Gå til innhold

Må ha nytt powersupply, trenger tips !

Anbefalte innlegg

Hei folkens !

Jeg skal straks igang med å bestille deler til ny maskin.

Mitt oppsett blir nogenlunde seende slik ut ;

AMD 64 FX-53, Socket 939

MSI K8N NEO2 Platinum Hovedkort S939

Corsair TWINX1024-3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200 DIMMs

Asus V9999 GeForce 6800 Ultra 256MB DDR AGP, 256MB DDR3

+ ca. 4 - 5 Harddisker og DVD-brenner

Jeg har forstått det slik at jeg bør unngå powersupply fra Q-tec da disse virkelig stinker. Men hvordan er det med PSU fra Hiper ?

Jeg kommer til å bestille fra Norek for å få det billig (de har samme som komplett.no), og der fant jeg denne til 695,- ;

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301785&cks=PRL

Dersom mulig ønsker jeg ikke å bruke en formue på nytt PSU, men har skjønt det slik at jeg trenger en PSU med iallefall 500W - 600W (mitt relativt nye Chieftec PSU på 420W holder nok ikke her).

Tilbakemeldinger ønskes !

Mvh.

Digitize

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom mulig ønsker jeg ikke å bruke en formue på nytt PSU, men har skjønt det slik at jeg trenger en PSU med iallefall 500W - 600W (mitt relativt nye Chieftec PSU på 420W holder nok ikke her).

:roll: 420W holder helt fint, kjenner flere som kjører enda mer strømsultne systemer enn det der som har det fint på 420W.

Lenke til kommentar

Hmm ... ok.

Jeg forhørte meg tidligere i et annet inlegg og fikk vite at for å kjøre et slik system må jeg har minst 525W, helst høyere.

Dette spesielt pga. CPU'en og GFX'et som visst nok krevde noe sinnsykt med juice.

Ikke at jeg har videre greie på dette. Jeg testet den strømkalkulatoren på nett og endte opp på et antatt forbruk på rundt 410W ca.

Chieftec PSU'en jeg kjører på min nåværende pc kjøpte jeg ifjor, den er på 420W.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...