Gå til innhold

Hejelp til Telenor ADSL!!!!!!!!!


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å skaffe meg ADSL fra Telenor.....

 

Jeg har tre maskiner som skal kobles på ADLS'en.. Hva treneger jeg da??

 

Kan man bruke en vanlig hub? Jeg har dette og derfor vil dette bli billig for meg.... Hvis dette går hvorden deler man Internett mellom flere maskiner? (dette med DNS, DHCP og Gateway)

 

Hvis jeg kjøper en router (så en billig Billion (CABLE/xDSL)4 porters router til 1100 kr) trenger jeg bare å koble ADSL modemet til routeren og så maskinene på routeren??? Hvordan setter man opp dette??????????

 

 

Vet noen hva som følger med i TELENOR pakken???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åhhhh, det er stress det.

Prøvde selv med 2 nettverks kort en periode, stress.

 

Jeg har hatt Telehor ADSl i snart 1 år, og har følgende erfaringer:

 

Dersom du kan få nextgentel, sats på det.

 

Skal du ha telehor, kjøp router, ikke tenk på 2 nettverks kort. En billig og god router med 10100 switch, dhcp server, firewall og web basert konfigurasjon er Dlink 704 eller 804.

 

Det er enkelt å sette opp, går nesten ikke ann å gjøre feil.

 

Noen vil kanskje si at det er gøy å sette opp en pc med 2 nettverkskort , og at det går greit liksom.

Det gjør det ikke, og det er ikke noe gøy.

 

G

Ikkesåveldigfornøydmedtlehorakkurat

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-06 02:17, slakken skrev:

Hvis du vil gjøre det helt enkelt, og siden du allerede har hub, kan du kjøpe deg et ekstra nettverkskort. Det ene går til ADSL-modemet, og det andre til hub og de andre maskinene.

Denne maskinen må stå på for at maskinene på nettverket skal få internett-tilgang.


 

Du trenger ikke to nettkort. Det blir bare rot. Alt du trenger er en HUB og "ett" nettkort i hver PC. ADLS programmet som telenor leverer installerer et virtuelt nettkort som snakker med ADSL modemet over det samme nettverket som er mellom alle PCene.

 

Men uansett anbefaler jeg også router. Det er bare så fantastiskt mye bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...