x871kx6167ss7 Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Hei! Jeg har akkuratt fått meg ny pc. Men det er ett problem... den bråker en god del! Jeg har: 1stk. take Venau 12 cpu vifte 4tk. Sunbeam UVreaktive vifter. 80mm 1stk. Titan vifte 80mm 1stk. source psuvifte 20mm 1stk. Vifte til Club3D x800pr (standarviften) 1stk. hd.kjøler vifte som følger med Topower Magicbox 2stk. hd.jølere (en kjøler med to vifter) 11stk. vifter totalt! Dette bråker veldig mye! Jeg skal ha pcen på soverommet. Jeg har ikke fått alle delene enda(gpu). Så jeg vet ikke hvor mye den bråker... Men jeg har kjørt alle de andre viftene sammtidig. Og DET bråkte det! Jeg har ikke fått hd'ene(to stykker, så jeg vet ikke om de vil bråke så mye (x Maxtor) -------------------------------------------------------- Men så kommer hovedproblemet: Kabinettet jeg har valgt er Sunbeam akryl(gjennomsiktig) Og da lurer jeg på om det er noen som vet hvordan jeg kan få senket støynivåte drastisk på denne p'en uten at det går utover utsende... Det skal helst ikke være så dyrt... Jeg har alt brukt 15k,på ny pc så nå er jeg blakk! Alle tips tas imot med stor takk! -Peter Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 1stk. take Venau 12 cpu vifte - Låt vara tills vidare. 4tk. Sunbeam UVreaktive vifter. 80mm - Seriekoppla två och två, så minskar deras sammanlagda buller med ungefär 20dB. (= Mycket!) 1stk. Titan vifte 80mm - Var sitter den? 1stk. source psuvifte 20mm - Låt vara tills vidare. 1stk. Vifte til Club3D x800pr (standarviften) - Låt vara tills vidare. 1stk. hd.kjøler vifte som følger med Topower Magicbox 2stk. hd.jølere (en kjøler med to vifter) - Jag misstänker att dessa låter en hel del! Sänk drivspänningen. Med så många vifter bör ventilationen inte vara något problem eftersom datorn väl står "idle" större delen av tiden... /Olle Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Vil anbefal deg å skaffe en vifte kontroll, så du kan kontrolere farten på viftene, så hvsi dataen din ikke gjør så mye om natten kan du sette ned spenningen eventuelt skru av noen vifter. Anbefaler denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ALDV02 Lenke til kommentar
Mallet Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Pakk hele pc'n din tilbake i kabinett-emballasjen, skjær ut hull til kabler og kontakter, koble sammen og vips: mye stillere pc! Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) Hvorfor så mange vifter? Jeg vet ikke hva slags setup du kjører, om det er så ekstremt krevende, varmt eller lignende men. Jeg har et Lian Li miditower hvor jeg kun bruker de to viftene i fronten (på laveste nivå), en Papst 17dB CPU vifter og en Zalman vifte på skjermkortet. CPU vifta kjører på rundt 1500 RPM, og skjermkort-vifta på 900RPM (Via Coolermaster Aerogate II viftestyring). VELDIG stille og rolig... når man har litt støy rundt seg og går inn på rommet der den står er den knapt hørbar. Og CPU ligger fortsatt på rundt 40 grader, GPU på 30 og ca 24 grader i kabinettet. Helt greie temperaturer synes jeg. Er ikke noen temp-freak uansett, jeg skal ha det STILLE! EDIT: JA, jeg har den viftestyringa kuroger linka til. Bare i svart. Den er årleit... Endret 29. juli 2004 av pZion Lenke til kommentar
slackerjack Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Den Venus 12 vifta følger det med viftestyring til og evt. kjøre 80mm viftene og hd-kjølerne på 7v... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå