Gå til innhold

Håper vi ikke har denne edderkoppen i Norge?


Gef

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Velkommen til forumet Den Røde Tsar.

Han har vært her lenger enn deg.

...hehe. Naturlig reaksjon med folk som har få poster :roll:

 

edit; og nei, han har ikke vært her lengre enn meg. Har hatt èn konto til før denne. Ble helt bøgget opp ved overgang til IPB (Ueland klarte ikke engang å slette kontoen).

Jeg har ikke "få" poster, bare relativt sett :mad:

 

Jeg poster kun i OT, helst Søppel og PRS...

Lenke til kommentar

Hehe forresten denne tråden fikk min gamle interrese for edderkopper tilbake. Har lest litt og fant dette:

I Norge kjenner vi omkring 450 arter, men det er ikke så mange som har samlet norske edderkopper, så vi må nok forvente at det fortsatt finnes en del uoppdagede arter hos oss.

 

Nå skal eg drive og jakte litt på edderkopper og forhåpentligvis finne en ukjent art. Kompisen min mener som sagt at det finnes en egen art der han bor fordi de skal vist være så svære der. Dette skal eg undersøke litt nærmere og hvis eg får lånt/kjøpt meg kamera med god makro blir det en del bilder.

 

:w00t::love:

Lenke til kommentar
Når jeg tenker over det..var det ikke en nettside som avslørte slike sår og ting som ligger online?

Mener det var en edderkopp sak her tidligere på forumet som ble erklært falsk.

Stemmer det ja. Finnes en side med de jævligste bilder, hvorav enkelte man skulle ønske var falske faktisk ikke var det. Bl.a en som hadde ett stort åpent hull inn til hjernen der det hadde blitt infisert av hvite små mark. Jeg tåler endel, men det bildet brant seg fast i netthinnen, :(

 

Dette første bildet med tommelen mener jeg ble satt til uverifisert men mest sannsynlig fake uten at jeg er helt sikker på dette.

Lenke til kommentar
ser på bildene at mange av edderkoppene har mellom 4-6 øyne! hadde mora mi sett slike edderkopper(uansett hvor mange øyne :p) her i norge, hadde ho dødd (helt seriøst)

ALLE edderkopper har 8 øyne! Ser forøvrig at det er en del feilinformasjon i denne posten. Mange er visst litt for redde for edderkopper og tror på alt:

 

finnes det ikke noen sånne flotte edderkopper, som dem kaller Sigarett-edderkopp, i Brasil eller noe sånnt. Den kalles Sigarett-edderkopp fordi du har tid til å ta en sigarett før du dør etter at du har blitt bitt (ca. 5 minutter)

 

Tviler sterkt på dette. Verdens giftigste edderkopp (brasiliansk vandreedderkopp, også kalt bananedderkopp) biter flere hundre mennesker hvert år, men dødstallene er minimale takket være en motgift. Men for å kunne rekke å ta motgift må man vel ha mer enn 5 min. på seg???

Endret av gravypressure
Lenke til kommentar
Nå skal eg drive og jakte litt på edderkopper og forhåpentligvis finne en ukjent art. Kompisen min mener som sagt at det finnes en egen art der han bor fordi de skal vist være så svære der. Dette skal eg undersøke litt nærmere og hvis eg får lånt/kjøpt meg kamera med god makro blir det en del bilder.

 

:w00t:  :love:

Så kan du kalle den nye rasen for snowDOG_ :D

Endret av ikkeno
Lenke til kommentar
ser på bildene at mange av edderkoppene har mellom 4-6 øyne! hadde mora mi sett slike edderkopper(uansett hvor mange øyne :p) her i norge, hadde ho dødd (helt seriøst)

ALLE edderkopper har 8 øyne! Ser forøvrig at det er en del feilinformasjon i denne posten. Mange er visst litt for redde for edderkopper og tror på alt:

 

ok :) ser ut som mange har bare 2 øyne, takker for info :)

Lenke til kommentar
Les dette:

"Did you know that in seven years if you get bitten by a Wolf spider, you could have no arm left because the wound from its bite eats a centimetre of skin every month and there is NO medicine for the bite."

BITE.JPG

 

Da er det morsomt å vite at ulveedderkopper er vanlige i hele norge...!

Wolf Spiders

".....Wolf spiders are not poisonous, though as with all spiders, bites may cause reactions in certain individuals."

 

?

Det er kanskje ikke giftig den er men ufarlig er den nå ikke tydeligvis

Endret av dub
Lenke til kommentar

Dere skriker nå som småjenter..Fakta om Brown Recluse spider-bitt:

 

"Some people are unaffected by a bite, whereas others experience immediate or delayed effects as the venom kills the tissues (necrosis) at the site of the bite. Many brown recluse bites cause just a little red mark that heals without event. The vast majority of brown recluse bites heal without severe scarring."

 

De bildene vi ser er vel folk som er spesiellt allergiske mot insektbitt da.

Akkurat som at noen blir få helt spedalske av et bistikk eller vepsestikk i Norge.

Mamma får digre hevelser bare av et lite myggstikk.

 

Det var jo et par ganske snodige edderkopper på den Unidentified Spiders-sida også da..

 

DSCF1095_small.jpg

DSCF1100_small.jpg

 

Like, WTF? Denne her må vel bo i slottet til Sauron, der er jo ALT piggete :)

spider117704_small.jpg

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...