lie Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Har for tiden 2 stk adsl modem liggende hjemme. Greit nok, bare ligger og støver. Men tar sin plass. Så jeg er vel sikkert ikke eneste som har dsl modem hjemme som ikke er i bruk. Det ene er fra Telenor og andre fra Bluecom. Det er over 2 år siden jeg var ferdig med telenor. 6 mnd siden jeg var ferdig med Bluecom. Har nå ny isp, hvor jeg har kjøpt meg eget g.shdsl modem. Men hva skal jeg gjøre med disse 2 modemene. Har 2 alternativer : 1. Ringe til Bluecom å si i fra? (Telenor har så fin support, så jeg rett og slett gidder ikke å ringe) 2. La de ligge til jeg hører noe? ( hvor lenge har jeg da lov til å la de ligge før jeg snart slenger de på qxl?) Hvis jeg da må returnere disse. Anerikke jeg hvem splitter som hører til hvilket modem. Kabler og esker er ett surr det og. Forøvrig tror jeg kastet esken til telenor. Hvem sitt ansvar er det egentlig? Noen andre som har samme problem? Takker for svar & God Helg Folkens. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Har for tiden 2 stk adsl modem liggende hjemme. Det ene er fra Telenor og andre fra Bluecom. Det er over 2 år siden jeg var ferdig med telenor. 6 mnd siden jeg var ferdig med Bluecom. Antagelig kan du selge dem, du skulle ha fått en ferdigfrankert pakkelapp i posten for retur, dette BC-modemet er det et speedstream-modem? Hvis ja hadde jeg nok sendt en mail til BC og hørt om de sender en lapp med retur. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Står vel gjerne i kontrakten med ISPen. Står somregel noe sånt som "så fort du har sagt opp skal du sende inn modemet" Fant ikke noe på hjemmesidene til hverken Telenor eller Bluecom i farta... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Fant ikke noe på hjemmesidene til hverken Telenor eller Bluecom i farta... Nå selger jo begge disse modemene til kunde, er det fra før 01.07.03 så er modemet Telenor Networks sin eiendom og det er de som må sende returlapp. De eldste og dårligste modemene som Nokia o.l tror jeg neppe noen gidder og spandere frakt på, disse er så sære at de heller ikke bør selges med mindre man får testet dem hos kjøper. Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Jeg har åsså 2 modem hjemme nå.... Men i mitt tilfelle har Kvalito sendt meg begge modemer sikkert med en feiltagelse... Det ene er et et Billion Bipac modem/router...det andre er Zyxel eller noe sånt. Lenke til kommentar
lie Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Det er Alcatel Modem fra telenor hvis jeg ikke husker feil.(rett meg hvis jeg stavet feil) Andre husker jeg ikke, det ligger hjemme. Men sant nok, så burde _de_ ha system på hvilket modem som ligger hvor. Tror jeg venter 2-3 mnd til, så legger jeg de ut på salg. Ingen som skal ha adsl om 2-3 mnd ? Som trenger modem? Selger de for 200,- Bare jeg blir kvitt de, så er jeg fornøyd. Hehe. Lenke til kommentar
salif Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Men i mitt tilfelle har Kvalito sendt meg begge modemer sikkert med en feiltagelse... Jøss, fikk du modem. Det var jeg nødt til å fikse på egen hånd, ettersom at de ikke klarte å levere et modem til meg. Glad for at MTU Link tok over Jeg har to stk. modem fra Telenor, og avsluttet vel mitt abm. der for litt over et år siden. Ingen som har spurt om å få det tilbake Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Men i mitt tilfelle har Kvalito sendt meg begge modemer sikkert med en feiltagelse... Jøss, fikk du modem. Det var jeg nødt til å fikse på egen hånd, ettersom at de ikke klarte å levere et modem til meg. Glad for at MTU Link tok over Jeg har to stk. modem fra Telenor, og avsluttet vel mitt abm. der for litt over et år siden. Ingen som har spurt om å få det tilbake Kvalito sucks da... Men jeg er ikke så veldig mye mer fornøyd med MTU siden jeg enda har problemer...så Billion modemet skal både Kvalito og MTU se lenge etter Lenke til kommentar
salif Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Kvalito sucks da... Men jeg er ikke så veldig mye mer fornøyd med MTU siden jeg enda har problemer...så Billion modemet skal både Kvalito og MTU se lenge etter Etter jeg sa opp linjen min, fikk jeg et brev hjem der oppsigelsesdato bekreftet og bedskjed om at modemet mitt skulle leveres tilbake Ettersom jeg fikk tak i det på egenhånd ringte jeg inn og forklarte saken. Kvalito hadde oppført at jeg hadde mottat modem noe som ikke stemte, så de stolte på det jeg sa. Lenke til kommentar
lie Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Så totale er at dere venter på å få svar? Jeg har ikke funnet noe i kontrakten om at jeg selv må ta kontakt når bindings tiden er over. Tror jeg gjør som dere sier. Venter med å få svar. Regner med at nærmere jul, hvis jeg ikke har hørt noe, enten går på qxl eller i søppla. *applause til Telenor & Bluecom* Lenke til kommentar
salif Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Jeg fikk ikke noe beskjed om at jeg skulle levere tilbake modemet mitt, og regner ikke med å få det godt over et år etter jeg sa opp min linje Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Tar opp tråden igjen, og lurer på om det er noen som kan gi meg et tips om et rimelig, og greit ADSL Modem, som er lett og konfigurere. ! Hva burde jeg kjøpe ? Takker for alle svar ! Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Har for tiden 2 stk adsl modem liggende hjemme. Greit nok, bare ligger og støver. Men tar sin plass. Så jeg er vel sikkert ikke eneste som har dsl modem hjemme som ikke er i bruk. Det ene er fra Telenor og andre fra Bluecom. Det er over 2 år siden jeg var ferdig med telenor. 6 mnd siden jeg var ferdig med Bluecom. Har nå ny isp, hvor jeg har kjøpt meg eget g.shdsl modem. Men hva skal jeg gjøre med disse 2 modemene. Har 2 alternativer : 1. Ringe til Bluecom å si i fra? (Telenor har så fin support, så jeg rett og slett gidder ikke å ringe) 2. La de ligge til jeg hører noe? ( hvor lenge har jeg da lov til å la de ligge før jeg snart slenger de på qxl?) Hvis jeg da må returnere disse. Anerikke jeg hvem splitter som hører til hvilket modem. Kabler og esker er ett surr det og. Forøvrig tror jeg kastet esken til telenor. Hvem sitt ansvar er det egentlig? Noen andre som har samme problem? Takker for svar & God Helg Folkens. Har du ikke underskrevet kontrakt med begge selskapene, da? Der (eller i et eller annet dokument med et navn som ligner "Kundebetingelser") skulle det være greit avklart hvem som eier/har ansvar for modem og annet utstyr.. Hos Nextgentel er det NGT som forblir eier av alt utstyr gjennom kontraktstiden, men vanlig praksis hos dem synes å være å ikke tilby kunden forhåndsbetalt porto uten videre.. Regner med at de, som andre, sparer penger der de kan.. Mvh Kjetil Lenke til kommentar
Digitize Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Jeg sa opp mit telenor ADSL abonnement for ca. 2 år siden og gikk over til NGT. De sendte sånn retur-porto sak slik at jeg skulle sende det inn igjen. Glemte det faktisk da og siden har det ligget og støvet i kjelleren (kom på det når jeg så denne threaden). Jeg har ikke hørt et pipp fra de siden de sendte retur-lappen. Vet ikke om jeg gidder å ta kontakt, kanskje de blir hissige ? Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Når jeg ringte å sa opp mitt adsl abonement så fikk jeg beskjed om at de skulle sende én ferdigfrankert pakkelapp, vet ikke hvor mange av dere som sa opp via email/eller telenors irc chat, men jeg beskjed med engang om at jeg skulle få det i posten. Til deg som ikke hadde sendt den til tross for at du fikk ferdigfrankert pakkelapp, hva er det med deg? Er det ikke bedre å bare sende den tilbake å bli ferdig med det, istedenfor å sitte der å bekymre deg om at telenor kanskje tar kontakt igjen.. Jeg tror neppe de gir deg noe straff for å ha sendt den inn så seint, du kan jo alltids finne på en unnskyldning, mye sykdom i familien,eller hva som helst (bare sørg for at historien er god), men selv ville jeg bare sagt sannheten, at du har glemt det. Jeg sendte min tilbake dagen etter at jeg fikk pakkelappen, da var det rett ned på posten og voila! Da var jeg kvitt telenor adsl for godt. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Bestiller du ADSL fra Telenor i dag betaler du for modemet og,dvs. du kjøper det.Det står et sted i avtalen at "modemet er din eiendom".Så om jeg vil selge til noen,kan ikke Telenor ta meg for det,modemet er mitt. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Til deg som ikke hadde sendt den til tross for at du fikk ferdigfrankert pakkelapp, hva er det med deg? Er det ikke bedre å bare sende den tilbake å bli ferdig med det, istedenfor å sitte der å bekymre deg om at telenor kanskje tar kontakt igjen.. Jeg tror neppe de gir deg noe straff for å ha sendt den inn så seint Hva skal de med det? De eneste modemene som sendes ut fra Telenor networks nå er erstattningsmodemer for de som ryker og som er montert før juni 2003, sender han det inn så går det nok rett på gjennvinning. Han kan sikkert selge det for noen kroner. Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Til deg som ikke hadde sendt den til tross for at du fikk ferdigfrankert pakkelapp, hva er det med deg? Er det ikke bedre å bare sende den tilbake å bli ferdig med det, istedenfor å sitte der å bekymre deg om at telenor kanskje tar kontakt igjen.. Jeg tror neppe de gir deg noe straff for å ha sendt den inn så seint Hva skal de med det? De eneste modemene som sendes ut fra Telenor networks nå er erstattningsmodemer for de som ryker og som er montert før juni 2003, sender han det inn så går det nok rett på gjennvinning. Han kan sikkert selge det for noen kroner. Poenget er at han ikke har lov til å gjøre det, i og med at han kun har leid det. Rett skal være rett. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Poenget er at han ikke har lov til å gjøre det, i og med at han kun har leid det. Rett skal være rett. Joda, samme som med ISDN-bokser det. Har en kasse full av de, det ser ikke ut som noen vil ha de tilbake selv om det står så i vilkårene. Lenke til kommentar
Digitize Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Til deg som ikke hadde sendt den til tross for at du fikk ferdigfrankert pakkelapp, hva er det med deg? Er det ikke bedre å bare sende den tilbake å bli ferdig med det, istedenfor å sitte der å bekymre deg om at telenor kanskje tar kontakt igjen.. Hei du ! Grunnen til at dette kokte bort fra min side, var at jeg var midt i en prosess med å selge min nåværende leilighet (visninger, etc.) og samtidig kjøpte jeg ny leilighet. Midt oppi dette ble abonnementet til Telenor sagt opp. Går ikke rundt å bekymrer meg for noe som helst jeg ! Stikker ned i kjelleren etterpå for å finne fram modemet, så legger jeg det ut på QXL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå