Kavorkaa Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 jeg skal omsider til å kjøpe meg en ny pc. Men det er mye som har skjedd siden sist jeg kjøpte. Alt for mange socketer som gjør meg usikker på hva jeg burde velge. Er det noen som har en CPu å anbefale? Det kommer til å bli en alt mulig maskin.. Jeg jobber mye med film og bruker Photoshop, Premiere og After Effects en god del - det viktigeste er at prosessoren yter bra her. Men litt barnslig er jeg, og jeg kommer nok til å splle en del og Jeg lurer og på hvilket skjermkort jeg burde skaffe meg. AGP eller PCIe? Takker på forhånd for hjelp og gode forslag! Lenke til kommentar
Asus Radeon 9800XT Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 (endret) PCIe vil i starten ikke være bedre enn AGP, grunnet at dette er en relativt ny "utvikling". "barnesykdommer" er derfor noe vi vil oppdage. Endret 31. juli 2004 av Asus Radeon 9800XT Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Trur nok ikke det kommer til å være så mange problemer med PCIe. hvis du vil ha noe som varer burde du kjøpe et hovedkort med PCIe siden APG sansynelig blir faset ut etter hvert Lenke til kommentar
Asus Radeon 9800XT Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Trur nok ikke det kommer til å være så mange problemer med PCIe.hvis du vil ha noe som varer burde du kjøpe et hovedkort med PCIe siden APG sansynelig blir faset ut etter hvert Har hørt av mange folk herfra at, PCIe ikke vil komme sterkt før 2005++. AGP kommer nok ikke til og falle ut så fort skjønner du. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Tror du skal se langt etter den pcen din hvis du skal ha PCIe, altså en som funker. Ang prossesor er vel en AMD64 av noe slag det "bedre" kjøp akkuart nå. For eks denne (Socket 939). Litt dyrt enda, men super ytelse! Litt rimeligere er denne (Socket 754). Denne har også noen litt kraftigere "storesøsken" til et par kroner til. Lenke til kommentar
z00l Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Jepp!!! Ville gått for A64 på socket 754, på et nForce-250 hovedkort. Det som gir mest for pengene etter min mening. PCIe vil nok som de andre nevner ha sine feil i begynnelsen. Bedre å vente med det, og kjøpe noe som du vet fungerer utmerket. -z00l- Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Litt of topic da, men hva er forskjellene på AGP 1,2 og 3? Da mener jeg ikke AGP1x - 8x Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå