Saftis Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Tja slemslem, jeg er da bare en vanlig forbruker i mobilsammenheng, og spurte bare rett frem i butikken hvor mye Telenor mobil sponser på det og det abonnementet, og hvor mye butikken tok i fortjeneste selv. Så kjøpte jeg mobilen. Så man bør ikke nødvendigvis være innsider for å ha en pekepinn på hvor mye de tjener... Lenke til kommentar
slemslem Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) Okay. Ved å lese dine poster en gang til her ser jeg uansett at de har oppgitt feil informasjon til deg, men det er nå så. Poenget mitt er at dette er bedriftsinterne hemmeligheter som helst ikke skal offentliggjøres. Provisjoner er også teleselskapene sine hemmeligheter, og det vil f.eks. være fint for Tele2 å vite hva Netcom gir i provisjon på salg av sine ulike tjenester. Derfor tviler jeg på at Telenor blir særlig fornøyde om slik informasjon kommer ut her. Innlegget mitt var også en litt mer utdypende forklaring på det Enden sa og Remerser satte spørsmål ved, da jeg vet så uendelig godt hva Enden mener. Endret 18. august 2004 av slemslem Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 innkjøpspris på nokia 7610 er ca3000 kr kameraten min kjøpte den til innkjøpspris...... da er hvertfall den mobilen rett fra importør! mobilene har langt fra så god fortjeneste, der jeg jobba tjente butikken ikke mange hundre kronene på 7610. Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Ærlig talt, har noen fått med seg topicen her i det hele tatt? Kan ikke anbefale trådstarter noe annet enn å søke. Hvis du kjenner noen som driver på med noe lignende, få de til å legge ut et godt ord til butikksjefen eller lignende der de jobber. Kanskje menge deg litt med noen som driver med det? Det viktigste er at du er interessert, noe du definitivt er. Du gjør "alt" for å få en slik jobb sier du... Så gjør alt da =) Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 innkjøpspris på nokia 7610 er ca3000 kr kameraten min kjøpte den til innkjøpspris...... da er hvertfall den mobilen rett fra importør! mobilene har langt fra så god fortjeneste, der jeg jobba tjente butikken ikke mange hundre kronene på 7610. han kjente en fyr som importerte nokia telefoner så da er den rett ifra importør da ja Lenke til kommentar
springbrett Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Litt offtopic. Jeg betalte 2190kr for Nokia 7610 med 12 måneder binding til telenor privat+. Dette er noen måneder siden. Billig eller dyrt? Lenke til kommentar
ivarhoff Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Tull! Alle importører opererer med to priser. Pris til forhandler og veilledende pris til kunde. Dette er IKKE hemmelig. Det er nok å ha et firma som er mva pliktig for å handle direkte fra importør. Ofte er en telefonsamtale nok for å få vite disse prisene. F.eks så kan man kjøpe direkte fra Sony Norge, fra lageret deres. Har man forhandleravtale så får man ca. halv pris + moms. Moms kan man så videre trekke fra igjen i regnskapet sitt. Mobiltelefon er som sagt spesielt grunnet subsidier fra teleselskapene. Derfor er veil pris på mobil høy og innkjøpspris tilsvarende i forhold til prisene vi ser i butikkene. Altså er det lite å hente. At enkelte store aktører kjøper rett fra produsent er noe annet, men da krever det at det kjøpes inn et j.... stort antall. De prisene er det selvfølgelig ikke noen "andre" som bør få vite om. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 lurer på hva slags rabatter man får hvis man event. jobber i telehuset eller telebutikken, hmmm. Samme pris som med bindingstid, men du binder deg ikke? Innkjøpspris? : Man får gjerne innkjøpspris på mobiler og selvfølgelig den samme rabatten som alle andre om man velger å binde seg. Heldigvis for oss mobilbutikkansatte får man også tilbud om forhandlerabonnement som ikke er mulig å binde (så vi kjøper gjerne telefonene våre til innkjøpspris ja) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå