LOZER Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Jeg har gått til anskaffelse av vannkjøling. Pumpen og grafikkortet mitt er slettes ikke gode venner . Skjermbilde står ikke helt stille når pumpen går. Er klar over at det er stråling fra pumpen! (Heter det EMS?) og lurer på hva som kreves av et EMS skjold? Prøvde med litt aluminiums folie men det ga liten virkning. Trengs det mange lag eller er ikke aluminium EMS dempende? Kort og godt: Sikkert mange andre med samme problem. Hva gjorde dere? Pumpen er av typen Eheim 1046 Emnet er omtalt her Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Er ikkje det skjemen det reagerer med? Eg har Eheim 1046 og den reagerer med skjemen min. Har ikkje flatscreen.¨ Ole-Johan Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Eg flytta maskina litt vekk fra monitoren Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 En enkel måte som fungerte for meg er å dekke inn pumpa i hønsenetting og koble en ledning i fra hønsenettingen til jord, enten i kabinettet, eller en molex kontakt. Jord= svart bare så jeg er sikker at du vet det Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 Det er nok ikke skjermen, men jeg skjekker igen :!: Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 Tenkte og bruke et deksel fra gammel PSU. Bruker du mange lag hønsenetting?, og hvor grovmasket er den? (kommer små kylinger igjennom) Lenke til kommentar
capy Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 kanskje aluminiumsfolie kan hjelpe? vet at på sykehus blir enkelte maskinrom dekket inn med cobberfolie. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 Det var skjermen. Min feil. Det jeg ikke forstår er at døra (orginal) demper svært lite av strålingen. Døre er en ganske solid ståldør! Jeg har et Chiftech DX01BDUten FierW og USB2.0 i front Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) Aluminiumsfolie fikk ikke jeg til å funke hvertfall. En annen ting er at du må ha hull i den ellers så koker du pumpa, bokstavelig talt. LOZER: Om du har forstyrrelser på skjermen etter at du fikk deg vannkjøling så er det nok skjermen. For å bevise det så kan du jo enkelt bevege skjermen lenger bort i fra pc'en. Ser du at forstyrrelsene minker? Du gjør nok det.. Hønsenettingen jeg brukte kan man vel heller kalle mesh, slik som vi moddere bruker veldig ofte som gitter. Det var svært små hull. EDIT: Så ikke innlegget ditt før jeg begynte å skrive mitt. Beklager.. Endret 29. juli 2004 av bamsefar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå