Gå til innhold

AMD XP2800+ eller 3000+ ?

sOrnes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ser ingen grunn for at du ikke skal kjøpe xp3000+

skal du kjøpe s-a bør du minst ha 3000+/3200+ i dag,da slipper du og oppgradere om noen mnd igjen..

men ikke 64 bit cpu ? er jo en del mere ytelse og hente der,iallefall hvis du må ha nytt hk og ram også..

Lenke til kommentar
Det står mellom 2800 med termaltake venus silent boost K7 og 3000 BOXED da. vet ikke om kjølinga som er med boxed er god nåkk.. men kan jo altids koste på skikkelig kjøling senere da..

For all del ikke kjøp 3000+ boxed!

Kjøleren bråker som f...!

Jeg har termaltake venus silent boost K7 på min 3000+. Lite støy og kjøler minst like bra som boxed gjorde med fullt turtall (og maaange decibel).

Lenke til kommentar
Er ikke alle nyere XP2500+'er som klarer det lengre.

Har AMD satt FSB lås på dem og i så tilfelle når?

FSB lås faktisk...

Nei, de har ikke det, er kun mp lås.

Men prosessorene er ikke gode nok til å nå en FSB på 200MHz.

De klarer kanskje en 180-190 med en vcore på 1,8-1,9v.

Skal men gi den mer spenning enn det burde en ha vannkjøling ihvertfall...

Lenke til kommentar
Er ikke alle nyere XP2500+'er som klarer det lengre.

Har AMD satt FSB lås på dem og i så tilfelle når?

FSB lås faktisk...

Nei, de har ikke det, er kun mp lås.

Men prosessorene er ikke gode nok til å nå en FSB på 200MHz.

De klarer kanskje en 180-190 med en vcore på 1,8-1,9v.

Skal men gi den mer spenning enn det burde en ha vannkjøling ihvertfall...

Merkelig.

Min XP2500+ gikk i lang tid med FSB på 200 MHz. :)

(Uten at jeg gjorde noenting som helst med Vcore. 1.65 Volt var den på.)

Endret av snole
Lenke til kommentar

Joda, man kan jo være heldig og få en som kan overklokkes lengre enn langt.

Har selv 2 stk XP2500+ (mp låst) som kjører på 2,35GHz med 1,65v vcore luftkjølt.

Men det er flere og flere som ikke klarer å få noe ut av de nye XP2500+'ene sine.

Hvis man leser litt rundt på internasjonale fora kan man skaffe seg et litt større innblikk i dette.

Å anbefele noen XP2500+ kun fordi den "kan" klokkes til en XP3200+ er bare tull mener nå jeg...

Lenke til kommentar
2800+ gir mer for pengene enn 3000+.

Merkelig at prisforskjellen på XP 3200+ og A64 3000+ bare er et par hundre kroner.

Etter at 2800+ gikk opp 30% i pris så blei den brått et mindre bra alternativ spør du meg. Den socket A cpuen som gir mest for pengene er vel xp-m 2400+, den klokker jo glatt opp til 2.4-2.5Ghz

Lenke til kommentar

Merkelig at prisforskjellen på XP 3200+ og A64 3000+ bare er et par hundre kroner.

Etter at 2800+ gikk opp 30% i pris så blei den brått et mindre bra alternativ spør du meg. Den socket A cpuen som gir mest for pengene er vel xp-m 2400+, den klokker jo glatt opp til 2.4-2.5Ghz

Any chance du kan fortelle meg, guide meg, hvordan jeg skal gjøre det? Har xp 2400, satt på gjerdet å venta på at xp3000 skulle droppe under 1000.- Gikk til 1042.- på Komplett, så steg den j... saken:(

Men som sagt, mulig å få en ordentlig guide på hvordan klokke? Er helt noob på det. Har gjort ett par forsøk men det strander som oftest i ingenting.

Hadde blitt lykkelig hvis jeg kunne få noe mer ut av den.

-_SD_-

Lenke til kommentar

Any chance du kan fortelle meg, guide meg, hvordan jeg skal gjøre det? Har xp 2400, satt på gjerdet å venta på at xp3000 skulle droppe under 1000.- Gikk til 1042.- på Komplett, så steg den j... saken:(

Men som sagt, mulig å få en ordentlig guide på hvordan klokke? Er helt noob på det. Har gjort ett par forsøk men det strander som oftest i ingenting.

Hadde blitt lykkelig hvis jeg kunne få noe mer ut av den.

-_SD_-

Hvilket hovedkort og ram har du nå da? Har du tenkt å kjøpe dette nytt også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...