Gå til innhold

Program for brenning av DVD plater

Anbefalte innlegg

Det høres kansje litt teit ut, men jeg har kjøpt meg en DVD brenner uten å tenke på hvilke program jeg trenger for å bruke den :)

Men grunnen er at jeg har hatt en Plextor 40/12/40A CD-brenner frem til nå, og med den fulgte det med Nero Burning Rom 5.5 (som nå er patchet til 5.5.10.56 Plextor). Men Nero finner ikke den nye NEC ND-5210A DVD-brenneren min :(

Må jeg ta det skrittet å KJØPE Nero 6.0 for at dette skal funke?

Eller finnes det andre enkle gratis program som fikser den biffen? Jeg skal ikke kopiere DVD-filmer eller brenne ut egne DVD-filmer. Kun bruke DVD-platene som en fil-backup av bilder og diverse annet jeg vil samle på.

Brennerprogrammet må ikke være i ett slikt format at man MÅ bruke akkurat dette programet for å lese filene også.

Eller kansje det er så enkelt at jeg må ha en eller annen driver eller patch for at Nero skal finne DVD-brenneren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser at den DVD spilleren jeg har kjøpt støtter Dual layer brenning.

Og da er jo selvsagt mitt spørsmål hva må til for å klare å brenne en plate med dual layer?

Først og fremst skjønner jeg jo at man må ha en brenner som støtter dette og en brennbar DVD plate som støtter dual layer (hvor finnes det? Er det på markedet nå)

Men må man ha noe spesielle program for å få til dette?

Har sjekket med Nero sine hjemmesider men der klarer jeg ikke å finne ut om Nero 6.0 støtter Dual Layer. Noen som vet om Nero gjør dette? Eventuelt finnes det andre programmer som klarer det?

Har lastet ned ett par Freeware programer "Burn4Free" og ett par til og driver å tester dem nå. Førs må jeg jo si at det gikk sabla FORT med denne brenneren :D

Lenke til kommentar
ND-2510A er for ny brenner til at nero 5.5 støtter den.

Det er vel ikke *helt* uaktuellt at de kommer til å støtte den? Siden de har drevet og lagt til nye brennere såpass lenge etter at Nero 6 ble lansert. Siste 5.5 tar jo alle de nyeste Lite-ON for eksempel.

Så du må nok kjøpe deg Nero 6.0 hvis du vil bruke Nero ja.

Må nok det, selv om de skulle legge til støtte, siden Plextor OEM-Nero kun finner Plextor brennere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...