Gå til innhold

Fraværsassistent i Outlook 2000.

PeNtA

Anbefalte innlegg

Her om dagen installerte jeg Office2k på en klient. Klienten er knyttet opp til en server, men det er ikke en exchangeserver.

Så skulle jeg til å lage en liten veiledning til bruk av fraværsassistenten. Dette gikk mer eller mindre galt da den ikke var å finne.

Den ligger ikke på verktøy-menyen og jeg finner ikke noe sted å legge den til.

Da slo det meg at dette kanskje hadde noe med exchangeserver å gjøre. Siden pcen jeg vanligvis jobber på både er tilknyttet det og har fraværsassistent tilgjengelig.

Derfor lurer jeg på om fraværsassistent kun er tilgjengelig hvis klienten er tilkoblet en exchangeserver? At tjenesten alså ligger på / kommer fra serveren?

I tillegg lurer jeg på en ting til. Når man velger at fraværsassistenten skal sende en mail til hver avsender når jeg er borte fra kontoret, sender den da til alle slags mail-adresser?

Jeg testet nemlig dette fra pcen med fraværsassistent og jeg fikk mail til jobbmailen med en gang. ( ikke så rart siden det er på en og samme server) Men da jeg testet å sende en mail fra en yahoo.com-konto, fikk jeg i midlertid aldri no melding om at jeg ikke var på kontoret?

Dette var i går og jeg har sjekket yahoo i dag og, fremdeles ingen mail.

Noen som har no lure svar på alle spørsmåla mine? :blush:

Edit: bah! feil ikon!

Endret av PeNtA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...