mortengutt Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Hei, jeg er veldig "mobilfreak", som vennene mine kaller meg. Skifter ote ut modeller, og hjelper mange med å fikse dem en bra telefon. Og jeg kunne gjerne tenke meg å jobbe med dette sellv, enten som forhandler, eller i sony Ericsson. Bor i Oslo sentrum, og lurer på om det er noen her inne som vet om noen plass der de kan trenge, eller som selv jobber med det som kan tipse meg om noe? Fint om du sender meg en privat melding, via her. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 hmm. *holder meg* Kansje en tur på Aetat eller www.gulesider.no vil gi deg større innblikk. Lenke til kommentar
duda Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 eller en liten kikk i retningslinjene.................................. Lenke til kommentar
Chosiso Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Kanskje Amobil kunne trengt en Skribent eller lignende? Lenke til kommentar
mortengutt Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 Har lett litt rundt men finner liksom ikke noe på de sidene. Eneste jeg hører fra folk er at de som jobber i slike butikker, eller hos Sony Ericsson vanligvis får d gjennom bekjente, venner osv... Derfor jeg "averterer" her, fordi er helt mobilgal og gjerne vil jobbe med dette. Enten i butikk, eller helst for Sony Ericsson... Markedsføre produktet, jobbe med ideer, desig, eller tømme søpla. Bare for å få en fot innenfor dørsprekken... Så om noen vet, gjerne send meg en privat melding Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Dem trenger en "teleansvarlig" og "tre ekstrahjelper" på Spaceworld Strømmen i hvertfall. Lenke til kommentar
Lockedup.net Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 lurer på hva slags rabatter man får hvis man event. jobber i telehuset eller telebutikken, hmmm. Samme pris som med bindingstid, men du binder deg ikke? Innkjøpspris? : Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Enten i butikk, eller helst for Sony Ericsson... Markedsføre produktet, jobbe med ideer, desig, eller tømme søpla. Bare for å få en fot innenfor dørsprekken... Så om noen vet, gjerne send meg en privat melding Tipper det beste stedet å søke er http://www.samordnaopptak.no for de 3 første jobbtypene du nevner. Den siste får du ved å besøke http://www.jobbdirekte.no/ng/ daglig. Lenke til kommentar
Panic Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Samme spørsmål jeg også skulle hatt svar på Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Feilpost. flyttes. Ps lockup.net, trur du har litt høge tanker om fortjenesta og profitten i mobilbutikker. Lenke til kommentar
Lockedup.net Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) hvorfor det? Vet forhandlere tjener noen hundringser per kunde med bindingstid de drar inn. Fortjeneste på en enkelt mobil er ifølge en bekjent som eier en butikk som selger mobiler er 400kr eller noe på min forrige mobil, og det skal dekke leiekostnader, lønn etc. |edit| Poenget mitt er dog som følgende: I de fleste vanlige butikker (tenker da ikke matvarekjeder) får man rabatter i en eller annen størrelsesorden. Siden prosentrabatt ville være ekstremt uøkonomiskt for en mobilforhandler så lurte jeg rett og slett på om de gav ut en annen form for "godtgjørelse" til sine ansatte. F.eks en telefon i året eller noe til innkjøpspris, eller telefon eller to i året til samme pris som telefon med bindingstid. Endret 29. juli 2004 av Lockedup.net Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 hvorfor det?Vet forhandlere tjener noen hundringser per kunde med bindingstid de drar inn. Fortjeneste på en enkelt mobil er ifølge en bekjent som eier en butikk som selger mobiler er 400kr eller noe på min forrige mobil, og det skal dekke leiekostnader, lønn etc. Bindingstidstilbudene som gjelder når du binder deg til de dyreste abonnementene (f.eks. Telenor Privat +) fungerer slik at Telenor sponser forhandlere med ca. 1300 kroner pr. solgte mobil med binding. Du sammenligner inntakskostnad for butikken med utsalgspris med binding, noe som er helt urimelig, siden du selv sier at du tror den ligger på ca. 400 kroner (regner med du har kjøpt en mobil i 3000-kronersklassen). Du kan jo bare sjekke de billigste nettsjappene (mpx, komplett) for å få en god pekepinn, de tar sjelden mer enn 10% fortjeneste, oftest mindre. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 tja...ta k700i f.eks. den koster 3675 hos netshop. innkjøpsprisen på den telefonen inkl mva er i underkant av 3400 spenn...ergo 300 spenn billigere. er ikke så utrolig mye å hente ved å få ting til innkjøpspris alltid. dessuten har forhandlere gjerne forhandlerabb hos operatørene, jeg har hvertfall det, som ikke det går an å binde opp. og da må man kjøpe tlf til "fullpris". hvis ikke man får dem gratis da...noe som også kan skje Lenke til kommentar
enden Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Skal vi holde oss til topic her nå folkens? mortengutt: Ser du er gammel nok til å kunne få en jobb hos telebutikken, telekiosken, etc. Mitt tips er å enten ringe en av kjedene du kunne tenke deg og forhøre deg om ledige jobber, eller å skrive en liten søknad og CV og levere personlig i butikkene til daglig leder. Det er viktig å vise initiativ, og får du muligheten til å prate med en som faktisk har en ledig stilling så er mye gjort om du kan så mye som du gir uttrykk for Jobb hos produsentene, derimot, er mye vanskeligere da disse stillingene som regel krever en utdannelse. Norge er også i stor grad å regne for et fillial-land, hvilket vil si at det stort sett bare er salgsavdelinger som er plassert her. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Bruk en dag på å reise rundt til alle butikker i overkommelig avstand fra der du bor som selger mobiler. Kle deg ordentlig, ha håret på plass og seff vær nydusjet. Så går du til alle butikkene du finner og sier at du leter etter jobb, og forteller at din brennende interesse for mobiler kan gjøre deg til en egnet selger siden du vet akkurat vilke modeller som passer til vilke målgrupper...osv. AKIRA Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Vet forhandlere tjener noen hundringser per kunde med bindingstid de drar inn. det er da litt mere enn det er litt forskjellig provisjon fra netcom til telenor, men på de billigste abo. ligger provisjonen på ca. 650 kr og på de dyreste 1650 kr. men husk at du skal selge man for å bare ha butikken åpen! Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 innkjøpspris på nokia 7610 er ca3000 kr kameraten min kjøpte den til innkjøpspris...... Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 og neste gang noen snakker om fortjenste på mobiler eller annet ot smeller det! Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Vil bare nevne noe; Det er vel slik at det generelt kun annonseres 3 av 10 stillinger som er ledige; det meste fikses gjennom kjenninger ol. Så det er nok best å søke "aktivt" hvis du virkelig har lyst på en slik jobb. - og neste gang noen snakker om fortjenste på mobiler eller annet ot smeller det! ...? Forstår ikke hva du mener... Lenke til kommentar
slemslem Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Når man har en jobb, kommer denne ofte med diverse 'goder' i tillegg til lønnen man får utbetalt. Dette kan være prosentavslag på varer, mulighet for å låne bil hvis noe er galt med din, evt du skal flytte og må låne en større en, betalt mobilregning, eller kjøp av varer til en annen pris enn det varen selges for. Disse 'godene', bør man ABSOLUTT holde for seg selv (greit nok å låne firmabilen det står OTTAR SVEIS over hele siden på er noe annet). Jeg jobber selv i elektronikkbransjen, og vet ca alle innpriser på varene vi fører. Dette er noe verken kamerater eller ukjente får vite gjennom meg, av en simpel grunn; dette skal ikke ut. Det kalles bedriftsinterne hemmeligheter. Hvis min sjef f.eks. hadde sett at jeg hadde gått ut med slik informasjon, hadde det selvfølgelig ment at min oppsigelse lå i hylla neste gang jeg kom på jobb. Se bare for deg at en som jobber i Coca Cola og kjenner til deres mest bevarte hemmelighet (er vel ikke særlig mange av dem igjen, men..) går ut på nettet og skriver oppskriften? Derfor skal ikke innpriser/provisjoner (som teleoperatørene gjerne gir for at en forhandler 'selger' et abonnement med binding) osv ikke nevnes på offentlige fora som dette. Så til dere som har nevnt slik informasjon her, husk at dette er offentlig og kan leses av alle med tilgang til internett, og jeg håper sjefene deres ser dette så det er noe vi blir kvitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå