Gå til innhold

det kommer irriteranes meling.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Viruset må jo fjernes først - søk på 'sasser' eller 'blaster' så finner du bra løsninger her i forumet.

 

Ellers så bør jo alle gå på windowsupdate.com innimellom for å oppdatere operativsystemet sitt, da slipper man som regel virus o.l. siden disse ofte utnytter kjente hull som det allerede finnes fikser til lenge før viruset blir utbredt i særlig grad.

 

Min personlige teori er at de fleste virus skrives på bakgrunn av oppdateringer/fikser og ikke ut i fra hull virusmakeren selv har funnet. De spekulerer med andre ord i at mange ikke oppdaterer systemet sitt - og det stemmer jo.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Husk å oppdatere windows FØRST!!!.

 

Fjerner du virusene og kobler til nettet igjen kan jeg nesten garantere at du har dem igjen innen 2 min. (ihvertfall sjedde det med min maskin, tett hullene først og fjer driten etter på)

 

#1 Slå av systemopprettings funksjonen.

#2 Oppdater windows

#3 Fjern virus

#4 reboot

#5 slå på systemoppretting igjen om ønskelig.

 

 

For å hindre at maskinen rebooter når meldingen kommer gå til START-> KJØR skriv inn cmd og tast : shutdown -a, trykk enter.

 

Maskinen skal nå ikke reboote og du får oppdatert maskinen.

Lenke til kommentar

Har prøvd med virusprogramm men nesten ingen fant noe virus på pc'n. har prøvd norton antivirus 2004 pro, panda antivirus platinium 7.05. men ingen av dem fant noe virus. plus så er det ikke alle opptateringer eg kan instalere på pc'n :( litt rart det der.

Endret av pusur6
Lenke til kommentar

Det du kan gjøre er å stoppe den tjenesten til du har fått oppdatert systemet ditt. Tror ikke det er virus, for som jeg husker fikk jeg og det problemet med nettverks-kortet. Satte inn et annet nettverkskort og da funka det fint.

 

Så, gå in i administrative tjenester, tjenester og stopp rpc tjenesten. Dobbel click den og sett den til manuellt.

 

Så kan du oppdatere maskina di med nye drivere og restarte tjenesten igjen når du er ferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...