Gå til innhold

Handle fra USA, magnum.no

Anbefalte innlegg

har jeg tenkt rett?

så hvist jeg kjøper en cpu til 100 dollar

så slipper jeg toll (siden det ikke er toll på elektroniske varer )

men jeg slipper unna moms PÅ cpuen ?

isåfall er jo dette genialt da sparer en mye hvis en handler litt og slipper moms.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, du slepp toll men ikkje moms (MVA).

Du betalar 24 % MVA av 100 dollar + X dollar frakt innad i USA.

I tillegg betalar du eit par hundre NOK til Magnum for frakt frå USA til Norge og diverse gebyr.

Eksempel:

Pris CPU: 100 USD

Pris frakt oppgjeve på auksjonssida: 20 USD inside US.

MVA grunnlag: 120 USD, ca 840 kr.

Pris inkl. mva: 840 * 1,24 = 1042 NOK

Pris magnum (frakt, tollgebyr m.m.): 225 NOK (pakka er under 2 kg og mindre enn 9 liter)

TOTAL kostnad CPU heim i posten: 1042 + 225 = 1267 NOK

Edit: Eksempel lagt til

Endret av BA1
Lenke til kommentar

Jeg har brukt magnum mange ganger og er meget fornøyd med de.

En ting er at de ikke sjekker pakkesedler/pris, med tanke på momsen. De bruker kun den verdien du gir de.

For eks, jeg kjøpte en del hårprodukter/såpe/barersaker for ca 160 USD. (Fant ikke produktene i Norge)

Jeg glemte å "booke"/registrere pakken hos de og istedet for å åpne pakka og/eller sjekke pakkeseddel, sendte de meg en mail og spurte om pakkens verdi.

-----

En annen ting som er bra med magnum er at hvis du kjøper får for eksempel 4-5 pakker på en gang, regnes alle pakkene som en stor pakke.

Lenke til kommentar

Dette høres fantastisk. Jeg bodde før i utlandet og har brukt en slik tjeneste flere ganger fordi det var mange ting som du kunne ikke kjøpe der. Det som var genialt var at jeg kunne få abbonement til flere USA blader som ikke levere til utlandet da (PCGammer var en av de på den tiden (8 år siden)).

Kan man brukke Magnum.no også for sånne ting? Det kunne har vart fint å ha en "Postboks i USA" som leverer tinga hit til Norge sånn, jeg vet ikke om de tar også andre ting som er ikke akkurat en pakke (f.e. en blad).

Den enneste som er lit dårlig nåår man kjøpper i USA er garanti her i Norge. Man må være helt sikker at man skal få garanti her. Det blir vanskelig om du kjøper noe og det kommer ødelagt (husker ikke akkurat nå den forkortelsen, men tror at det kalles for DOA (dead on arrival)), da må du tenke hvordan du leverer den tilbake!

Endret av Thorz
Lenke til kommentar
Da ser alt greit ut!

Bare en ting til jeg lurer på, spenningen, det står "110v/220v switchable", vil dette gå bra?

I usa har de vel 110 volt

Her hjemme kjører vi 220 volt.

Pass på å sett den på 220 så slepper du sinsyke smell når du trykker innpower knappen.Tro meg,jeg har prøvd :innocent:

Shorty

Lenke til kommentar

koster det noe å opprette en adresse hos magnum\jetcarrier?

tenkte å kjøpe denne fra usa

PL1490CC.jpg

de skal ha rundt 90$ i frakt for den til norge. .fortollingsgebyr her

ifølge magnum skulle dette koste 465kr inkl fortolling gebyr

men ved tanke på butikkens frakt pris til en eventuell box i usa, er del vel ikke mye å spare.

***edit, fant ut de tar 20$ for å sende denne varen innenlands

Endret av EG-s
Lenke til kommentar
Får man handle momsfritt i USA? eller går det ikke siden varene blir sendt til den amerikanske adressen? Hvor mye er denne momsen?

I USA betaler man moms kun dersom man har adresse i samme stat som nettbutikken/postordrefirmaet holder til i. Magnum har terminal i New Jersey.

Lenke til kommentar
Får man handle momsfritt i USA? eller går det ikke siden varene blir sendt til den amerikanske adressen? Hvor mye er denne momsen?

I USA betaler man moms kun dersom man har adresse i samme stat som nettbutikken/postordrefirmaet holder til i. Magnum har terminal i New Jersey.

Fløtt å vite det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...