Programmerer'n Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Noen som har peiling på hvorfor jeg mister cd-rommene (Sony) under installasjon av Windows XP? Nå funker systemet 100% perfekt i Win98 og Me, men som sagt, under installasjonen (ca. halvveis) så blir cd-rommene borte. Og XP maser om å sette inn XP plata. Det er til å bli sprø av. Har prøvd forskjellige typer harddisker, alt fra gamle til splitte nye IBM 80GB CD rommene er også nye. Noen som har peil på hva en skal gjøre? Lenke til kommentar
ripset Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Hadde en stund noe av det samme problemet som deg, og løste dette ved å gå inn i BIOS og kjørte "autodetect harddrive", slik at biosen fant harddisk og cd-rom på nytt. Dette funket for meg God helg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Funker ikke hans løsning, og du klarer å komme deg inn i windows (ved å f.eks kjøre installasjon fra harddisk) (copy cdrom til f.eks d:winxp , og kjør d:winxpi386winnt.ext ) så prøver du å skifte ut alle IDE driverene, og intelvia driverene.. funka tilslutt for meg... beret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå