Bugaloo Skrevet 5. november 2001 Del Skrevet 5. november 2001 Jeg har tilsammen ca 700Mb med Windows og programfiler på C: men når jeg merker c: står det at det at det er 1,7Gb som er brukt. noe som gjør at min c: på 2Gb har liten plass igjen hvis jeg installerer office. Noen som vet hva den Gigabyten som "tror" at den er i bruk er? Lenke til kommentar
Bugaloo Skrevet 8. november 2001 Forfatter Del Skrevet 8. november 2001 Det var det første jeg gjorde, funka ikke. noen andre gode forslag Lenke til kommentar
Idiss Skrevet 8. november 2001 Del Skrevet 8. november 2001 Det kan være noen skulte filer. Jeg har hatt some prob. og det løste jeg ved å starte i DOS og kjørte Scandisk derfra.. Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 8. november 2001 Del Skrevet 8. november 2001 Virtuelt minne? Windows har jo en swapfil som tar litt plass alt etter instillinger... windows reserverer til en hver tid den størrelsen denne filen opptar selv om dette ikke er i bruk.... Og "system restore" og lignende gørr kan det være (en backup av systemfiler), skjulte begge to.... Kjører XP btw... vet ikke hvordan det er med 9x/ME.. [ Denne Melding var redigert av: cd32 på 2001-11-09 00:50 ] Lenke til kommentar
Bugaloo Skrevet 10. november 2001 Forfatter Del Skrevet 10. november 2001 jepp det var swap fila pluss ei anna som jeg ikke vet åssen jeg får bort. jaja 500Mb gone 500Mb to go Lenke til kommentar
glaserud Skrevet 10. november 2001 Del Skrevet 10. november 2001 Du har ikke aktivert hibernate på maskinen din? Kan være det. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 10. november 2001 Del Skrevet 10. november 2001 Hva er navnet på den andre fila? Sikker på at det ikke er ei swap - fil som er "bad" grunnet blåskjerm? Det vil da oprettes ei ny. Generelt sett bør swap eller page filer være på en annen partisjon enn OS'et, grunnet fragmentering. Optimalt sett på en fysisk forskjellig partisjon, dvs en annen harddisk. Dette vil øke ytelsen betraktelig i applikasjoner som bruker swap eller pagefila mye. Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 10. november 2001 Del Skrevet 10. november 2001 Defragmenter disken din du! Lenke til kommentar
Bugaloo Skrevet 11. november 2001 Forfatter Del Skrevet 11. november 2001 den heter hiberfil Lenke til kommentar
br0ken Skrevet 12. november 2001 Del Skrevet 12. november 2001 Om du kjører xp, ikke slett noe, men rett og slett gå på min datamaskin og ta bort swapfile på alle harddisker, fungerte for meg...! Man skal jo ikke slette noe, da klikker alt hehe Lenke til kommentar
Meg Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Har du prøvd å "krympe" søppelbøtta? Den disponerer 10 % av partisjonene dine som standard. Lenke til kommentar
ilex Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Quote: On 2001-11-11 14:33, Bugaloo skrev:den heter hiberfil det er hibernate fila - høyre klikk på desktop'en, gå på properties. - trykk på 'screen saver' tab'en, der er det en knapp hvor det står power, trykk på den. - velg hibernate tab'en og fjern haken ved 'enable hibernate'. that's it. Lenke til kommentar
Bugaloo Skrevet 29. november 2001 Forfatter Del Skrevet 29. november 2001 takk for hjelpen folkens problem solved Lenke til kommentar
vegge Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Jeg kjører xp, og har nå krympet søppelbøtta, skrudd av hibernate, og skrudd litt på system restore. Allikevel har jeg en "hiberfile.sys" på både c: og d: Kan jeg slette disse, eller er det en annen måte å fjerne dem på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå