Gå til innhold

Bilder fra Hvaler og Stockholm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kors: Dårlig oppløsning på dette bildet? Er det klippet ut fra et større? - Gå nærmere

neste gang, og ta det på høykant så får du max oppløsning. Nå ble Korskantene og gresset

"grøtete". - Og fra Svart til Blå gradienten, - er det kameraet som har gjort noe slemt,

eller er det heller som jeg tror at skjermen min ikke er noe kjempegod? - Den er nemlig

ikke særlig trinnløs, jeg ser tydelig "trappene" på overgangen ifra farge til farge. Ser

det ikke i det mørke, og ikke i det lyse - kun midt i mellom det er store problemer med

dette.. Vel, antakelig skjermen min. Ellers var det stilig nok, selv om det ikke ga meg

så mye.

 

Lanterne: Var fint med skyggene der, og den gule og oransje fargen som delte seg akuratt

ved lysets plassering. - Ganske standard komposisjon, litt kjedelig - kunne ikke prøvd

noe mer spennende? Ellers så synes jeg at bildet verken er for detaljert (da burde lyset

ha gidd mange små skygger, mønster o.l.), og verken for minimalistisk/stilisert. Det ble

liksom en trøtt mellomting, bildet mangler spenst. Jeg får følelsen av at det er et heldig

"knips" mer enn et skikkelig bilde.

 

Klonet: Vet ikke jeg. Liker det ikke i det hele tatt, var utrolig kjedelig - og jeg brukte

utrolig lang tid på å finne noe bra med det. Eneste jeg syntes var litt morro var at jeg av

en eller annen grunn "tror" at det er et glass mellom tak1 og tak2. - Var litt stilig den

byggemåten med 2 tak, altså - ha lyset rundt på den måten. - Men selve bildet har jeg

ikke mye igjen for. Grått, trist, og sånn halvhjertet skittent, hadde det nå i det minste

vært skikkelig skittent :p

 

Inne I Diskoballen: Hmm, du kunne nok ha laget noe mer interessant her. - Det er igjen

veldig kjedelig, og det minner om et "knips" du har tatt mens du har gått bortover

gangen, virker lite gjennomtenkt med tanke på hva som tar seg ut. Det er ikke stygt

på noen måte, men det er kjedelig.

 

Bille: Hmm. Var fint det. Men jeg savner fokus på selve billa, jeg synes hodet hans blir

veldig uklart. Ser du har veldig liten fokusdybde - men jeg savner altså krystallklart

hode :) - Men hadde du fått dét så hadde bildet vært bra, selv om omgivelsene til billa

er litt trøtte, så er det jo billa som er hovedmotivet uansett. Jeg synes forressten at det

som ligger til venstre i bildet forstyrrer noe enormt..En type mose eller hva det er,

hadde gjort seg å fått det vekk.

 

Nå spurte du om kritikk, jeg tynet litt ekstra ut da - var litt ekstra kritisk. Så håper

det hjelper og ikke tar motet ifra deg :)

Lenke til kommentar

Vel, "skjønner" mye annet abstrakt. Disse bildene hadde ikke sterke farger engang, så

jeg fant dem ikke særlig flotte. - Jeg ser et bilde og ser om jeg liker det med en gang,

velvel. :) Jeg følte ikke noe spesielt for dem iallfall :]

 

Du får se om noen som "skjønner abstrakt" kommer å svarer da ;) Likte det andre bildet

ditt, men disse var ikke noe særlig. :]

Lenke til kommentar

Kommentarer til abstrakt:

 

Diskoball bildet ble stilig, likte at det hele var litt grått :)

 

Klonet manglet litt symmetri syntes jeg personlig, ettersom poenget med bildet slik jeg forstod det var at begge sidene var like, ville jeg likt å sett det symmetrisk satt opp, eller med en heeelt annen vinkling, dette ble litt "nesten-symmetri".

 

Ellers var de kanskje ikke abstrakte nok noen av dem? Når du sier noen ikke "forstår" abstrakt mener du vel at de ikke ser det underliggende i bildet fremfor den faktiske settingen? Det første bildet ble for lett gjenkjennelig, det andre (diskoball) fungerer bedre som abstrakt i mine øyne. Abstrakter skal ikke forstås, de skal, tja, føles, det er vel noe av poenget?

 

Til de andre: Kors likte jeg godt, likte fargen på himmelen og kontrasten til korset. Som velmont påpeker kunne det godt vært litt skarpere, men bildet var fint uansett.

 

Lanterne hadde virkelig potensiale, liker komposisjonen, synd det ble bittelitt uskarpt. Vet det er kjipt å drasse på tripod men det hjelper mye på nattebilder.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...