Howard_ Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) Hei kjøpte meg en ny seagate 200gb hardisk i går, clonet den den gamle hardisken oppå den nye, alt det gikk fint. Når jeg startet winxp(sp1 )brukte den over 10 min og starte, alt gikk tregt, maskina restartet seg i hytt og pine. Gikk ned på digital impuls i trondheim der jeg kjøpte hardisken, der fant de ingen feil og ba meg komme tilbake hvis det ikke funka. I dag kjørte jeg seagate sitt program og der fikk jeg kritiske feil på filsystem! Jeg trenger hjelp til og finne om jeg trenger og gå 40min ned til byen igjen, eller om det er software feil....... Psu er på 400w og jeg har prøvd og fjerne alle cd spillere vifter o.l som tar strøm uten resultat. Endret 29. juli 2004 av Howard_ Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 Bør jeg levere inn hd ,eller kan jeg fixe dette selv? (Bump) Lenke til kommentar
likferd Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Det er en bug med seagate harddisker at "fitness" er 50% på S.M.A.R.T At harddisken er vanvittig treig, kan skyldes at den er i PIO modus.. sjekk instillingene for IDE kanalene på enhetsbehandling. Om den er i PIO, kan det skyldes dårlige/for lange/for gamle IDE kabler. Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Disken er stuck i pio mode ja, noen som har hatt dette problemet med lignede segate disker? Og ja den har 80 pin ide kabler som fungerer, har en disk på samme kabel som funker med udma5. Har prøvd "alt". Noen som vet? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Om den er i PIO mode så få den over i UDMA 5 så bør tregheten løses seg. Mener å huske at det bare er å slette controlleren den er på, men er IKKE sikker. Et raskt søk i forumet bør gi deg svaret, da jeg vet dette har vært oppe mange ganger. Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Ja jeg vet men dette er ikke problemet, jeg har prøvd "alle" løsningene som har vært tideliger inne på dette forumet. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 OK. Det ligger et verktøy på seagate sine sider som skal enable 48bit LBS (Eller no sånn) i win XP SP1 og win2K sp4(?). Kan det være noe sånn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå