Gå til innhold

Håper vi ikke har denne edderkoppen i Norge?


Gef

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den Røde Tsar skrev:

Hvordan funker egentlig det med å se ekle ting, jeg er selv helt immun mot det, nesten hvertfall, mens noen ikke tåler det...

 

Som hjelpepleier på sykehjem har jeg opplevd (heldigvis ikke ofte...) nyutdannede sykepleiere besvime under sårstell (liggesår, trykksår, med masse nekroser og ganger inn i kroppen...).

 

Edit

 

Decubitus er fagordet for trykksår og kan brukes for søk på Internett om man er fascinert av sår.

Endret av baldviking
Lenke til kommentar

hahahahahaha. :D

 

Eneste videoen som virkelig har sjokkert meg er en som viser en BMX-syklist som tryner og knuser samtlige tenner+nese osv. Kan ha noe med at jeg har gjort lignende ting selv. Jeg er ca 110% immun mot de såkalte sjokksidene - goatse, sandra, teletubbiegirl osv. De gir meg kun en god latter.

Lenke til kommentar

Jeg tror det har med tilvenning å gjøre.

En av delene i ambulansesjåfør-utdanning er å se på såkalt grusomme bilder av forskjellige typer, nettopp for at de ikke skal spy hvis de ser en kar som har blåst hjernen sin utover veggen når de kommer til åstedet.

Sånn funker det med "shock-sites" også. Blir bare følelsesmessig immun mot det over tid. Jeg viste en snuff-video til ei venninne, og hun begynte å storgrine i ett kvarter. Selv kan jeg se på hva som helst mens jeg spiser egentlig.

Er ikke noe tøft ellerno, bare litt rart egentlig.

 

F.eks. bilder av en pensjonist som hadde fått infeksjon i hodet (inngrodd hårrot),

som utviklet seg til en byll, og deretter gikk betennelse videre nedover til hodeskallen, som har en beskyttelseshinne. Når det går hull på denne er det beinet som går i oppløsning ganske kjapt. Etterhvert hadde fluer blitt tiltrukket av lukten og lagt egg i hjernen til gubben. Larvene hadde så begynt å spise på hjernen hans, og fyren fant det for godt å gå til legevakta fordi han følte seg svimmel. Da var en stor del av hodeskallen borte og hjernen helt åpenbart full av mark.

 

Mannen var blitt delvis hjernedød i løpet av betennlsesperioden så han hadde ikke merka noe til det som skjedde på en eller anna måte. Bildene talte for seg de.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Ewwwwwwwwwww, så heslig. *hate edderkopper*

Men, dere kan trøste dere med at dere ikke er en kjenning av meg. Han fikk en av australias giftigste edderkopper på verandaen. Da kan vi begynne å snakke edderkopper med gift.

 

Dyr som kan drepe et menneske på mindre enn 20 minutter syns jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...