loe Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Dette er helt sikkert veldig basic, men jeg tar sjansen og spør likevel. Jeg har en form hvor innholdet skal lagres i en tekstfil når jeg trykker submit. For å gjøre dette bruker jeg php. Dette funker helt greit. Problemet er bare at for å få med endringene må en trykke oppdater knappen etterpå. Spørsmålet er da om det finnes en enkel javascript-funksjon for å oppdatere siden etter submit. Vil gjerne ha denne med i php-scriptet som lagrer dataene. Jeg bruker history.go(-1) for å returnere til sida etter at scriptet er ferdig. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 i php-skriptet som lagrer dataene legger du inn en variabel du kaller f.eks. reload, og hvis reload = true i form-fila oppdaterer scriptet siden. Burde funke dersom ikke en viss nettleser banker på døra med sine lagrede filer. Lenke til kommentar
sprintf Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 (endret) Du kan forsoeke å forhindre cacheing av dokumentet (hvor innholded er oppdateres) ved å sende foelgende HTTP headere (tatt fra PHP manualen) <?php header("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT"); header("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s") . " GMT"); // HTTP/1.1 header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate"); header("Cache-Control: post-check=0, pre-check=0", false); // HTTP/1.0 header("Pragma: no-cache"); ?> Det kan også vaere behjelpelig å sende en REDIRECT (302) status kode til nettleseren ved å benytte: header("Location: http://www.mittdomene.com/minside.php"); exit; Dersom dette ikke fixer problemet kan du ty til foelgende loesning: Legg til en request variabel i URL'en. Sett verdien til denne til å vaere et random tall mellom 0 og feks 10000 ( f.eks. redirect til: minside.php?belsebubb=randomnumber ). Til og med IE vil da hente documentet fra serveren istedetfor lokal cache. Endret 19. september 2004 av sprintf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå