teeg Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Jeg har en 1,3 GHz prosessor og 256Mb DDr Ram og 160Gb HD. Allikevel crasher pc-en min når jeg skal fullføre video redigeringen. Jeg bruker Pinnacle Studio 8. Er det pc-en min som er for liten eller er det noe annet jeg gjør galt? -Nybegynner Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Når Windows kræsjer kan det være flere mulige grunner. 256mb ram er ikke akuratt mye skal du vite da, kan hende det er i minste laget? - Ellers så finnes jo Studio 9, og der skal visst en god del feil være fikset, kanskje det er Studio 8 som er problemet? - Eller kanskje det bare er en av de uforklarlige feilene til Windows som fikk meg til å endelig bytte OS? Hehe, det er vanskelig å si med så lite informasjon. Kanskje noen andre kjenner til dette og har en god grunn/løsning? Lenke til kommentar
Jan Fredrik Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Jeg har en pIII 450 mhz, m.256mb ram., 98SE. Kjører Premiere 6.01 og det går fint(tregt selvfølgelig:-) Prøvde Studio8, men det taklet maskina ikke. Mulig Pinnacle trenger mer kraft. "Lekker" (NOT) grafikk koster vel.... Ville anbefalt Pure Motion Edit Studio 4 hvis du ikke vil bytte maskin. Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Teeg, Velmont greier alltid å flette inn noe om Linux, de gangene han da ikke anbfaler Gimp, det værste er jo at mannen kanskje har rett i anbefalingene sine Vi som fortsatt lever i Windows-verdenen får hjelpe hverande så godt vi kan. Min personlige erfaring er at Pinnacle Studio 8 (og 7 og 9 også for den saks skyld) er storforlangede på maskinkraft og RAM. Adobe Premiere er faktisk mindre kravstor, selv om det er et mer "profesjonelt" program. Du burde kunne kjøre Studio 8 hvis du oppgraderte til 512 Mb, men selv så jeg lyset da jeg gikk til 1 GB RAM. Mye - kanskje - men det gjorde i alle fall Stuidio og Premiere mye raskere og mer stabil. Det er jo ikke akkurat siste generasjons prosessor du kjører, men jeg hadde ikke valgt å spytte penger verken i den eller ny HDD ennå. Men de fleste som driver litt seriøs videoredigering liker å ha flere HDD hvor du kjører selve programmet fra en (fysisk) disk og lagrer arbeidsfilene på en annen. Men vent med det også, prioriter RAM nå! Ja, også helt til slutt: Studio 9 hevdes å være mer stabilt enn Studio 8 både i reklamen fra Pinnacle og fra diverse brukererfaringer. Det er min oppfatning også selv om jeg bruker Studio 9 sjeldnere og sjeldnere og Premiere mer og mer. Lenke til kommentar
Goscinny2 Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Jeg kjører Pinnacle 9 helt uten problemer. 512 mb ram+1,6 ghz+240bg. Det går heller ikke spez treigt... Lenke til kommentar
aerial Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Pinnacle trenger omtrent ikke kraft i forholdt til store perogrammer som Premiere pro, Avid ol. Jo mer jo bedre... Jeg bruker p4 3,4Mghz HT med 2 gig ram nå, og er fortsatt ikke fornøyd. Innen videoredigering er det en ting som gjelder. MYE KRAFT ALL OVER: har du ikke en kraftig maskin, så se bort fra Premiere Pro. Du taper så mye av effekten som ligger i programmet, at det til slutt blir en stor irritasjon. Edit studio 4 er et greit program for late maskiner. Når det gjelder krasjen på maskina, kan det være så mangt. Driverkonflikter f.eks. Eller prøv klassikeren: installer redigeringsprogrammet på nytt. Lenke til kommentar
teeg Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 Takk for alle gode råd! det var kraft og minne som skulle til. Investerte i 3GHz prosessor og 512MB Ram, nå går det så det griner!! Kan til og med kjøre andre programmer og surfe på nettet mens rendering pågår! Det hører med til historien at jeg også installerte Studio 9. Mvh Truls Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå