Zardoz Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) Har søkt på forumet, men ikke funnet følgende problemstilling: Har kjøpt spill som jeg skal installere, men får crc error underveis, slik at installasjonen må avbrytes. Jeg får _ikke_ slike feilmeldinger ved kopiering av andre filer/filformater. Jeg bruker media som er _nye_, av forskjellige fabrikat. XP SP1, med 1 gig nyere RAM. HD`en er en eldre 80 gig Hitachi... Har det noe med Installshield å gjøre? Eller dvd-brenneren, en 4x Pioneer DVR-104 eller 105, DVD-R- ? Residente programmer som forstyrrer installasjonen/utpakkingen? Virus? Jeg mistenker at problemene begynte etter at jeg skaffet meg brenneren. Vennligst kom med refleksjoner om hva som er problemet! Endret 29. juli 2004 av Zardoz Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Prøv å installer fra en annen CD/DVD-ROM. Evt på en annen maskin. Så finner du fort ut om det er media'et eller ikke. Er det media kan du vel få nytt, er det en av spillerne dine prøv å rense, eller returner den om det enda er garanti. Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 Har testet spillene hos en kompis, så media ser ut til å være OK. Får evt. prøve å låne med meg en annen brenner, eller, som du nevner, rense spilleren... Kan det være noe annet som ikke er relatert til avspiller/media? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Kan det være noe annet som ikke er relatert til avspiller/media? IDE-kabelen? Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 IDE -kabel, ja. Såvidt jeg vet er vel CRC error forbeholdt lesing (altså lesefeil)? Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 Kan det være noe annet som ikke er relatert til avspiller/media? IDE-kabelen? Har ikke tenkt på kabelen, nei! Men hvis den har tatt kvelden så skulle vel all bruk av spilleren gi feilmelding?? Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Fant omsider ut av mitt problem. Det har vært min Twinmos 512 MB brikke som har laget krøll. En lettelse å få avklart dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå