Lufen Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 har en fedora server med apache på hvor jeg vil ha samba til å dele ut mappen som web siden ligger, på xp maskinen ser jeg mappene som samba deler ut, men jeg får ikke tilgang har skrudd av brannmuren i fedora smb.conf: Samba config file created using SWAT # from 0.0.0.0 (0.0.0.0) # Date: 2004/07/29 19:35:45 # Global parameters [global] workgroup = Arbeidsgruppe netbios name = WEB SERVER server string = Olympen security = SHARE wins support = yes logon home = \\netbiosname\%U [homes] comment = Home Directories browseable = no writable = yes valid users = %S wins support = yes logon home = \\netbiosname\%U [homes] comment = Home Directories browseable = no writable = yes valid users = %S read only = no create mode = 0600 directory mode = 0700 logon home = \\rch01\%U [WeB] path = /var/www/html read list = christopher write list = christopher read only = No guest ok = Yes writable = yes [eggdrop] path = /home/lufen/eggdrop read list = christopher write list = christopher read only = No guest ok = Yes writable = yes hvordan fikser jeg det? Lenke til kommentar
ola555 Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) sorry, jeg så ikke nok på configen din... Endret 29. juli 2004 av ola555 Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 har du opprettet sambabrukeren christopher ? og satt passord..... Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 har du opprettet sambabrukeren christopher ? og satt passord..... adduser christer smbpasswd christer Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 den brukeren har jeg opprettet ja, og det er det samme som bruker navnet mitt på windows maskinen Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 den brukeren har jeg opprettet ja, og det er det samme som bruker navnet mitt på windows maskinen og du har satt passord? Og kryptering av passord? (skal sjekke fila di jeg) Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Så ikke at du hadde noe, men dette fant jeg i min smb.conf fil # Backend to store user information in. New installations should # use either tdbsam or ldapsam. smbpasswd is available for backwards # compatibility. tdbsam requires no further configuration. ; passdb backend = tdbsam # Security mode. Defines in which mode Samba will operate. Possible # values are share, user, server, domain and ads. Most people will want # user level security. See the HOWTO Collection for details. security = user --- Hvorfor har du mange slike nelogon home ting? -- Og er du sikker på at du kan ha space i netbios name? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå