Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bytte ADSL lenverandør

Anbefalte innlegg

Jeg har for tiden 0,7 Mb linje hos tele2, men vil ha 2Mb. Jeg har et modem fra før, og mener det er noen leverandører som ikke har noen etablerings pris hvis jeg har dette selv. Iallefall rimeligere etablering... Eller tar jeg skikkelig feil?

Uansett, jeg er interessert i billigst mulig mnd. pris, og lavest mulig etablering. Jeg vet det er noe kampanjer i sommer som tilbyr gratis etablering. Bindingstid får jeg vurdere etter tilbudet.

Noen som kan hjelpe meg i å finne en billig og bra løsning? :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk for tipset sam. Men er det noen synspunkter på om det er best å få et surround sett, eller å gå for 512Kb upline?

En ting jeg ikke har fått klarhet i... Er upline hastigheten i tillegg til download, eller går de på bekostning av hvarandre?

Lenke til kommentar
Jeg har for tiden 0,7 Mb linje hos tele2, men vil ha 2Mb. Jeg har et modem fra før, og mener det er noen leverandører som ikke har noen etablerings pris hvis jeg har dette selv. Iallefall rimeligere etablering... Eller tar jeg skikkelig feil?

Uansett, jeg er interessert i billigst mulig mnd. pris, og lavest mulig etablering. Jeg vet det er noe kampanjer i sommer som tilbyr gratis etablering. Bindingstid får jeg vurdere etter tilbudet.

Noen som kan hjelpe meg i å finne en billig og bra løsning? :dribble:

Hey

Jeg ville tatt en titt på tilbudet til catch. 2100/512

http://www.catchspeed.no/produkter/privat/...sp?produkt_id=4

Gratis etablering.

Supre linjer :love:

Lenke til kommentar

Beklager, jeg som leste feil. Gå for tilbudet fra Catch du. Hvis du synes prisen til Catch er grei. Du får det du betaler for :yes: Og ja, ettersom det er en ADSLlinje påvirker inn- og utlinje hverandre. Altså du vil ikke kunne oppnå full nedlastningshastighet hvis du bruker utlinjen for fullt ;] Jeg tar en stabil linje, med god oppetid, kjempe god support og en raskere utlinje anyday over et surround anlegg ;)

Endret av salif
Lenke til kommentar
takk for tipset sam. Men er det noen synspunkter på om det er best å få et surround sett, eller å gå for 512Kb upline?

512?

Hos Online?

Sjekk ut Bluecom også, er du tilknyttet en av de sentralene de har bygget ut får du lave priser og bra fart for pengene.

Lenke til kommentar

Så Catch har stabile og gode linjer altså?

Jeg sliter med MTU link aka Kvalito nå... Linjen detter ut i noen minutt flere ganger per dag :thumbdown:

Tror dere problemene løser seg med Catch eller ligger det mer i sentralen disse problemene og derfor egentlig ikke MTU link sin feil?

Er jo lite vits for meg å bytte om det er sentralen til Telenor som gjør disse tingene

Lenke til kommentar
Tror dere problemene løser seg med Catch eller ligger det mer i sentralen disse problemene og derfor egentlig ikke MTU link sin feil?

Mister du sync og alt er i orden av kabling så bør du be support om og be Telenor Nteworks sette linja di under overvåkning, MTU leier utstyr av TNN og dermed er det et todelt ansvar.

Veldig ofte skyldes slike problemer at man ikke monterer skikkelig, det er hvertfall mitt inntrykk etter og ha gått over oppsettet til folk som sliter.

Lenke til kommentar

Mister du sync og alt er i orden av kabling så bør du be support om og be Telenor Nteworks sette linja di under overvåkning, MTU leier utstyr av TNN og dermed er det et todelt ansvar.

Veldig ofte skyldes slike problemer at man ikke monterer skikkelig, det er hvertfall mitt inntrykk etter og ha gått over oppsettet til folk som sliter.

Det du sier er at dersom sync forsvinner så ligger en god del ansvar på Telenor?

Som igjen vil si at forholdene mine ikke bedrer seg med å bytte til f.eks Catch i så fall. Da hjelper det vel heller å flytte :p

Lenke til kommentar
Det du sier er at dersom sync forsvinner så ligger en god del ansvar på Telenor?

Som igjen vil si at forholdene mine ikke bedrer seg med å bytte til f.eks Catch i så fall. Da hjelper det vel heller å flytte :p

Catch har eget utstyr i sentralen noe som gjør at TN sitt ansvar kun blir linjen mellom deg og sentral, er den dårlig så sliter d uansett. Men er det jobbet noe med og finne årsaken til linjeproblemene?

MTU leier alt av utstyr i sentralen av TN og ergo vil selvsagt mer av ansvaret ligge på TN.

Men trippelsjekk opplegget i eget hus, mange jukser eller skjønner ikke plasseringen av splitteren, prøv gjerne ett annet modem også.

Lenke til kommentar

Catch har eget utstyr i sentralen noe som gjør at TN sitt ansvar kun blir linjen mellom deg og sentral, er den dårlig så sliter d uansett. Men er det jobbet noe med og finne årsaken til linjeproblemene?

MTU leier alt av utstyr i sentralen av TN og ergo vil selvsagt mer av ansvaret ligge på TN.

Men trippelsjekk opplegget i eget hus, mange jukser eller skjønner ikke plasseringen av splitteren, prøv gjerne ett annet modem også.

Hum MTU som ikke gjør jobben sin her da å maser på Telenor...

Jeg har ringt dem så evig mange ganger at jeg er dritt lei!

Jobber innen yrket selv liksom så jeg er 100% sikker på all kabling i huset... pluss jeg har testet med andre modem.

Lenke til kommentar

Det er nok bare MTU som svikter, dette og overvåke linjer er noe som jeg stadig bestiller hos Bluecom support og det blir bestillt på flekken og utføres som regel fra neste dag hos Telenor Networks.

Nå har jeg jo den fordelen at jeg ringer rett til andrelinjesupport så jeg slipper alle disse som maser med sjekklister og slikt.

Bare si at de skal bestille overvåkning og be de gi deg rapport når de får tilbakemelding fra TN. Skjønner de ikke hva du snakker om så be om og få snakke med noen som vet noe om feilsøking.

Lenke til kommentar

Det er nok bare MTU som svikter, dette og overvåke linjer er noe som jeg stadig bestiller hos Bluecom support og det blir bestillt på flekken og utføres som regel fra neste dag hos Telenor Networks.

Nå har jeg jo den fordelen at jeg ringer rett til andrelinjesupport så jeg slipper alle disse som maser med sjekklister og slikt.

Bare si at de skal bestille overvåkning og be de gi deg rapport når de får tilbakemelding fra TN. Skjønner de ikke hva du snakker om så be om og få snakke med noen som vet noe om feilsøking.

Ja de er ikke helt på topp kompetanse nivå :p irriterer meg grusomt at de driver å legger skylden på meg på en måte....driver som du sier med sjekk lister og slikt.

Snakka med en kvinnelig "support konsulent" i går...så prøver hun å forklare meg:

"du ser de to dataskjermene nede i høyre hjørne som blinker kanskje?" :p

Jeg bare sånn: "ehh..jeg jobber med dette...move on liksom"

Lenke til kommentar
Ja de er ikke helt på topp kompetanse nivå :p irriterer meg grusomt at de driver å legger skylden på meg på en måte....driver som du sier med sjekk lister og slikt."

Hvis det du sier om at kablingen er 100% OK så vil ikke det og miste sync være en bruker feil, i og med problemet ligger mellom modem og sentral.

Lenke til kommentar

Er bare så lei jeg, hadde kanskje håpet på at det kunne ordne seg med å bytte til Catch, NGT eller noen andre....Hadde NGT før på et anna sted jeg bodde...der ringte jeg aldri support pga linjene faktisk var stabile. Linjen datt bare ned et bitte lite minutt eller to i løpet av ett helt år.

Lenke til kommentar

Ring 33 11 33 11, spør om å bli satt over til teknisk avdeling, eller spør om å bli satt over til Thomas. Forklar deg høflig og pent men korrekt. Så får du helt sikkert hjelp :yes: Om du fortsatt ikke har lyst til å ha MTU Link så er det ingen som nekter deg å bytte til Catch og NGT bare skjekk om det er mulig å få deres linjer først.

Lenke til kommentar
En ting jeg ikke har fått klarhet i... Er upline hastigheten i tillegg til download, eller går de på bekostning av hvarandre?

De er i tillegg til hverandre. Har du en linje som feks 704/128 kan du både laste ned med 704 samtidig som du laster opp 128.

Lenke til kommentar

De er i tillegg til hverandre. Har du en linje som feks 704/128 kan du både laste ned med 704 samtidig som du laster opp 128.

Feil. :nei:

Lenke til kommentar
Ring 33 11 33 11, spør om å bli satt over til teknisk avdeling, eller spør om å bli satt over til Thomas. Forklar deg høflig og pent men korrekt. Så får du helt sikkert hjelp :yes: Om du fortsatt ikke har lyst til å ha MTU Link så er det ingen som nekter deg å bytte til Catch og NGT bare skjekk om det er mulig å få deres linjer først.

Nå har det seg sånn at jeg faktisk har direkte nummeret til Thomas :p Er god kunde på support telefonen dems jeg...hehe. Men han er ikke så veldig mye bedre enn de andre i mine øyne..... Grei å snakke med selvfølgelig men løser ikke problemene mine

Lenke til kommentar

Be han få linjen din overvåket. Jeg ringte inn da jeg hadde feil på min linje. To dager etter var bravida og skjekket i sentralen og var hjemme hos meg. Fant da ut at det var modemet mitt som hadde gått i stykker, og at det ikke var noe galt med linjen. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...