Gå til innhold

Er it24.no til å stole på?

Anbefalte innlegg

Sia til it24.no ser litt 80'talls ut, men det er jo ein del billigare enn multicom.

Skal kjøpe:

G556E CDRW/DVD D1600 15" 60GB 7200rpm HD 1024MB RAM som koster 16095,- hos multicom. Samme oppsettet koster 13440,- hjå it24.

Audun Brekke Sandhaug hjå Multicom seier: "IT24 er tidligere konkurse PCMAX, vi anser ikke dette som en konkurrent for øyeblikket."

Er 2500,- grunn nok til å velge it24?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen raske spørsmål,

som kan hjelpe når man skal "sjekke" en webbutikk.

Har websidene deres opplysninger om org.nr. ?

Finner du org.nr. / firma i Brønnøysund registerene ?

Er firmaet å finne i telefonkatalogen ?

Dersom du svarer nei på 2 eller flere av disse,

finn en annen butikk....

Lenke til kommentar

"Noen raske spørsmål,

finn en annen butikk"

Dette er det dummeste jeg har lest, klart hvis det ikke har org nr kan du styre unna, men flere og flere bedrifter står verken i telefonkatalog eller har fax/fasttelefon. Da dette er fordyrende ledd er det nå flere som har kun mobil tlf etter som det er snart like billig som fasttelefon, og å reklamere i telefon katalogen er bare å glemme siden det er kostbat og de fleste webshopene bryr seg kun om reklame pr web...

Har dog aldri handlet hos it24, men har en kompis som handlet en x1 der ettersom de var gratis frakt, 1000 kroner billigere enn andre og eksttra pære kostet 1000 kr billigere enn andre webshoper hvis han kjøpte den hos de samtidig som han kjøpte x1..

Nå ser jeg at alle er nesten lik på pris på x1, men han gjorde seg et kupp iallefall, ved feil og firma går konkurs kan en henvende seg til levrandør da produktets garanti og reklamasjon følger produktet..

Men klart hvis det hadde vært 10-20 stk på dette forumet som hadde dårlige erfaringer med selskapet så hadde jeg styrt unna, det er vel derfor webshop erfaringer er til for.

At noen her ikke får svar pr email er jo svært dårlig, men sjekk ut websiden om de er på ferie eller noe.. Hater selv treige firma når det gjelder svar fra webshopen, dessuten er det et spm om service ved feil og om hvor vidt it24.no kan yte samme service som de større webshopene..

Rscue

Lenke til kommentar
"Noen raske spørsmål,

finn en annen butikk"

Dette er det dummeste jeg har lest, klart hvis det ikke har org nr kan du styre unna, men flere og flere bedrifter står verken i telefonkatalog eller har fax/fasttelefon. Da dette er fordyrende ledd er det nå flere som har kun mobil tlf etter som det er snart like billig som fasttelefon, og å reklamere i telefon katalogen er bare å glemme siden det er kostbat og de fleste webshopene bryr seg kun om reklame pr web...

Har dog aldri handlet hos it24, men har en kompis som handlet en x1 der ettersom de var gratis frakt, 1000 kroner billigere enn andre og eksttra pære kostet 1000 kr billigere enn andre webshoper hvis han kjøpte den hos de samtidig som han kjøpte x1..

Nå ser jeg at alle er nesten lik på pris på x1, men han gjorde seg et kupp iallefall, ved feil og firma går konkurs kan en henvende seg til levrandør da produktets garanti og reklamasjon følger produktet..

Men klart hvis det hadde vært 10-20 stk på dette forumet som hadde dårlige erfaringer med selskapet så hadde jeg styrt unna, det er vel derfor webshop erfaringer er til for.

At noen her ikke får svar pr email er jo svært dårlig, men sjekk ut websiden om de er på ferie eller noe.. Hater selv treige firma når det gjelder svar fra webshopen, dessuten er det et spm om service ved feil og om hvor vidt it24.no kan yte samme service som de større webshopene..

Rscue

Vel, hvis man skal drive en seriøs sjappe bør man ha såpass i ryggen at man har råd til telefon og tar denne. Hva med når maskina di ryker (sett at du bare har en) og du må ringe fordi du ikke kommer deg på nettet og du ikke finner nummeret noen plass?

DA er det vel kjekt at de er oppført i telefonkatalogen og tar telefonen når du ringer? Å ringe til mobil er jo heller ikke det billigste alternativet...

Men det er jo tydelig at du ikke leser så mye hvis det var det dummeste du hadde lest...

[Edit] Jaja: http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/5/it24/subdet18.htm

Endret av Tresprit
Lenke til kommentar
Dei er oppført i Gule Sider med åpningstider og greier.

Er du sikker ?

De eneste _jeg_ fant der, var http://www.it-24.no

som ikke nødvendigvis er det samme som http://www.it24.no :ermm:

Dette er det dummeste jeg har lest, klart hvis det ikke har org nr kan du styre unna, men flere og flere bedrifter står verken i telefonkatalog eller har fax/fasttelefon.  ...

Må si meg enig med "Tresprit", da har du neppe lest mye :hmm: ...

Kom med tilbakemelding etter at du har lest litt :thumbup:

Hvor "dyrt" tror du det er å få listet et nummer i katalogen ?

Dersom _det_ er utenfor den økonomiske rammen for for driftsbudskjettet deres,

da har de andre problemer også ville jeg tro.

En bedrift som hverken har fasttelefon, eller er listet i telefonkatalogen,

er i mine øyne ikke en bedrift jeg vil gi mine penger til :thumbdown:

OFFtopic : Kan du nevne noen seriøse bedrifter som ikke er listet i

katalogen, eller er uten fasttelefon ?

Lenke til kommentar
Dei er oppført i Gule Sider med åpningstider og greier.

Er du sikker ?

De eneste _jeg_ fant der, var http://www.it-24.no

som ikke nødvendigvis er det samme som http://www.it24.no :ermm:

Dette er det dummeste jeg har lest, klart hvis det ikke har org nr kan du styre unna, men flere og flere bedrifter står verken i telefonkatalog eller har fax/fasttelefon.  ...

Må si meg enig med "Tresprit", da har du neppe lest mye :hmm: ...

Kom med tilbakemelding etter at du har lest litt :thumbup:

Hvor "dyrt" tror du det er å få listet et nummer i katalogen ?

Dersom _det_ er utenfor den økonomiske rammen for for driftsbudskjettet deres,

da har de andre problemer også ville jeg tro.

En bedrift som hverken har fasttelefon, eller er listet i telefonkatalogen,

er i mine øyne ikke en bedrift jeg vil gi mine penger til :thumbdown:

OFFtopic : Kan du nevne noen seriøse bedrifter som ikke er listet i

katalogen, eller er uten fasttelefon ?

Kjøpte prosjektor (BenQ6100) og lerret, fikk en veldig god pris.

Kjappe tilbakemeldinger pr mail, kjapt levert også.

Siden den fremdeles virker, så har ikke jeg noe og utsette på dem :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei

Hmm angående it24 i katalogen så ser jeg at det stemmer, rart at det skal være lov å ha to bedrifter som heter omtrent det samme, skulle ikke vært lov..

Beklager at folk tok meg litt for seriøst da jeg selv kanskje ikke var den meste seriøse, Klart jeg ha lest en del.. Mente bare at en web shop som it24 kanskje henvender seg til folk som vet hva de skal ha og det står på nett siden Deres

"it24.no er en nettbutikk, og har ikke fast betjent salg over telefon. Vi besvarer alle spørsmål pr. mail alle dager og opptil 24 timer i døgnet, og oppfordrer derfor alle til å benytte dette. Telefonnummeret under kan benyttes når som helst, men er ikke fast betjent alle dager. Du kan sende SMS til dette nummeret, eller ringe."

Kanskje litt arrogant av meg å si at en ikke skal treng å ha oppføring pr telefonkatalog, men de som driver et lite selskap tar seg som regel ikke råd til tjenester fra telenor når det gjelder teletjenester da det koster blant annet flere tusen kun for etablering og prisene på tlf og adsl leie ligger utrolig mye høyere i kostnader for et firma enn for et privatperson...

Da mener jeg at selskap som skal bruke internett som et medium og som ikke har den største omsetning godt kan bruke mobiltlf ettersom de fleste som har funnet siden også kan å bruke email.... Ettersom det er lite profitt i dataverden så teller alle faste kostnader en del...

Rscue

Lenke til kommentar

IT24 (uten bindestrek) bruker en designmal for sidene sine, som de ikke kan endre så mye på. Derfor ser de litt - gamle - ut.

Men det er sikket veldig enkelt å vedlikeholde, så han kan bruke mer tid på å selge dataprodukter ekstra billig.

For de er som oftest veldig billige!

Har handlet der selv, og sist fikk en minnebrikke til nesten halv pris enn nest billigste konkurrent. Attpåtil var dette i juleinnspurten og brikken kom før jul som den skulle.

Jeg vil gjerne anbefale dem, og det bør være litt mer enn utseendet på webshoppen som avgjør om man vil handle der... Men sjekk webshopguiden, det kan være lurt.

Endret av kariknut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...