiller kan uansett ikke bli et "multimedia center", tror jeg kan anbefale deg å gå til innkjøp av en modda Xbox og installere Xbox Media Center, som spiller alt. Endret 2. august 2004 av kim Lenke til kommentar
Sarion91 Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 (endret) Og hvor får man kjøpt Xbox Media Center? Endret 2. august 2004 av Sarion91 Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 En gjennomsnittlig DVD spiller kan uansett ikke bli et "multimedia center", tror jeg kan anbefale deg å gå til innkjøp av en modda Xbox og installere Xbox Media Center, som spiller alt. Hør, hør. Xbox med XBMC er det desidert beste multimediasenteret du kan ha i stuen din. Det er enkelt å sette opp, enkelt å navigere, enkelt å bruke.. og den spiller DVD, Divx, mp3, viser bilder og mye mer. I tillegg kan du også hive innpå assorterte emulatorer (NES, SNES, C64, Amiga, Game boy, Neo Geo, etc.), samt de vanlige Xbox-spillene. 3000kr, så har du Xbox, chip og 200GB harddisk. Lenke til kommentar
dakri Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Hør, hør. Xbox med XBMC er det desidert beste multimediasenteret du kan ha i stuen din. Det er enkelt å sette opp, enkelt å navigere, enkelt å bruke.. og den spiller DVD, Divx, mp3, viser bilder og mye mer. I tillegg kan du også hive innpå assorterte emulatorer (NES, SNES, C64, Amiga, Game boy, Neo Geo, etc.), samt de vanlige Xbox-spillene. 3000kr, så har du Xbox, chip og 200GB harddisk. Har vurdert å gjøre dette da jeg har en Xbox stående uten å bli brukt. Er det mulig å få den til å bli mer stillegående eller å skru den av med fjernkontroll? Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 akkurat tatt ut 120G fra xboxn som har vært trofasst i 1-2 år no, og satt inn 250G. xbmc er genialt, og har fulgt utviklingen siden det startet. En god arvtaker til xbmp. og , ja den kan skrues av med fj.k. kan også skrues på. det finnes noen modder for å gjøre den stillere, men har ikke brydd meg om det. du kan f.eks sette inn en ny vifte etc. www.xbox-scene.com Lenke til kommentar
xoop Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 akkurat tatt ut 120G fra xboxn som har vært trofasst i 1-2 år no, og satt inn 250G. xbmc er genialt, og har fulgt utviklingen siden det startet. En god arvtaker til xbmp. og , ja den kan skrues av med fj.k. kan også skrues på. det finnes noen modder for å gjøre den stillere, men har ikke brydd meg om det. du kan f.eks sette inn en ny vifte etc. www.xbox-scene.com Hey! Hvordan slår jeg på Xbox'en med fjernkontrollen? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Ville også vært kjekt om noen viste om en måte å fjernstyre denne makina på (over trådløst nettverk), til config(siden mus/tastatur er "uønsket" i stua) vnc kanskje? Uansett: hva med å kjøpe det billigste trådløse settet du finner, og stue det inn i et skap når du ikke bruker det? De billigste koster vel under 400kr tror jeg... hvis du ikke går for xbox-løsningen da... Lenke til kommentar
moray Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Hey! Hvordan slår jeg på Xbox'en med fjernkontrollen? http://www.xbox-scene.com/tutorials.php Ligger "oppskrift" her, men ikke spesielt enkel og sikker etter hva jeg har hørt.. Tror ikke det finnes Software alternativer.. Lenke til kommentar
Sarion91 Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Har ikke helt skjønte det her enda jeg... Er Xbox Media Center en chip eller software man lagger inn på xboxen? Og hvor får man kjøpt det? Lenke til kommentar
roolf Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Xbox media center er software som legges inn på xboxen. Det er ikke til salgs, men kan lastes fritt ned fra nettet. Se tutorials på siden som er linket til over. For å bruke programmet må du ha en moddet xbox. Lenke til kommentar
roolf Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Til trådstarter: Jeg hadde samme planer som deg, men gikk for en moddet xbox i stedet. Jeg har ikke angret ett sekund på det. Anbefales. Lenke til kommentar
Sarion91 Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 (endret) Xbox media center er software som legges inn på xboxen. Det er ikke til salgs, men kan lastes fritt ned fra nettet. Se tutorials på siden som er linket til over. For å bruke programmet må du ha en moddet xbox. Ok, nå skjønner jeg litt mer. Er det samme hvilken chip du bruker da? Edit: kan noen gi en direkte link til der man laster ned xbox media center? Endret 3. august 2004 av Sarion91 Lenke til kommentar
roolf Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Det er det samme hvilken chip du bruker. Poenget med chip er at den inneholder en brikke (TSOP) som kan lagre en modifisert BIOS. Det er mao ikke chippen, men BIOSen som er avgjørende for funksjonaliteten. Det er også mulig å flashe allerede eksisterende BIOS med en uorginal uten bruk av modchip. Siden man ikke kan spille på Live med en uorginal BIOS, er det få som gjør dette med mindre man har en gammel box. På de elste utgavene (versjon 1.0 og 1.1) kan man nemlig lodde inn en bryter som gjør at boxen kun leser hhv første eller andre halvdel av BIOS-brikken, og sånn sett kan man både ha en original og en moddet BIOS som man bytter mellom med en bryter. XMC ligger ikke på noen nettside. Du må inn på xbox-scene.com og se under tutorials for xbins. Da finner du oppskriften. Det er forresten tutorials på alt mellom himmel og jord der. Dersom du vil modde boxen din og har god tid er det bare å sette seg ned og lese. Se litt på forumet også. Lykke til. Lenke til kommentar
Sarion91 Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Kan noen anbefale en chip til xbox da? Lenke til kommentar
Sarion91 Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 (endret) F.eks. denne Jeg vi helst kjøpe på et norskt nettsted... Er det noen som vet om en norsk nettbutikk som selger det? Endret 3. august 2004 av Sarion91 Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Det høres vel og fint ut med XBMC, men skulle han ikke bruke den som trådløs basestasjon? Det går vel ikke på en XBOX? Får man kobla opp høytalerne dine på XBOX'en eller TV'en da? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Xbox trådløst går fint. Du må kjøpe en ekstra dingsedangs som du plugger i nettverks-pluggen, men det er alt. Å koble en forsterker og høyttalere til Xbox er heller ikke noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå