Gunfreak Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) eller begge deler. jeg hadde et kjøle problem med CPU'n min jå jeg skulle ta av min xp 2200 men vifta ville ikke av så i slaget mellom meg og vifta vant vifta, ikke nok med at jeg brakk av den tappen på vifta man trenger til å ta den av med(det sporet som man får plass til en skrutrekker i) men jeg tror skrutrekkeren gikk ned i både hovedkort og 3dkort, noe som den sikkert ikke liker, så når jeg skullle starte pc'n igjen kommer det bare en ekel alarm helt til jeg slår av bryteren bok på kabinetet, det jeg lurer på er hva jeg har dødelagt, 3d kortet og rammen er det dyreste jeg har, kan fint kjøpe et nytt hovedkort og cpu på komplett uten at det blir mye penger. men 3d kortet og rammen har jeg ikke råd til å bytte med det første Endret 29. juli 2004 av gunfreak19 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) update: nå greide jeg å starte pc'n men da kom det at det er noe galt med pc'n og den har blitt slått av for å forhindre at mer skal bli ødelagt, hvis dette er den første gangen denne meldingen vises prøv å restarte den. når jeg gjorde det kom den skummle alarmen igjen ok, nå tror jeg faktsik at ingen ting er direkte dølagt, jeg tror bare vifta har problemer med å fjerne varmen fra CPU'n får nå kom jeg helt frem til det vinduet der man kan velge hvordan man vil bote pc'n enten i dos, sikerhetsmodus eller vanlig, før den alarmen kom, så den kan hende at det bare et et hvarme problem, men har ikke peil på hovrdan jeg kan fikse det Endret 29. juli 2004 av gunfreak19 Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Hvordan høres så den skumle alarmen ut? Denne alarmen kan være en pekepinn på hva som er feil. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 det er vel den stander CPU alarmen som går, jeg har på følelesen at cpu'n ikke har god nok kontakt med vifta. nå jeg setter bordvifta helt intill pc'n og setter den på full blås, kommer jeg ganske langt på vei i oppstarten, men siden det har blitt helt umulig å få av vifta kan jeg ikke gjøre så mye, så det ser ut som jeg må ta en tur til komplett i mårra å kjøpe nytt hovedkort, cpu og vifte. og flytt resten av delene til det nye hovedkortet, Lenke til kommentar
e321 Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 tror jeg vet hvordan alarmen høres ut. Den kom hos meg når rammen ikke satt helt inni(ikke var inne i det hele tatt ). Se om cpu'n er helt på plass. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 cpu'n sitter skikelig, fikk aldirg av vifta så da får man ikke rikket på cpu'n Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 noen som har ett tipps om hvordan man fjerner en CPU vifte når det sporet som man skal stappe en skurtrekker i har brukket av, har en dremil men har ikke noen ting til den som gjør at jeg kan skjere over metal med Lenke til kommentar
likferd Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 har du en tynn nebbtang? prøv å ta tak i metallet og dra den av festet.. socket a kjølerfestet er rett og slett elendig Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 den vill faen meg ikke av, så da blir det nytt hovedkort og CPU på meg i mårra, men det er en ting jeg lurer på, hvis jeg tar hardisken min over til et nytt hoved kort, vill deg gå bra, jeg tenker spesielt siden jeg har planer om å kjøpe et Asus hovedkort, men det jeg har nå er msi, da vill hovekort software til msi krasher med asus sitt, pluss at jeg har delt men 160gig hardisk i 2. vill dette fortsjette å være sånn eller vil alt gå til helvete når jeg flytter hardisken min over på nytt hoved kort uten å slette det som er på disken, har mye jeg vil har på den hardisken og har ikke lyst til å slette den Lenke til kommentar
likferd Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) Meget mulig du kommer inn i windows så du får redda tinga du skal ha vertfall Om ikke annet i sikkermodus. Men det er å anbefale at du formaterer og legger inn windows på nytt når du bytter HK. Edit: ja, partisjonene er uforandret selv om du flytter harddisken til en annen maskin. Partisjonsinformasjonen ligger på disken Endret 29. juli 2004 av likferd Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) takker for hjelpen jeg kan ikke påstå at menskeheten avheniger av det jeg har på pc'n men det er ca. 100 gig med shit, som jeg har brukt et år på å laste ned, jeg vill ikke miste 20gig med monty python Endret 29. juli 2004 av gunfreak19 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Ha aldri filer du ikke vil miste på en partisjon med OS på, da det er så mangt som kan få OS til å krasje beyond repere! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 nå har jeg kjøpt og sinstalert nytt hovedkort og cpu. men nå finner ikke pc'n cd-brenneren min eller dvd spilleren, og da er det flere drivere og slikt jeg ikke får instalert, jeg har begge spillerne på samme ide kabel, kan dette være et slave/master ting Lenke til kommentar
likferd Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 prøv å napp ut kablene på ene spilleren og se om du finner den andre. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Det er nesten helt sikkert en slave\master ting! Hvis slave og master innstillingene ikke er riktige er det umulig å få ting til å virke som de skal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå