Gå til innhold

Asus P4S533 Resultater

byggeren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hey, har testa samme kort med en 1,6 ghz P4 var lett å få den opp i 2,3 ghz (1,65 volt, standard vifte), men var en kompis av meg som kjøpte kortet og han ga egentlig **** i mer testing osv..

Litt av grunnen til at vi ikke testa noe videre var at ram'n ikke klarte noe særlig mer enn 180 mhz.. fant jo ikke noe sted i bios'n å stille vmem, men.. er det ikke litt risky å stille volt'n på ram'n? dvs at den er mer sensitiv enn cpu'n til volt-justeringer? så i manualen nå og fant jumperene for vmem.. hmm 2,5 2,7 2,9.. litt store steg?

det at det går an å kjøre fsb'n opp i 166 mhz er ikke dumt med en 1,6 ghz forresten :wink: må jo opp i 162 mhz for å få 2,6 ghz :eek:) (ikke at det er spesielt koselig med en pci buss på 40 mhz da..)

Lenke til kommentar

Har akkuratt skaffet meg dette hovedkortet jeg også, å må si at jeg er kjempefornøyd med det. Har også et Abit SD7-533, men det kan ikke måle seg med ASUS P4S533. Abit kortet klarte nemlig ikke å kjøre min Samsung PC2700 stabilt på 187 Cas2 grunnet at det ikke er Vmem justering.

Jeg anbefaler ASUS P4S533 på det sterkeste!

Lenke til kommentar

Hovedforskjellen mellom kortene er :

Asus p4s333 er basert på SIS645

Asus p4s533 er basert på SIS645DX (Offisiell støtte for 533FSB)

Skal du kjøpe nytt kort i dag, er det en fordel å handle p4s533 utgaven, prisene er omtrent like.

Lenke til kommentar

Kan skaffe meget rimelige P4 1.8GHz "Northwood" CPU-er. Godt under webshoppris!

Mail meg hvis du skulle være interessert....

Mvh

Mads Nesset

PS. Vet at det ikke er no` butikk, men tenkte jeg skulle være behjelpelig :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...