Gå til innhold

Hvorfor starter ikke PC'en ?

kilik

Anbefalte innlegg

Ok, har skiftet til et MSI MS-6378 Socket A Micro ATX hovedkort i PC'en.

Men den vil ikke starte! Det eneste som skjer når jeg slår på er at de 3 lysene på tastaturet blinker en gang og vifta rører så vidt på seg. Etter det er det ingenting som skjer. Hva kan være galt?

Merk: Alle andre komponenter i PC'en har jeg brukt før og har fungert uten problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta hovedkortet ut av Pc'n og legg det på noe isopor eller lignende. Har sett det du beskriver skje før når hovedkortet har kommet borti kabinettet og blitt kortsluttet.

Isopor? trur ikkje eg vil leggje mitt HK på isopor... Blir ikkje det veldig fort statisk elektrisitet i nærheten av isopor? Correct me if I'm wrong , men eg synest så smått å hugse noko slikt frå fysikken på gymnaset

Du kan sikkert prøve å sette det inn igjen, kan godt vere at det virkar når det ikkje er i kontakt med kabinettet..

EDIT: trykkleif

Endret av Fatboy
Lenke til kommentar
Du kan sikkert prøve å sette det inn igjen, kan godt vere at det virkar når det ikkje er i kontakt med kabinettet..

jeg la det bare på en sånn antistatisk pose slik hovedkort, rambrikker etc. kommer i når du kjøper de...

prøvde å sette det inn på nytt og denne gang forsikret meg om at det ikke kom bort i kabinettet, men ingenting skjer :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...