Joggi Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 ville valgt en nec 2510 brenner i stedet samt 1 floppydisk er ok å ha muligens en cpu vifte hvis den ikke er boxed dessuten er strømforsyningen maxet men den bør tåle det velg også en annen ram feks corsair value fremfor twinmos ellers lykke til beregn alltid ca 1uke minst hvis andre skal bygge maskinen fra du bestiller til maskinen er hos deg Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Æh med de delene du hadde forespørsel til komplett på så blir det jo fort en 15-16000.... Og hvis budsjettet var på 11-12000 så er det vel ytterst tvilsomt om du får den innenfor budsjettrammen ja... Grunnen til det er nok Sapphire Radeon x800 koster jo 3500 kr Lenke til kommentar
Ozzi Skrevet 31. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2004 Hva kan jeg kutte ned på da. Hva kan jeg forandre uten at det får de store konsekvensene? Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 (endret) Hva med å skifte ut skjermkortet med ett Gainward GeForce FX5900XT 128MB DDR 2.8 AGP, "Ultra/1100XT TV-DVI GS", Retail til kr 1775 eller kansje Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB AGP,ATI9800PRO,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail til ca 1795 kr Og du kan helt sikkert klare deg med en: AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED til 1750 i stedet for en AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED til 2050 kr Resten er vel ikke så enkelt spare inn på så lenge du ikke har operativsystem fra før, og ikke skal sette den sammen selv DOOM 3/Halflife 2 requirements MINIMUM: 1.5ghz processor 256mb RAM 64mb video card w/ Transforming and lighting and pixel shader 1.1 (Geforce4 MX NOT INCLUDED) RECOMMENDED: 2.5ghz processor 512mb or MORE RAM 128mb or more video card (MX SERIES NOT INCLUDED) Endret 31. juli 2004 av tintin77 Lenke til kommentar
Ozzi Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Jeg skal gå for stort sett det jeg har nå men jeg kom en ting når jeg satt her i stad. Jeg har bassert alt på en manns oppsett. Ikke det at jeg ikke stoler på han, men. Kan dere bare fortelle meg kort om kvaliteten på hver del av den dataen jeg datte opp. Er det en del som er dårlig vil jeg gjerne bytte den ut før det er for sent. Ville vært svært taknemlig. Skal bestille i dag så det haster litt. En ting til jeg lurer på er den brenneren. Den fungerer som leser også ikke sant. Det er den man setter inn spillCDer når man skal spille og CD når man skal høre på musikk? Det er vel ikke bare en brenner slik at brenneprogrammet starter hver gang du setter inn en CD? Endret 1. august 2004 av Ozzi Lenke til kommentar
z00l Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Hvis du skal spille ville jeg ikke byttet ut skjermkortet. Så lenge du skal ha en A64 med et nForce kort og 1 GB med ram og et bra skjermkort, ryker budsjettet ditt raskt. Det oppsettet du sendte forespørsel til komplett om, er i grunnen en veldig bra PC. Windows XP home edition er vell ikke av det beste slaget men, PC'en var i allefall bra. Ville som overnevnte skrev også ha gått for en NEC ND-2510 DVD brenner, da denne støtter Dual Layout, og selv om du ikke bruker floppy disk mye, så er den jammen god å ha den dagen du faktisk trenger den. F.eks ved installasjon av S-ata drivere under installasjon av windows. -z00l- Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Jepp Flopy suger big time, men desverre trenger vi den av og til OT: Hvortid i allverden skal HK produsentene og MS skjønne at pcene i dag har CD-rom? De kunne jo bare hatt driverne i en fast katalog eller noe... Lenke til kommentar
Ozzi Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Hva er floppy disc. Jeg ser ikke flopy disc noen steder på det konfic skjemaet på komplett. Heller ikke vifte. Åssen får jeg dette da? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 floppy disk er 3.5" disketter. Man trengte før diskettstasjon til å boote opp maskinen når man skulle installere operativsystemet. I dag kan man for det meste boote fra CD/DVD-ROM, men det er fortsatt visse ting man trenger diskettstasjon til (f.eks. installasjon av S-ATA drivere, diagnoseprogram til harddisk, ghost osv) Lenke til kommentar
Ozzi Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Okei. Men jeg har noen siste sluttspørsmål før jeg legger inn bestilling. Først så har dere den foreløpige: Kabinett: Chieftec Dragon Black w/USB, 360W PSU Hovedkort: EPoX EP-8KDA3J Hovedkort for Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Lyd CPU: AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754, 512 KB cache Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) + TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) =1024 Skjermkort: Sapphire Radeon X800PRO 256MB GDDR3 AGP,ATI X800PRO,DVI-I,TV-Out, Full Retail Harddisk: Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA 8MB cache 7200RPM Optisk leser/brenner: LG DVD-brenner IDE GSA-4082 Bulk Black DVD+R/RW/DVD-R/RW/RAM Operativsystem: Microsoft XP Home eller Pro Mus: Logitech MX510 Optical Mouse USB & PS-2, Retail Tastatur: Logitech Internet Navigator Keyboard SE (Norsk Versjon), PS/2 og USB, Retail Skjerm: Samsung 19" CRT Syncmaster 957P TCO99 Skjerm Så kommer spørsmålene: 1) Passer alt sammen? 2) Hva er best av AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz og 3200+ 2.2 GHz? Prismessig har det ikke store betydning, 500 kroner. 3) Hva er Ekstra Serial ATA-harddisk? trenger jeg det? 4) Holder 160 GB 5) Hva slags DVD-brenner skal jeg ha? NEC eller LG? 6) CD-rom følger vel med ikke sant? Der man putter inn spill og CDer for å høre og spille og ikke brenne? 7) Vifte er med i kabinettet ikke sant? 8) Jeg skal ha Radeon X800Pro. Hvor mye bedre er det enn andrevalget Radeon 9800 Pro? 9) Hva synes dere om maskina? Er den bra? Håper dere kan svare på alle og raskt siden jeg drar på hytta i dag og må bestille før den tid. Da vil jeg være evig takknemlig. Endret 1. august 2004 av Ozzi Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) 1 alt passer ja 2 3200 er best ja 3 1 disk til 4 ja inntil videre 5 nec har fått best kritikk og 2510 kan brenne dual 6 1 dvd-brenner inneholder cd-brenner, dvd-brenner, cd-spiller og dvd-spiller alt i ett 7 i det kabinettet er det ingen vifter utenom den som er i psu 8 veldig mye bedre 9 maskinen er bra ja men er ikke prisen godt over 12000,-? Endret 1. august 2004 av Joggi Lenke til kommentar
Ozzi Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Jo. Ble til at jeg sprengte busjettet litt. Men med alt det jeg får med så går det vel ikke ann å få det så mye mer billigere andre steder. På spøsmål 7 der angående vifte. Har denne dataen alt den trenger av vifte og kjøling. Eller trenger den mer og hvordan får jeg lagt til det i så fall. Kommer det til å koste mye mer? Synes du denne dataen er valuta for pengene. Kommer på rundt 14 500 kroner ++ for frakt og prøving og slikt. Vet ikke hvor mye ekstra. Vet du? Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 2) Gå for 3000+, da du allerede sprakk på budsjettet ditt da du inkluderte Windows XP. Ytelsesforskjellen er umerkbar (5-6%). 3)Enda en disk i tillegg til den du har satt opp. Det trenger du ikke. 5)Ta Nec'en, jeg satt bare opp LG fordi busjettet ditt allerede var sprukket. Bare 100 kroner differanse. 7)Nei, mulig dette kunne vært kjekt, du kan slenge på en Enermax-vifte til 95 kroner http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=109212&cks=SER . 8)Sjekk tester selv på f.eks. http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2044&p=11 (R9800 pro er mellom R9700 Pro og R9800 XT i ytelse). X800 Pro er absolutt å anbefale over R9800 Pro. PS! Du har kutta ut musmatta, den var det beste med hele oppsettet Lenke til kommentar
Ozzi Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Angående den vifta. Åssen får jeg den med i oppsettet mitt på komplett. Er ikke noen valgmuligheter for å legge til vifte der. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Angående den vifta. Åssen får jeg den med i oppsettet mitt på komplett. Er ikke noen valgmuligheter for å legge til vifte der. Du må kjøpe den utenom pc'en, men på samme ordre. Så kan du jo kanskje be de sette den inn for deg, hvis ikke er det verdens enkleste jobb å gjøre selv. Du høres så usikker ut på dette kjøpet at jeg lurer nesten på om du burde roe den litt ? Har tross alt blitt en tråd på 5 sider av det. Lenke til kommentar
Ozzi Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Neida. er ikke det. men har bare ikke så mye peiling så jeg vil være sikker på at alt er i orden. Men si meg til slutt. Er alt dette verdt pengene. Jeg får det vel ikke billigere noen andre steder? Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Jeg får det vel ikke billigere noen andre steder? Siden du ikke skal skru den sammen selv: Nei kjøp på komplett. Om du synes det begynner å bli dyrt, kjøp medion skjermen til 1400kr på komplett. Til slutt: -Om det er verd det... Dette er, som mange har sagt før meg, et umulig spørsmål, men jeg skal likevel gi deg et svar: For en som tjener 100kr/mnd i afrika er det ikke verdt det, mens Julius Cesar sikkert godt kunne tenkt seg en slik på hanns tid (bare noen kunne vist han hvordan han skulle spille Doom3, da hadde det kanskje blitt ferre kriger på den tiden også). Om det er verd det for deg må du selv bestemme. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Jeg får det vel ikke billigere noen andre steder? Siden du ikke skal skru den sammen selv: Nei kjøp på komplett.Om du synes det begynner å bli dyrt, kjøp medion skjermen til 1400kr på komplett. Er det virkelig lurt? Det er over en uke siden jeg spurte komplett om de kunne sette sammen en PC, har enda ikke fått vite om de kan.... Robert- Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Ang "er det verd det" spørsmålet, så ikke bare til ozzy, men også dere andre der ute: Tenk dere summen dere skal handle for (f.eks 10000) -så tenk på hvor mye dere må jobbe for den samme summen (etter at skatt, transport, mat o.l. er betalt) -da er dere kanskje på god vei mot 2-3mnd eller mer. -Så: er flere mnd med slit verd en data? -Til det må dere regne litt videere: Bruker dere dataen 10min i uken til å sjekke mail? -eller bruker dere den 2-3 timer hver kveld til å gjøre alt mulig? -Så er det bare å regne i vei, og tilslutt får du ditt eget svar: Ja/Tja eller Nei. -Er svaret Tja, kanskje du skal skru litt ned på etteller annet Lenke til kommentar
Ozzi Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Nå er det over. Jeg har bestilt. Ble på 14 947 kroner. takk for all hjelp og farvel. Nå drar jeg på ferie. Endret 1. august 2004 av Ozzi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå