Gå til innhold

Håper vi ikke har denne edderkoppen i Norge?


Gef

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bah den var litt nasty men ikke i forhold til sånne edderkopper som faktisk planter egg i offeret sitt så man tror man har heftig hevelse og så sprekker dritten og hundrevis av små babyedderkopper kommer ut. Det er ekkelt det.

jeg tror deg, men har du navn på disse edderkoppene?

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at de fleste edderkopper her i norge ikke har lange nok gifttenner til å penetrere huden og de som kan er ikke noe giftigere enn vepsestikk. Altså kan være meget farlig å bli bitt hvis man er allergisk elns. Men så kan man dø av ka som helst hvis man er allergisk til det.

 

Edit: Jonki skal lette. Husker ikke navn. Forresten eg skal sende linken til en halv aracnafobisk kompis av meg.

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar
Newsflash: Dere er mange hundre ganger større enn omtalte edderkopp, og i mye bedre stand til å drepe den, enn det den er til å drepe dere.

joda :p men du må huske hvor slike edderkopper gjemmer seg i huset lissom, klær, sengetøy, møbler osv ;) (edit:) *hvips* så er de på skuldra, beinet, handa osv

Endret av Jonki
Lenke til kommentar
I Norge er det større sjanse for å blir drept av naboen med en rusten brødkniv, enn av en edderkopp.

Er ikke helt sikker på det. Denne jævelen tok jeg bilde av, ute på verandaen :cry:

Og det er helt oppe i Tromsø. Tør ikke tenke på hva som kan krype og bevege seg lengre sør :ermm:

 

http://home.online.no/~den2/artimages/spider.JPG

Der har du den gode gamle korsederkoppen jo. Den er faktisk giftig halTan ;)

 

Jævels stili' mønster den har :) Kryr av de hjemme hos foreldrene mine. Har hatt en del av de på rommet opp gjennom årene :)

Lenke til kommentar
Hva får deg til å tro at den er giftig? Fordi den er stor?

Skal garantere deg at den er giftig. For alle edderkopper er faktisk giftige, selv om norske arter er lite giftige for mennesker. Så den er som sagt giftig :tease:

 

Og når jeg møtte den, ansikt til ansikt, var jeg sikker på at den kunne drept meg :cry:

Endret av Cola-boks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...