Gå til innhold

Vil prøve å overklokke for 1.gang

Anbefalte innlegg

Hei, har bestilt meg ny maskin fra komplett, og vil prøve meg på litt overklokking.
Har bestilt følgende som er aktuelt for overklokking av prosessor:

-AMD Athlon XP2600+ 1.917 GHz
Socket A 333MHz, 512KB Barton

-2 stk.TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5
32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

-Asus A7N8X-E Deluxe hovedkort Socket A
nForce2 Ultra400/MCP-T,GbLAN-Demo

-Thermaltake Venus Silent Boost K7 CPU-
Kjøler Socket A, Opp til XP3400+

Antar at prosessoren er locked multiplier på, uten at jeg egentlig vet hva det vil si i praksis. Jeg håper allikavel å kunne kjøre prosessoren på omtrent xp3000+ hastighet :innocent: (selvfølgelig høyere om det ikke "sliter" altfor mye på systemet)

Jeg har aldri gjort noe annet enn å kjøre cpu på "default" eller "high", men vet at jeg må stille noe på volt, ram og fsb... med andre ord er jeg i ordets fulle betydning nybegynner.

Jeg kan lese litt rundt på forumet, og se om jeg finner ut hvordan jeg skal gå fram med mitt lille prosjekt, men om noen gidder å forklare meg litt nærmere med et lettfattelig språk, ville jeg sette stor pris på det :yes: :thumbup:

Hva kan jeg forvente meg av ytelse fra denne prosessoren? Har hørt og lest at 2500+ barton er en suveren overklokker, men håper altså på at 2600+ også fungerer godt. Har søkt litt rundt (også her på forumet) og ser at det varierer den del fra oppsett til oppsett.

Takker altså for all respons :) Endret av lollipop
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette blir kanskje litt merklig (sitter med gresk tastatur), men 2500 som du sa, er den suverene overklokker. 2600 skal vel ogsaa klare litt. Det at multiplier er laast, vil i praksis si at du ikke faar sette hvor mange ganger du skal multiplisere FSB hastigheten for aa naa klokkehastigheten du skal ha...

(FSB * MULTIPLIER = KLOKKEHASTIGHET)

Men det gaar fint an aa stille paa FSB'en... Proev foerst med aa stille litt opp, til du finner den hoeyeste stabile hastigheten. Du maa kanskje ogsaa stille litt paa spenningen til prosessoren for aa faa den stabil etter hvert som du oeker. 200Mhz FSB kan kanskje vaere innen rekkevidde. Da naar du 2300Mhz! (OVER 3200+!)

Lykke til! :thumbup:

Endret av Johan123321
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...