Nénmacil Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) Om ca. 1.5-2 måneder kommer jeg til å gå til innkjøp av et komplett vannkjøling system. Med komplett mener jeg kjøling av CPU, NB og GPU/VPU. Jeg har tatt en titt på ferdig oppsett opp mot egne oppsett. Jeg har konkludert med at Asetek WaterChill Antarctica KT12A-L20 kan være det jeg leter etter. Jeg har satt opp et eget oppsett som jeg også ønsker tilbakemeldinger på. Hvordan vil dette yte opp mot Asetek settet? Hvordan kan jeg gjøre oppsettet litt billigere uten at det går ut over ytelsen/effekten? Jeg har valgt å ikke ta med slanger, slangeklemmer og lignende i oppsettet som vist nedenfor, dette kommer jeg tilbake til senere. Asetek WaterChill Antarctica KT12A-L20 vs. Eget oppsett Jeg setter pris på tilbakemeldinger og gode råd. Endret 1. august 2004 av azone Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 egen oppsett linken funker ikke... men jeg kan anbefale waterchill settet har det selv..... kjempefornøyd Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 egen oppsett linken funker ikke... men jeg kan anbefale waterchill settet har det selv..... kjempefornøyd Hei, nå skal linken være fikset Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Ettersom at det var mye krøll med forumet i går, så velger jeg å blåse litt liv i denne tråden. Alle linker fungerer nå, dermed hadde det vært greit med tilbakemeldinger og gode råd. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Der som du har rett størelse på slangetilkoblingene alle plasser og blokkene passer på ditt system skulle det vell funke fint Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Der som du har rett størelse på slangetilkoblingene alle plasser og blokkene passer på ditt system skulle det vell funke fint Hmm, har jeg ikke brukt rett størrelse/dimensjoner på koblingene? Jeg mener disse skulle være like på alle, men kanskje jeg tok feil? Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Jeg så akkurat over listen en gang til. Det ser ut til at alle komponentene passer med hverandre, med unntak av Eheim pumpa kanskje. Vil denne fungere, eller ikke? Lenke til kommentar
Naasaa Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Jeg tror eget oppsettet kommer til å gi litt bedre resultater enn waterchill settet, men det er jo et veldig godt sett da, prisen er jo også ganske lik! For min del hadde jeg satt sammen et sett selv, men alt etter behov og erfaring, de orginale eheim nipplene på 1048 brukte jeg da jeg satte sammen vannkjølinga Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Naasaa: Vil denne pumpen fungere opp mot mitt oppsett? Jeg leser følgende informasjon om Eheim pumpen: Sugeside: 13mm ID Trykkside: 13mm ID Nå har det seg slik at alle de andre komponentene er 10mm (3/8"). Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Vil ikke dette bety at vannpumpa jeg har valgt, ikke kommer til å passe med resten av komponentene? Vil det i såfall være en overgang eller noe lignende jeg kan benytte? Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Vel, nå har jeg gjort noen mindre forandringer samt lagret filen som et HTML dokument. Grunnen til at jeg handler i fra forskjellige webshop butikker, er fordi jeg kommer til å handle diverse andre komponenter i tillegg. Jeg la også merke til DENNE Koolance vannblokken for GPU/chipset, Gold. Er det noen som har erfaringer ved bruk av denne, er den bra/dårlig i forhold til vannkjølingsblokkene jeg har valgt? Jeg ønsker fortsatt et svar angående Eheim pumpa. - Mitt vannkjøling oppsett Lenke til kommentar
toreide Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 ...en liten digresjon...hva koster dette Antarctica-settet, og hvem selger det? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 For å få pumpa til å passe med resten, kjøper du ein slik og ein slik. Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 For å få pumpa til å passe med resten, kjøper du ein slik og ein slik. Takk for at du besvarte mitt spørsmål toreide: Asetek WaterChill Antarctica KT12A-L20 (kjøling av CPU, NB/CHIPSET, GPU/VPU) koster 2530,- hos den billigste norske webshop butikken, som for øyeblikket er www.pcutstyr.no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå