snole Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Han snakket om en XP-m 2400+ som er en annen CPU enn XP2400+. M'en står vel for Mobile eller no.... Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) Han snakket om en XP-m 2400+ som er en annen CPU enn XP2400+.M'en står vel for Mobile eller no.... Ja, XP-m er XP cpu'er til bærbare maskiner. Disse holder mye høyere kvalitet enn vanlige desktop cpu'er. De kjører også på mye lavere vcore og har ulåst multiplier noe som gjør dem fantastiske til overklokking. Det fine er at de passer på vanlige socket a hovedkort Endret 29. juli 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
ArtDeco Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Er også rimelig n00b på overklokking. Så jeg forstår problemet ditt. For å lykkes må du ha et hovedkort som støtter 400MHz FSB, og du må ha PC3200 minne eller bedre. Du må også ha muligheten til å endre FSB og Vcore i Bios. Du bør også vite hvordan du sletter CMOS om noe skulle gå galt. Sjekk manual for hovedkortet. Dersom dette er ok tror jeg det vil gå greit å klokke opp ved å sette FSB i Bios til 200. Du kan prøve med å øke Vcore gradvis om du skulle få problemer. Min barton er ca 3mnd gammel og går som en drøm på 2205MHz(3200+) Idletempraturen ha gått opp et par grader, men ingen problemer. Ser ingen grunn til å kjøpe noe annet enn Barton 2500+ for et socket A system. T Lenke til kommentar
XonatoR2k Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 klokk 2500+ til 3200+, bare sett fsb til 200mhz. Er ikke alle nyere XP2500+'er som klarer det lengre. Ville så absolutt ikke satset på at det gikk. Kjøp en 2800+ du, den duger mer enn nok. jeg har en kompis som har klokka sin 2800 til 2.4....Funka fett det.. Husk å still volten på 1.85 Lenke til kommentar
sOrnes Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 holder oss til topic da gutter.. Lenke til kommentar
SweetD Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Er også rimelig n00b på overklokking. Så jeg forstår problemet ditt. For å lykkes må du ha et hovedkort som støtter 400MHz FSB, og du må ha PC3200 minne eller bedre. Du må også ha muligheten til å endre FSB og Vcore i Bios. Du bør også vite hvordan du sletter CMOS om noe skulle gå galt. Sjekk manual for hovedkortet. Dersom dette er ok tror jeg det vil gå greit å klokke opp ved å sette FSB i Bios til 200. Du kan prøve med å øke Vcore gradvis om du skulle få problemer. Min barton er ca 3mnd gammel og går som en drøm på 2205MHz(3200+) Idletempraturen ha gått opp et par grader, men ingen problemer. Ser ingen grunn til å kjøpe noe annet enn Barton 2500+ for et socket A system. T Hmm, har pc3200 ram, abit kd7, har prøvd å øke vcore samt øke fsb, men det er jo mulig jeg har en dårlig cpu?(slitt, brukt lenge etc...). Utrolig irriterende at jeg ikke får det til. Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Hovedkortet ditt er ikke det beste til å overklokke i og med det ikke har agp/pci-lås. VIA KT400 er et OK chipset, men ikke noe for klokking, der bør du ha nVidia nForce2 Ultra400. Vet ikke helt, men rundt 8-10 % kan du øke FSB før PC'en begynner og bli ustabil. Skal du ikke få deg et nytt hovedkort, bør du iallefall kjøpe m-XP, slik at du kan manipulere med multiplyer. Lenke til kommentar
SweetD Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Går å lurer litt på det, men nå begynner jo 64'en å bli veldig billig...Vanskelig å ta ett valg gitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå