Gå til innhold

Trenger hjelp med og tyde S.M.A.R.T(bilde)

Anbefalte innlegg

Hei kjøpte meg en ny seagate 200gb hardisk i går, clonet den den gamle hardisken oppå den nye, alt det gikk fint. Når jeg startet winxp(sp1 )brukte den over 10 min og starte, alt gikk tregt, maskina restartet seg i hytt og pine. Gikk ned på digital impuls i trondheim der jeg kjøpte hardisken, der fant de ingen feil og ba meg komme tilbake hvis det ikke funka. I dag kjørte jeg seagate sitt program og der fikk jeg kritiske feil på filsystem!

Jeg trenger hjelp til og finne om jeg trenger og gå 40min ned til byen igjen, eller om det er software feil.......

Psu er på 400w og jeg har prøvd og fjerne alle cd spillere vifter o.l som tar strøm uten resultat.

Hardisk.jpg

Endret av Howard_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en bug med seagate harddisker at "fitness" er 50% på S.M.A.R.T

At harddisken er vanvittig treig, kan skyldes at den er i PIO modus.. sjekk instillingene for IDE kanalene på enhetsbehandling. Om den er i PIO, kan det skyldes dårlige/for lange/for gamle IDE kabler.

Lenke til kommentar

Om den er i PIO mode så få den over i UDMA 5 så bør tregheten løses seg.

Mener å huske at det bare er å slette controlleren den er på, men er IKKE sikker. Et raskt søk i forumet bør gi deg svaret, da jeg vet dette har vært oppe mange ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...