Gå til innhold

Modifisert Gainward 5900XT GS bios

arokh

Anbefalte innlegg

Gainward sine "Golden Sample" kort krever at man må bruke et verktøy (expertool/coolbits/whatever) for

å klokke kortet til de hastighetene det er lagd for. Under f.eks linux fins det ikke noe skikkelig program for å klokke FX kort, så jeg bestemte meg for å modifisere biosen slik at jeg kunne nyte kortets fulle potensiale også under andre OS enn Windows.

Jeg fulgte denne guiden:

http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=29230

Kortet mitt er et Gainward FX 1100XT Golden Sample, originalt har det disse hastighetene:

2D: 300MHz

3D: 390MHz

RAM: 700MHz

Når man bruker expertool for å kjøre kortet på de hastighetene det egentlig skal ha blir resultatet slik:

3D: 450MHz

RAM: 780MHz

Med denne biosen blir hastighetene (uten å bruke expertool) som følgende:

3D: 460MHz

RAM: 850MHz

Før du flasher biosen din må du sjekke at kortet ditt er stabilt på disse hastighetene, dette er ekstremt viktig

siden du ikke vil få muligheten til å flashe kortet tilbake igjen hvis det blir for varmt og du ikke får startet

pc'en. Men hastighetene er ikke ekstreme for dette kortet så i utgangspunktet skal det gå fint :)

Gjorde også latency mod'en (forklart i guiden) som slakker timingsene på minnet litt slik at man kan klokke det enda mer. Klarer 880MHz på minnet nå, mot 860 som max før.

basic memory latency: 07 00 0F 40

volts: 03 78 01 8c 03 8c 03

original bios:

ftp://gainward-ftp.de/bios/geforcefx/fx5900xt/xtgs3d00.zip

modifisert bios:

http://trolls.troll.no/~trondare/xtgsmod.rom

Gjorde editeringen med X-Bios Editor, flashet kortet mitt med nvflash. Lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...